Gå til innhold

Dere med termin rundt 27. juli. Hvordan ligger dere an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 20. juli, og er nå offisielt høygravid :) Er i uke 34 + 6 i dag.

- Har gått opp ca 15 kg til nå. Håper ikke det blir så mye mer de siste ukene...

- Ja, er 100 % sykemeldt nå.

- 0 barn fra før, dette er første babyen :)

- Vet ikke nøyaktig mål, men målene som er tatt følger normalkurven på helsekortet.

- Formen? Har bekkenløsning, MYE vann i beina og ellers i kroppen, og pga dette blir jeg nummen og "vissen" i armene, spesielt om natta. Dette fører til urolig nattesøvn, og derav er jeg ganske sliten om dagen. Bekkenløsningen kan holdes i sjakk ved å holde meg i ro, men en liten utskeielse (som en liten gåtur med hunden) merkes i flere dager og netter etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 27.juli.

-Gått opp 8-9 kilo (fra 58/59 til 66/67)

-Delvis sykmeldt med kynnere

-Ett barn fra før

-Ligger bittelitt under streken på SF-mål

-Fin form, trener 3 ganger i uka. Litt sliten selvfølgelig, kjenner at jeg er kortpustet og tyngre. Litt stråling nedover innsiden av lårene, spesielt når babyen dunker seg ned i bekkenet, men ikke hemmende plagsomt.

Skrevet

Uker på vei: 35+6

Termin: 15.juli

Vekt: minus 1 kg

Sykemeldt: 100%

Barn fra før: 1 jente på 3 år 3 mnd

SF-mål: 37 cm i uke 35+2

Ødem: Ingenting

Formen: Sliten..... Bekkenvondt, rastløs/rykninger i hele kroppen, stikninger nedentil, masse kynnere og mensmurringer...

Skrevet

Så fint å lese alle svarene!! Godt å se jeg ikke er alene =)

Jeg selv:

- Har gått opp ca 13 kg

- har vært 50% sykemeldt, så 80%, nå 100%. Sliter voldsomt med bekkenplager og er generelt sinnsykt sliten.

- 2 barn fra før. En gutt på 5 år og en jente på 4 år

- Symfysemål ligger rett under den røde streken på det grønne.

- halsbrann, annpusten og generelt trett =) + bekkenproblemer.

Han eller hun der inne er utrolig livlig, så jeg er veldig spent på hvem det er!!!

Skrevet

Fortsetter her jeg, en uke senere.. :)

Vekten er den samme, som vel er. Annars har jeg fått veeeldig vondt i nedre del av magen den siste uken. Er som en ring av smerte runt bekkenet når jeg slutter jobbet vid 4-tiden. Veldigt tungt. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal greie de siste 6-7 ukene.. Hvordan har dere andre det: er magene tunge?

Natt og trøtt, men kan ikke sove. Så sitter nå her med mine tanker og små dytt fra Lillegutt som ikke heller sover... :)

Skrevet

Termin 21.juli

- Har gått opp 20 kg

- Student m/jobb ved siden av. Men fom i dag, 20.juni, tar jeg "ferie" fram til termin. Sykehjem var ikke den mest gunstige plassen nå på slutten :)

- Førstegangsfødende

- Rett over den røde streken

- Vondt/ømt i bekkenet. Sover dårlig på natten. Ofte sliten. Men sammenlignet med kvalmen som var i begynnelsen, syns jeg livet er herlig! :)

Skrevet

- gått opp 13 kg

- har mottatt sv.penger siden 1 mars pga bekkenløsning

- venter nr 3, og det ser ut til å bli ei lita tulle. Har en av hver fra før på 5 og 7 år

- bekkenet blir verre og verre for hver dag, men sover ganske bra på nettene foreløpig. Men ellers så er jeg i fin form, ikke veldig plaget av halsbrann og ikke kvalm. Merker at hun prøver å tøye grensene der inne for å se hvor stor plass hun kan lage seg (au au au )

- Symfyse målene har fulgt uketallet hele veien, så sist var jeg 33uker og 33cm

Skrevet

hei :-)

termin 27. juli, gått opp 8 kg, ikke sykmeldt men på svangerskapspenger pga høyrisikoyrke, men er i toppform :-) Ingen barn fra før, aner ikke symfysemål, men koser meg og har det veldig bra!

Skrevet

Ul termin 25 Juli. Min termin 19.Juli

- Hvor mange kg har du gått opp til nå? 12 kg

- Sykemeldt? 100%

- Antall barn fra før? 1 født 2005

- Symfysemål? 31 cm (Uke 34)

- Formen generelt? Ganske grei bortsett fra vondt bekken, men noe må man regne med :)

Skrevet

Har termin 24. juli.

- Gått opp 20 kg til nå.

- Sykemeldt 20% (bare 7 arbeidsdager igjen.. juhuuu!)

- Ingen barn fra før.

- Husker ikke symfysemål, men litt over den røde streken og innenfor det grønne skraverte feltet i alle fall.

- Formen er stort sett bra, men blir fort trøtt og sliten. Gleder meg til perm! :-)

Lykke til videre alle dere andre!

Skrevet

Hei :)

Jeg har termin 30. juli med en jente.

- Har gått opp 13 kg

- Er student - har ferie :)

- Har en gutt på 3 år fra før

- Symfysemål: 32 (uke 35)

- Formen er bra! Utenom vondt bekken..

Skrevet

Vektøkning: 6 kg fra startvekt.

Har vært i 100 % svangerskapspenger fra uke 30 (Pga "risikojobb")

Ingen barn fra før

Symfysemål 33 cm i uke 34.

Veldig bra form, om man ser bort fra plagsomme kynnere. Heldigvis ingen bekkenplager eller andre "store" plager. Storkoser meg som høygravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...