Gå til innhold

Er det egentlig noe å skryte av å få en 6'er?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JA!!!!

 

Jeg er lærer, og der er få ganger jeg deler ut karakteren 6. De elevene som får denne karakteren utmerker seg som spesielt kunnskaprike, selvstendige og reflekterte. De har all grunn til å være stolt av seg selv. Kanskje spesielt dem som jobber beinhardt for karakteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det synes jeg, ihvertfall når man får 6 i alle fag på vgs, som jeg gjorde. hihi, dagens selvskryt fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faget er Matte.. Tanteungen min fikk det, men hun var litt oppskaka siden faren bare sa "hmf" når hun fortalte det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matte er regnet for å være det faget flest sliter i. Selv hadde jeg seks i alle fag, unntatt matte. (Og gym - hadde 5 der) og der fikk jeg TRE! Og jeg jobba hardt.

 

Jeg er selv lærer på vgs, har ca 140 elever i år, og har gitt ut to seksere. En sekser henger høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener matte er et av de fagene det er enklest å få en sekser i fordi det der faktisk er et fasitsvar på hvordan man skal løse oppgaven på riktig måte (selvom det i noen tilfeller kan være flere veier til svaret). I feks norsk er det ikke noe fasitsvar på hvordan man skal skrive en stil perfekt. Jeg har selv en sekser i matte fra videregående og er stolt av den:-D og jeg hadde helt sikkert blitt skuffet hvis reaksjonen hjemmefra hadde vært "hmf", selvom jeg mener at en sekser i matte er "enklere" enn en i feks norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matte er ikke enkelt for de fleste, som ikke er å god i matte. Faren hennes derimot ... høres ikke ut som han var like flink å støtte datterens talent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er argumentet for og ikke skryte av en 6'er? Det betyr jo at man ikke kunne gjort det bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...