Astro - 27.07.11 Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Hei, dere med termin rundt 27. juli. Har noen spørsmål for å sammenlikne. - Hvor mange kg har du gått opp til nå? - Sykemeldt? - Antall barn fra før? - Symfysemål? - Formen generelt?
julijente 2011 Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 Termin 27.07 -22 kg (fra 58-80) -sykmeldt -gutt på 7 fra før -symfyse 33 cm 23 mai -formen... Bekkenløsning, tørt hår, uren hud, hissig og lei :-p Du da? :-)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Hei, jeg har vel gått opp 8 kilo fra startvekt (gikk ned 5 først). De siste kiloene har kommet nå de siste ukene gitt Sist gang gikk jeg opp 22 kilo, men da veide jeg 10 kilo mindre i utgangspunktet, så jeg håper på å stoppe på i alle fall ca samme vekt denne gangen! Jeg har vært sykemeldt først 40 %, og så 50 % i noen måneder, men I DAG har jeg faktisk måttet kaste inn håndkle og be om 100 %. Formen generelt er faktisk rimelig bra, litt vonder osv, men ikke noe i nærheten av hvordan det var sist. Men - det begynner å bli tungt og jeg får overhodet ikke sove om natta, max 2-3 timer, og det sier seg jo at å jobbe som sykepleier med konstant underskudd av søvn ikke er den smarteste kombinasjonen, for ikke å snakke om å kjøre bil til jobb osv. Jeg har en jente fra før, født 10.09.09 Symfysemålet mitt ble målt forrige uke, da jeg var 32+0. Husker ikke helt hvor mange cm det var (kan sjekke opp i det), men jeg lå i alle fall rett under den røde streken, har ligget over de andre gangene, og da jeg var gravid sist lå jeg hele tida helt øverst i det grønne området. Så jeg er mindre enn sist og magen er mye lavere. Formen generelt er som sagt ganske bra, men begynner å bli mer sliten, og merker at det ikke er bare meg som skal taes hensyn til, jeg har jo ei lita ei fra før. Har en utrolig snill samboer som gjør det meste, men han var bortreist noen dager denne uka, og det merkes på formen! Har forresten termin 28.07.
juni2010barn Skrevet 10. juni 2011 #4 Skrevet 10. juni 2011 På forrige kontroll(to uker siden) har jeg gått opp 3 kilo. Symfysemål var på 30. Ble 100 % sykemeldt i dag pga bekkenløsning. Har en ettåring fra før:) Bortsett fra bekkenløsninga så er formen fin:)
C.H Skrevet 10. juni 2011 #5 Skrevet 10. juni 2011 Hei Jeg har termin 28. Juli - Gått opp 15 kg - Sykemeldt 30% - Ingen barn fra før - Ligger rett over den rød streken - Formen er i utganspunktet fin, men det begynner å bli tungt, lite søvn og mer halsbrann. Fikk påvist bekkenløsning i uke 16, begynte å trene gjevnlig igjen og har ikke vært plaget med det siden Hva med deg selv da?
Gjest fanten Skrevet 10. juni 2011 #6 Skrevet 10. juni 2011 Jeg har termin 21. juli.. Men slenger meg på... - Gått opp eundt 14 - 15 kg... - Er student, og ikke sykemeldt. Hadde jeg hatt en jobb ville jeg nok hatt en sykemelding nå, kanskje ikke fullt men ihvertfall noen prosent - Ingen barn fra før - Symfysemålet er rett innenfor den grønne, over den rød streken.. - Formen: bekkenløsning, maserier og all mat smaker syre. I natt lå jeg våken og skrek fordi maseriene var så vonde. Eksamen på onsdag. Ekstremt lei..
Blomstermor Skrevet 10. juni 2011 #7 Skrevet 10. juni 2011 Hei! Har termin 19 juli:) - Vekt: Ca 14 kg. - Sykemeldt: 80% - Antall barn fra før: 0 - Symfysemål: 33 - Formen generelt er ok.
A og Juligullet <3 Skrevet 10. juni 2011 #8 Skrevet 10. juni 2011 Jeg har termin 27. Juli, med ei jente =) - Jeg har gått opp 12 kg til nå - 100% sykemeldt siden uke 20, pga bekkenløsning - Dette er mitt første barn - Symfysemål i uke 33+2 = 30 cm - Bekkenløsningen er vond, spesielt om natten men også generelt. Samt at jeg sliter med rastløse ben når jeg legger meg! Ellers ingen plager. Kjenner det begynner å bli litt tungt, og blir fortere andpusten osv. Mye deilige bevegelser fra gullet i magen, og nyter de siste ukene! Når har dere tenkt til å begynne å pakke fødebaggen? :-)
mase Skrevet 10. juni 2011 #9 Skrevet 10. juni 2011 Hei ) Jeg har termin 23. juli iflg UL (16. juli iflg meg Var på sjekk hos jordmor 6. juni, altså i uke 35. Symfysemål var på 32 cm. Vektoppgang 18 kg (stabilt de siste 3 ukene). Ingen barn fra før. Student, men hadde nok vært sykmeldt nå, pga bekkenløsn fom 4. mnd, og med gangvansker fra 6. mnd. Magen har sunket betraktelig siste 3 ukene, og siste 2 ukene har jeg ikke merket noen ting til bekkenløsn. På siste kontr 6. juni hadde hodet festet seg allerede Har vært mye plaget med halsbrann siden 5-6. mnd., tar Gaviscon (tyggetabl) før jeg legger meg og det hjelper med en gang. El plaget av HETE, urolige ben, nummene hender, HOVEN. Hadde mye leggkramper, men fikk tips fra akupunktøren at BANAN inneholder mye kalium som hjelper. Tar èn om dagen, og det har vært borte siden Har en del "mensenmurringer" nedentil, og dårlig mage, el skal jeg ikke klage. Starter med modningsakupunktur til uken ) Håper jeg slipper å gå over tiden - er ganske så lei nå LYKKE TIL med innspurten og fødselen.
Contento Skrevet 10. juni 2011 #10 Skrevet 10. juni 2011 Termin 28.juli -Gått opp 11kg -Sykmeldt 100% -Ingen barn fra før -Symfysemål 29 -Sinnsykt mye hodepine Lykke til med siste innspurt alle sammen:)
Maia&Mathias <3 Skrevet 10. juni 2011 #11 Skrevet 10. juni 2011 Så mange vi er med termin 28.juli!! Veldig gøy! Noen av dere som skal føde på Sørlandets sykehus Kristiansand? Jeg har da termin 28.juli med ei lita tuppe. Har en gutt fra før, født 12.april 2009 og heldigvis går han i bhg! Er veldig aktiv og krever en del i hverdagen. Samboeren jobber i nordsjøen så de to ukene han er borte er d ganske slitsomt hvis storebror ikke er i bhg. Er sykemeldt 100% pga veldig vondt bekken og har egentlig vært litt sykemeldt hele svangerskapet. Hvis jeg ikke gjør for mye på dagen er formen tålig bra men de dagene jeg må gjøre litt husarbeid eller andre ting merker jeg d i beina, symfysen og i rompa med en gang. Ellers er formen fin, gleder meg masse til ho kommer. Symfysemålet er forresten rett under den røde streken og har gått opp 12 kg til nå.
aliceieventyrland Skrevet 10. juni 2011 #12 Skrevet 10. juni 2011 -Termin 26.juli og venter mitt første barn som blir en gutt:-) -Opp 18 kilo -50% sykemeldt fra mars p.g a kraftige kynnere -100% sykemeldt fra starten av mai -Sf-mål 32 målt igår (33+4) -Bortsett kar masse kynnere er formen super!!! Bare koser meg og gleder meg masse til det som skal skje om 46 dager:-) Lykke til med siste innspurt, alle sammen!!!
MissisJ Skrevet 10. juni 2011 #13 Skrevet 10. juni 2011 termin 8 juli symfyse mål ca 34 i uke 36 har gått opp ca 20 kg i uke 37 i permisjon allerede..... Bare 4 uker igjen, forhåpentligvis kommer prinsen før det:)
<3Celia<3 Skrevet 10. juni 2011 #14 Skrevet 10. juni 2011 Heisann! Slenger meg på her jeg oxo... =) Jeg har termin 24. juli og venter ei jente... går dermed i min 35. uke. - 11kg opp. - 1 barn fra før, gutt. - symfysemål 28cm i uke 33... (litt under den røde streken) - Sykmeldt pga bekkenløsning fra uke 18...ellers er formen veldig bra. Sliter litt med varmen, den klamme lufta! Veldig glad for å ha sluppet både leggkramper og halsbrann, noe jeg var veldig plaget med sist. Merket tydelig nedpress og stikninger den siste uken, samt MYE mere press på blæra... virker som snuppa er på god vei nedover i bekkenet.=)
NostraStoria Skrevet 10. juni 2011 #15 Skrevet 10. juni 2011 Det humper og går her! Har termin den 25.juli, håper at det skjer noe før! - Gått opp 8 kg (3-4 kg bare siste 6 ukene(!) - Sykemeldt 100% - 1 stk turbo fra før - Symfysemål i øvre del av det grønne graverte feltet...jepp, jeg har stooor mage. - Bekkenløsning, vond rygg og generelt trøtt, kunne vært en del bedre!
Gjest <308+11<3 Skrevet 10. juni 2011 #16 Skrevet 10. juni 2011 Hei her er også termin 28 juli, var visst mange som hadde det Jeg har gått opp ca 7 kg, la på meg veeeldig mye sist, så håper det ikke blir så mye denne gangen. Da det fra sist ikke har forsvunnet helt :/ Er 60% prosent sykemeldt, jobber da 40% som jeg fordeler over tre dager. Jobber på småbarnsavdeling i barnehage, så er godt å ikke ha så lange dager:) Har en gutt født i september 2008 fra før. Symfysemål vet jeg faktisk ikke for øyeblikket, men ligger godt i toppen av det grønne feltet. Formen generelt er egentlig veldig bra, syntes det var "værre" sist, men merker jo jeg nå begynner å bli ganske tung. Så ting tar gjerne litt lenger tid om dagen.
playground princess Skrevet 10. juni 2011 #17 Skrevet 10. juni 2011 - Hvor mange kg har du gått opp til nå? 11kg - Sykemeldt? Nei, jobber 100 % - Antall barn fra før? 1 jente, snart 3 år - Symfysemål? 31,5 - Formen generelt? Begynner å bli tung og sliten nå... (Vondt i rygg og bekken)
2 gutter og 1 jente Skrevet 10. juni 2011 #18 Skrevet 10. juni 2011 -Jeg har termin 22. juli. -Jeg har gått opp 3 kilo fra utgangspunktet, men gikk jo ned 7 kilo i starten, så har jo egentlig da gått opp 10 kilo. -100% sykemeldt - Har 2 gutter på 4 og 2,5 år. - Ligger midt på streken. - Så lenge jeg slapper av nok så går det greit. Sliter med daglig migrene, mye kynnere/masrier og bekkenet streiker om jeg prøver meg på husarbeid etc. Men dette er mitt siste svangerskap tror jeg, så jeg leter etter de positive tingene og prøver å nyte det maksimalt.
julibaby10 Skrevet 10. juni 2011 #19 Skrevet 10. juni 2011 Hei! -Termin 22. juli her - 40% SM siden uke 24, men er 50% nå den siste mnd før permisjon -Gått opp 6-7 kg (fra 55 kg) -Første baby'n:) -Husker ikke symfysemålet, men har ligget på linja hele veien.. -Generelt er formen grei! Men begynner å tenke at 9 mnd er ganske lenge, og gleder meg til å treffe den lille! - OG gleder meg til å kunne bevege meg normalt igjen uten å pese som en hval! Men har ikke vann i kroppen, holder bekkenet i sjakk, og sliter hverken med halsbrann eller krampe i beina, så skal vel ikke klage! =D (bank i bordet!)
sonnenschein Skrevet 11. juni 2011 #20 Skrevet 11. juni 2011 Termin 25.juli:) -11 kg -Ja, 100 prosent. Bekkenløsning og søvnmangel. -To gutter på 2,5 år og straks 6 år. -Har ikke helsekortet for hånd. Men over den rød streken og innenfor det grønne feltet. - Klarer meg fint på formiddagen, trener en del for å holde bekken i sjakk. Sterke smerter på ettermiddagen, dårlig søvn og vann i kroppen.
venter på sommerbaby:) Skrevet 11. juni 2011 #21 Skrevet 11. juni 2011 Hei! Ul-termin 28juli:) (min egen er 15juli) Gått opp 10kg 40% sykemeldt. Ett barn fra før på 4år Symfysemål:31 (9/6) Formen er grei nok, lettere svangerskap denne gangen. Har trent aerobic og spinning frem til ca 7mnd. Ble sykemeldt forrige uke, litt kynnere og generelt mer sliten nå. Jobber til vanlig 100% sykepleier med mye ansvar, dette ble for slitsomt selv med tilrettelegging... Vurderer å sykemelde meg 100% fra den 19 juni. går ut i permisjon 7juli.. Lykke til jenter!! Krysser fingre for oss alle! Gleder meg så til å se nurket i magen:) Har fulgt med her på bim, men ikke vært så veldig aktiv..
3+et lite nurk Skrevet 11. juni 2011 #22 Skrevet 11. juni 2011 Termin 28. juli - 7kg (hyperemesis gravidarum diagnose) - 100% sykemeldt pga kvalme og bekkenløsning - Ett barn fra før - Symfysemål på 33 - Egentlig ganske dårlig form men gleder meg til august:)
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 11. juni 2011 #23 Skrevet 11. juni 2011 Jeg har ord.UL termin den 2.aug, men første UL viste 23. Juli, så tipper jeg havner mitt emellom;) Jeg har gått opp myyye, fra veltrente 67 kg til plufsiga 92 kg (altså 25kg) nå i uke 34. Men jeg tror hele stoffskiftet og sulten løpte amok her for noen uker siden da nesten alt kom innom en ganske kort periode. Har nesten ikke gått opp de siste ukene som tur er. Har vart sykemeld av og til hele vintern og våren, men nå er jeg tilbake på jobb og satser på å jobbe 60% frem til permisjon den 4.juli. Har en datter på 5 år. Symfysemål i uke 31, var 30. Her er det menssmerter, stikking nedentill, kynnere og atter kynnere som opptar min tid. Og jeg sover fryktelig dålig om nettene.. Ellers så føler jeg meg bedre nå en hva jeg gjort i hele svangerskapet. Bra jobbet så langt jenter!!! Siste innspurt nå bare...
Mugunghwa Skrevet 11. juni 2011 #24 Skrevet 11. juni 2011 - termin 6.juli - opp 13 kg - jobber - ingen barn fra før - Symfysemål? Hvordan vet man det/finner man ut av det? - God form, trenger noe hvile midt på dagen, ellers aktivitet som før i henhold til jobb, trening, sosialt liv etc.
Kristin43 Skrevet 11. juni 2011 #25 Skrevet 11. juni 2011 - termin 3 august - opp 16 kg - sykemeldt først 50%, så 60 % nå 100 % pga bekkenløsning og høyrisiko - to voksne gutter fra tidligere - symfysemål = 32 cm uke 32 - Formen er ikke alltid bra, bekkenløsning, hodepine lavt stoffsikte og lavt jern, derav veldig trøtt og sliten og må sove mye. Er sosial når det byr seg, men det må planlegges slik at jeg er våken og opplagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå