Gå til innhold

NB!! Husk å herde brystvortene!!! GODT TIPS!


ckok

Anbefalte innlegg

Nå nærmer jeg meg termin med mitt andre barn, og kom på et meget godt tips jeg fikk fra en god venninne og tobarnsmamma. Hun sa til meg sist jeg var gravid at jeg måtte herde brystvortene om jeg skulle unngå alt for såre bryster den første tiden etter fødselen... !! ( og som jeg nå vet så kommer det et glupsk lite nurk som krever tilgang til puppene dine 6-12 ganger i døgnet fra dag en...!! og d føles som å ha en støvsuger på !! )

Så mitt råd videre er, ta en klut, svamp , skrubbhanske el. l som du vanligvis bruker i dusjen. Skrubb forsiktig brystene/brystvortene litt i dusjen med jevne mellomrom i siste trimester før fødselen... Da blir ikke overgangen for vond for brystene når fødselen er over og ammingen igang... D hjalp meg ihvertfall, jeg kunne nyte hver eneste ammestund uten en eneste vond opplevelse. Helt herlig! Og jeg ser frem til ammestundene som kommer nå og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe de ikke anbefaler..ikke kni eller stimulere brytvortene i den siste tiden- det setter i gang fødselen..Du kan smøre krem på men ikke noe ekstra stimuli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D funket for meg ihvertfall, og jeg fikk ikke igang noe melkeproduksjon eller noe . Jeg lover at å skrubbe brystene lett ikke er noe som satte igang noe oksytocinproduksjon hos meg ihvertfall, og det er jo d hormonet som setter igang fødselen , ja jeg vet d... Nei da ber jeg heller samboeren være meget lett på hånden om han vil hjelpe meg med oksytocin nivået mitt hehe. Men hvem er " de" ?? Og siden du er så bastant på at jeg bare kan smøre på krem, og ikke får lov å behandle brystene mine som jeg selv ønsker.... hvem er du? Jobber du i helsevesenet? I såfall, ikke signer med anonym, men din egen tittel, siden du kommer og advarer så sterkt mot et meget godt tips;) hehe.

Men lykke til videre med din egen graviditet, jeg regner med at du er d siden du er her inne og skriver.... så ta til deg de rådene du vil, og la de andre være til oss andre:) God pinsehelg fra en som teller timer igjen til fødsel, gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...