Gå til innhold

Kult eller teit å gi samme mellomnavn til tvillinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, teit. Hvis det ikke er et dobbelt etternavn der det første registreres som mellomnavn.

Skrevet

Nei.. det er Andre. Noen jeg vet som gav tvillingene det til mellomnavn. Begge fornavn er poppis-tullete navn også.

Skrevet

Jeg vurderer å gi begge gutta mine samme mellomnavn som blir en forkortelse av mitt etternavn .

Moren til kusina mi har gitt alle 4 jentene sine sitt eget mellomnavn.

Jeg syns det er kult :)

Skrevet

Hvis ikke navnet egentlig er et etternavn man vil ha med uten å bruke bindestrek er det skikkelig tragisk

Skrevet

Nei, kommer jo ann på hva fornavna er da?

Tenker du mer som f.eks Anne Marie og Brith Marie? (bare for å ta noen navn i farten).

Skrevet

Høres spesielt ut, men har hørt om det før. Noen bruker samme mellomnavn fordi det er en tradisjon i familien som går generasjoner bakover. Da syns jeg det er greit.

Jeg går ut fra at mellomnavnet ikke skal brukes i dagligtale...

To søstre (ikke tvillinger)jeg kjenner heter Aina til mellomnavn og to brødre jeg kjenner har Bjørge som mellomnavn.

Skrevet

Teit på søsken.

MEGAteit på tvillinger.

Skrevet

Her i huset har begge guttene samme etternavn. Oppkalt etter hver sin bestefar... De bruker ikke mellomnavnet i det daglige men begge er stolte av det og føler det gir dem en spesiell identitet. Det må legges til at de har et -sen navn til etternavn og mellom navnet passer godt med dette.

Jeg synes forøvrig ikke at teit og kult er ord å bruke for å beskrive navn. Navn er navn og hva andre mener om dem er i grunn uvesentlig synes jeg. Navnet skjemmer ingen sies det ....

Skrevet

Teit, teit, teit. Hva er det folk tenker på egentlig...?

Skrevet

Teit, men vet om noe som er enda teitere. Søsken med samme fornavn, Carl Fredrik og Carl Christian.

Skrevet

Temmelig teit, men så er jo også André en på-grensen-til-barnevernet-gutt...

Skrevet

Tror det er viktig for tvillinger å ha noe som er eget, som navnet:-)

Skrevet

Teit!

Har ei venninne som har gikk Kristin som mellomnavn til begge sine døtre..... utrolig teit.

Skrevet

Leander Nathaniel og Leon Nathaniel...

HÅPLØST!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...