Gå til innhold

Flere som opplever mer urein hud?


Solskinn.desember

Anbefalte innlegg

Er det flere som har fått mye mer urein hud etter og ha blitt gravid? Jeg er nå i uke 14, og kvalmen har endelig begynt og gi seg. Men har ikke fått tilbake den huden jeg vanligvis har. Flere som opplever detter, og kanskje har noen gode tips? Vet dere om det pleier og vare ut hele svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Det var det aller første tegnet jeg fikk på at jeg var gravid. Er i uke 14 jeg og, og det blir ikke bedre ihvertfall. Får kviser på rare plasser som jeg aldri har hatt før, som bak på skuldrene/ryggen. Er førstegangs, så har ikke opplevd d før..:/ Men har lest her inne om folk som har hatt det gjennom hele svangerskapet...men nå er det jo sommer, kanskje det hjelper med sol? Føler ihvertfall det har hjulpet på de jeg hadde i ansiktet..ellers, hvis andre har noen råd så vil jeg gjerne høre de jeg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden min har blitt helt forferdelig etter at jeg ble gravid..

Kviser,hudormer og uren hud generellt...hadde nesten ikke kviser i puberteten, men det blir det tatt igjen for nå :/

Dessuten ser det ene øyet mitt helt jævlig ut...rød hud rundt og hovent, ser rynkete og gammelt ut. Regner med at det forsvinner etter fødselen i hvert fall!

Og eksemen har bare blusset opp...

 

Nei, jeg gløder i hvert fall ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.. med første mann fikk jeg en drøss med småjævler i ansiktet å en haug av krater på ryggen, å dette varte hele svangerskapet mitt.. :/ denne gangen har det også dukket opp noen små innflyttere her og der i panna, men er mye flinkere til å reingjøre ansiktet, å bruke null sminke denne gangen å det har hjulpet bra foreløbig hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes huden er mye mer uren og tørr i tillegg. Dårlig kombinasjon. Skal hjelpe med en god krem, men kan ikke si det har hatt kjempeeffekt for meg... Usj, lurer på når jeg kommer til fasen der jeg gløder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel myte sier at hvis en får mye kviser/uren hud får man jente, jenta stjeler skjønnheten fra mora. Blir spennende å se hva vi ender opp med da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har hatt urein hud med alle mine 3, og har både jente og gutt så det er nok bare en myte det der også.. ;)

 

Har vart ut hele svangerskapet, og man får ikke noe hos legen for det, endring i hormonene som gjør det så det blir bedre når premien vår kommer ut da :)

 

Men som nevnt over her, bruk mindre sminke og rens oftere og grundigere for å holde det mer under kontroll iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag hade inget med min førre som er en gutt men nu har jag fått uren hud så håper på att det blir en jente da:) Man kan ju alltid tro på "myterna" tils de visar motsatsen isåfall:) Det er så jobbigt att ha det nær man ikke er van till det alls:( Men det går vel øver efter 9 mån ;) Får se lyst på det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaarrggh jag har fått finnar på hakan och halsen, höll på att bli galen men nu har jag kört en hårdkur på ansiktsmasker, rens osv.. ( 4 masker på 1 vecka) och äntligen börjar det ge resultat.. Snart så drar jag till syden och hoppas sol och saltvatten tar bort det sista.. Känner mig som ett pizzatryne och inte vacker och glödande överhuvudtaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har nå en stund prøvd en del for og prøve og få en litt mer normal hud igjen. Kan ikke si at det er blitt som før igjen, men hvertfall noe bedre. Jeg bruker nå rens og krem fra apoteket. Mener det var acnizyl den heter. Er blitt veldig streng på at jeg renser huden hver morgen og kveld. Har også lest et tips at man skal rense huden to ganger rett etter hverandre for og være sikker på at man har tatt alt. Først for og fjerne all sminke og neste gang for og rense huden. Så dette gjør jeg hver kveld de dagene jeg har sminke på meg. Jeg prøver også og gå så mye som mulig uten sminke for og la huden få puste. Det har jeg merket at faktisk har ganske mye og si, og gir mindre nuppete hud.

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...