Anonym bruker Skrevet 11. juni 2011 #1 Skrevet 11. juni 2011 Er det feil? har lagt inn passord på den, nettopp fordi jeg ikke vil at andre skal bruke den. "Få passordet ditt skal bare sjekke noe" grrr... er jeg helt unormal som ser på en pc som noe privat?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2011 #3 Skrevet 11. juni 2011 Her i huset har vi EN pc, dermed er den ikke privat.. Men dersom vi hadde hver sin, da er DIN privat....
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2011 #4 Skrevet 11. juni 2011 Vi harsatt opp alle pcene våre slik at de kan ha fler brukere. Jeg har min brukeridentitet med mitt passord som administrator på min maskin. I tillegg har mannen en brukeridentitet med sitt passord og sitt oppsett og vi har en "gjesteidentitet" som hvem som helst kan gå inn på, men hvor de ikke ser noe av min eller mannens oppsett eller arbeid. Det er sikkert ikke100% sikkert i forhold til å finne måter å spionere på hverandre om vi skulle ønske det, men det er fleksibelt og gir oss nok privatliv.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2011 #5 Skrevet 11. juni 2011 Kommer litt an på hvem som spør? Kjæresten, barna, andre i familien eller venner som er på besøk? Og har de evt tilgang til annen pc enn din private? Enig med de andre her. Hva med å opprette en gjesteprofil, som kun får tilgang til nettet (IE/firefox eller hva du vil bruke), men ikke kan se dokumenter, bilder eller annet privat innhold. Ellers kan du gjemme bort pcn (forutsatt at det er en laptop) og bare ta den frem når du er alene.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2011 #6 Skrevet 11. juni 2011 Her i familien har alle hver sin laptop, men privat og privat.. Er hans tom for strøm eller pakket ned i en veske så låner han såklart min hvis han har hastverk. Når min har vært til reperasjon(ja flere ganger) krever jeg å bruke barnet si maskin. H*n er ikke avhengig av maskina. Hvis den har vært opptatt tar jeg selvfølgelig samboers maskin hvis den er ledig. Har ikke hemmeligheter, kanskje derfor;)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2011 #7 Skrevet 11. juni 2011 PC er privat. Det betyr ikke at jeg har noe å skjule.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2011 #8 Skrevet 11. juni 2011 Himmel, her har vi passordne til hverandres kontoer både mail , bank og facebook... Har aldri tenkt stort over det, griper tak i første og beste pc når jeg trenger det. minstemann får bruke sin egen, men det er kun fordi jeg ikke vil ha allskens spill nedlastet på voksen-pc-ene...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2011 #9 Skrevet 11. juni 2011 det er mannen min som maser. Han har sin egen pc, pluss at vi har to andre. Irriterer meg veldig at han skal bruke min. Han får passordet, gjør det han skal, så skifter jeg når han er ferdig. "høh? Kommer meg ikke inn igjen jeg nå" "Nei, det er ikke meningen at du skal komme inn"
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2011 #10 Skrevet 11. juni 2011 Hvorfor i all verden skjuler du passordet til pc'n for mannen din? Rart det er krig i verden...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2011 #11 Skrevet 11. juni 2011 Fordi jeg ikke ønsker at han skal ha tilgang til innholdet på pcen 8det sier vel seg selv eller?) hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå