Gå til innhold

Journalskriving


Spent87

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er førstegangsfødende og sitter her med et skjema foran meg, som jeg må sende inn ila de nærmeste dagene. Selvfølgelig hadde de ikke tid til journalskriving på sykehuset, så jeg fikk et skjema i posten.

 

Men hva i alle dager skriver man på "Ønsker for fødselen"? :o

Synes ikke det var veldig god plass her, pluss at, huff - jeg har ikke peiling.

 

Aller helst håper jeg å kunne føde helt naturlig, på "fødeloftet", men jeg har slitt med rygg/hoftesmerter i siste halvdel av svangerskapet, så tenker...epidural??

 

Kunne alltids kontakte jordmor, men har ikke time hos henne før neste uke, og nå begynner det å nærme seg, så bør sende inn før det.... :o

 

Noen av dere andre som har vært inne/fylt ut?? Evt har erfaring med hva man bør skrive på?? Rådvill......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke har noen spesielle ønsker trenger du jo ikke skrive noen ting eller skriv at du ønsker å se an fødselen, men ikke er fremmed for feks epidural om smertene skulle bli store.

 

Prøv å ring jordmor evt sykehuset og forklar at du tenker på naturlig fødsel men er redd for dette grunnet sterke smerter nå i det siste og høre hva deres erfaring er? "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn på journalskriving i morgen og har termin 30. juni, så det haster vel ikke sååå mye med å få det sendt inn?

 

Men sånn for å svare deg. Jeg har jo vert på journalskriving en gang før. Jeg ville nok ha skrevet at jeg ville ha epidural om jeg spør etter det under fødsel. Ellers så kan du jo skrive opp alt av ønsker du har. F eks om du ønsker å bruke badekar, varme kluter, akupunktur, hvilken stilling du helst ønsker å føde i, hvis du har noen spesiell musikk du ønsker å høre på osv osv. Er ganske mye man kan bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...