Gå til innhold

Foranliggende livmor anyone? - placenta anterior


anettepette85

Anbefalte innlegg

Jeg har foranliggende livmor, placenta anterior, og merker relativt lite liv.. Har merket litt bevegelse ute på "siden" av magen, men de siste dagene har jeg ikke merket noe. Dro i all hast til sykehuset igår, hysterisk? Ja, en smule... er førstegangsfødende også ;) Men, der lå lillegutt og sprellet rundt som bare det..

 

Prøver å ikke bekymre meg mer da, skulle helst hatt en UL-maskin i hjemmet, så jeg kunne sett han daglig ;P

 

Noen andre med foranliggende livmor, som kanskje har det litt som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mener foranliggende morkake...? :) Jeg har det og det har gjort til at jeg ikke har kjent noe liv før i uke 20. Er nå straks i uke 22. Jeg kjenner fortsatt ikke spark foran på magen, men må presse litt innover på siden. Da kan det hende jeg får et dult tilbake :) Det kan plutselig gå 2-3 dager uten at jeg merker noe, men det kommer helt ann på hvordan han ligger. Tror ikke du skal bekymre deg foreløpig. Jeg skulle ønske jeg hadde UL-apperat hjemme selv :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, jeg mener såklart morkake, går litt rundt for meg ;)

 

Jeg er ganske lang i livet også, så han har ekstra god plass å røre på seg uten at jeg merker noe særlig.. men gleder meg til å merke mer kjenner jeg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på 18 ukers ultralyd at jeg også har foranliggende morkake og sannsynligvis ikke ville kjenne noe på en stund. Men fra ca 19 uker har jeg kjent masse liv hver dag når jeg legger meg ned. Nå har jeg akkurat passert 22 uker, og kan kjenne sparkene om jeg sitter, ligger eller står, selv om de er mest der når jeg ligger. De er der i perioder gjennom hele dagen, men mest på kveld og morgen. De er også skikkelig synlige gjennom magen, ikke bare på sidene, men overalt. Det har de vært i minst en uke nå. Det er nok bare veldig individuelt. Dessuten vil jeg anta det har mer med hvilken retning barnet sparker i, dersom det sparker mot ryggen skal man jo ikke kjenne noe. Heldigvis flytter de på seg, så før du vet ordet av det ligger de der og sparker fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Jeg har også foranliggende morkake, og har hatt d i begge mine sv.skap! I det 1.sv.skapet kjente jeg ikke liv før i uke 25, og etter kjennte jeg fortsatt lite liv.... og aldeles ikke hver dag!!! Jeg var på 3 ekstra UL pga det, men de viste alle alt var bra!! Deilig å vite!

Når jeg skulle føde lå jeg med CTG i 4 dager, x2 pr.dag, (pga langvarig vannavgang) og der på registreringene så jordmødrene at det var fullt liv og masse bevegelse inne i magen selv om jeg ikke kjennte noen ting, og da var babyen 4kg...!!!!

 

Nå er jeg gravid på nytt, og denne gangen kjente jeg liv i uke 24, en hel uke før!! ;) Hehe! Denne gangen kjenner jeg mer enn sist, og det er fantastisk!!! Kjenner ikke så mye som jeg får inntrykk av at veninnene mine gjør/har gjort, men d er vel naturlig siden de har hatt morkakene sine på baksiden. Er i uke 33. og har kjent liv hver dag i ca 1mnd, herlig!!!!! :D

 

Håper etterhvert du kjenner mer du også, vet hvordan det er å savne å ha det slik som andre forteller at de har d...!

 

Klem!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foranliggende morkake, men har kjent liv i 3-4 uker, men de 2 første var det veldig sporadisk og jeg var veldig usikker for det skjedde så fort og med lange stunder i mellom, men nå kjenner jeg masse og er 24 uker på vei.. Men selv om jeg kjenner babyen min hver dag, så skulle jeg og ønske jeg hadde en UL-maskin hjemme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde foranliggende morkake i mitt forrige svangerskap og da tok det mye lenger tid før jeg kjente bevegelser i forhold til denne gangen, hvor morkaken ligger på bakre vegg. Denne gangen er også bevegelsene/sparkene mye hardere, siden det ikke ligger noen "støtdemper" som tar imot sparkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foranliggende morkake, og har kjent liv siden uke 18. Det varierer litt hvor mye jeg kjenner, men stort sett kan jeg kjenne han jevnt gjennom hele dagen, både når jeg stål, ligger, sitter og går..Andre dager kjenner jeg bare spark på kvelden og morgenen. Er i 23. uke nå.

Jordmor sa til meg at det er veldig individuelt hvor mye man kjenner med foranliggende morkake. Og jeg ville nok merket stor forskjell om den hadde ligget bak. Vi kan både kjenne og se sparkene på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, foranliggende morkake her i gården og. Og det har gitt et bekymret førstegangs-mammahjerte maaaaange bekymringer allerede. Er nå i uke 23, og i løpet av de siste to ukene har jeg gradvis blitt sikkert på at det er minien jeg kjenner, stadig hardere. Men ofte litt "dypt inni" på et vis. Så jeg er overbevist om at man kan kjenne spark i retning ryggen også. Uansett: deiligste følelsen i verden. Detter HELT ut når han sparker, uansett hva jeg driver med! Haha, effektiv på jobb etterhvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en stolt far som fikk en "high five" i går etter at vi hadde lagt oss.. Jeg har kjent spark en god stund, men de har ikke alltid vært harde nok til å kjennes på utsiden, og de gangene de har vært harde nok, har det vært over før jeg kunne si ifra til han.. Jeg kunne nesten se pappaen svulme opp og bli helt tullete :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...