Gå til innhold

18 dager over IKM og negative tester! Jeg blir snart sprø

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har regelmessig mens på 30 dager til vanlig, men denne mnd kom ikke mensen når den skulle. Har aldri hatt så lang syklus noensinne. Testet negativt senest 15 dager over iKM, har tatt ørten tester før det.

Håpet mitt er jo at EL har blitt utsatt, men er det mer sannsynlig at jeg ikke har hatt eggløsning denne mnd? Har ømme pupper og i går hadde jeg litt lyserosa utflod, noen dager tidligere hadde jeg litt brun utflod. Humøret går opp og ned, som ved pms.

Er nå på dag 48 og har ikke hatt mensen siden 27.april! Snart 3 uker på overtid.

Orker ikke gå til legen så lenge jeg tester negativt heller, han sier vel bare jeg får vente å se. Har en populær lege og må vel vente i 1 mnd på time der uansett. Har noen opplevd å gå så lenge over IKM?

Skal nevnes at jeg testet ikke positivt før jeg var 6 uker på vei i det første svangerskapet mitt, sist gang testet jeg positivt da jeg var 5 uker på vei.

Dette har vært noen frustrerende uker. På en måte vil jeg ha mensen så jeg kan starte en ny pp, men samtidig tenker jeg at den bare kan holde seg unna når det har gått så lang tid. Redd for reaksjonen min også om mensen dukker opp nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er også over IKM nå. Ikke 18 dager men snart ei uke. I de fire svangerskapene mine har jeg alltid testet positivt IKM dagen. Nå er det blendahvitt.. Så er nok ikke gravid, men hva skjer.. Skjønner godt du blir frustrert og sprø.. Vet om noen som testa positivt to uker over så det kan jo hende det bare ikke er nok Hcg enda??

I mitt tilfelle kan det vel være surr mtp MA jeg hadde i april.. Har hatt en mens etter det og venter nå på andre mens som da ikke kommer..

Vi får vel bare smøre oss med tålmodighet:)

Skrevet

Det skulle ikke vært lov å gå mange dager over IKM uten og få positive tester:) Da kan heller mensen komme når den skal om den først skal komme.

Tålmodigheten begynner å bli ganske tynnslitt nå må jeg innrømme. Tenker at jeg mest sannsynlig ikke er gravid siden jeg ikke har hatt en eneste positiv test, men så leser jeg om folk som har hatt forsinket EL og testet positivt både 2 og 3 uker etter IKM når jeg søker på google. Leste faktisk om ei som fikk positiv test 43 dager etter IKM! Men det er jo veldig sjelden noen opplever lignende. Bedre å få mensen enn å få falske forhåpninger..

Skrevet

Helt klart greit om mensen hadde kommet ja.. Har enda ikke bestemt meg for om jeg kommer til å starte på piller igjen nå.. Så om jeg hadde vørt gravid så hadde babyen liksom gjort et valg for oss.. Ble gravid på piller i januar så den var ikke planlagt.. Ble MA og det var en trist opplevelse,så har tenkt at det hadde vært ok å avslutte med et fullgått svangerskap.. Men fire er vel litt i overkant..

Krysser fingrene for at iallefall du er gravid jeg...

Skrevet

Uff uff uff. Min dypeste medfølelse :(

Skjønner frustrasjonen veldig godt, er i samme båt. Med bare neg tester og ingen mens blir livet satt på vent. Får ikke begynt på ny pp, men går bare å venter i motløs uvisse.

Sist testa jeg pos ca 1 uke over IKM. Husker bare at da var symptomene (lignet PMS) mindre enn det jeg opplever nå. PMS er blitt myyyye verre etter at jeg fikk barn.

Jeg er på dag 40 og har vanligvis syklus fra 24-26 dager, noen ganger kan den komme opp i 30. Testa neg 2-3 dager over IKM, siden har jeg ikke testa. Alle "symptomene" forsvant med neg test, så symptomene var vel bare placebo og overfortolkning av den vanlige PMS. Lurer på hvor psykisk gravid detgår an å være. Det må henge sammen med at vi ønsker så sterkt.

Lykke til videre, håper på en strek på pinnen!

Skrevet

Det kan jo godt være du er gravid søskentiljunior, spesielt siden du ikke har testet på så lenge.

Håper vi begge snart får 2 streker:)

Nå er jeg 19 dager over IKM, er det mulig.. snart 50 dager siden forrige mens startet! Men har litt på følelsen at mensen kommer snart:(

Skrevet

Ingen mens og på dag 50 i syklusen! Jaja.. Har et lite håp om at jeg har hatt forsinket EL, har ikke testet siden forrige uke nå. Føler meg rar i kroppen, men hormonene er vel helt i ulage nå.

Skrevet

Dag 42 her :(

Ingen mens her heller. Hadde en syklus på 75 dager i nov-jan. Det er ganske motløst å ikke få mens engang:(

Hormoner i ulage ja. Orker ikke kjenner etter. Tenker det handler om PMS for mitt vedkommende. Later som jeg ikke kjenner noe.

Tror ikke jeg har hatt EL denne syklusen, men synes å ha EL-smerter hele tiden. Uff, egentlig prøver jeg å glemme hele underlivet akkurat nå.

Har ikke testet på ett par uker. Vet ikke om jeg tåler resultatet (helt sikker på at det er neg, ingen symptomer) for det bare minner meg om mensen som ikke kommer. Den dagen jeg våkner og er kvalm, da skal jeg teste.

Uff, måtte bare klage litt, men er ikke helt lett å være optimist akkurat nå.

Fortell hvordan det går fremover..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...