Gå til innhold

Noen som ammer enda og venter nr 2?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...for det gjør jeg, nemlig :-) Og så lurer jeg veldig på om det vil fortsette å være melk fremover nå som jeg er blitt gravid. Kanskje et dumt spørsmål, men det er jo så mange hormoner som raser rundt, og melkeproduksjonen styres vel litt av sånt...? Datteren min blir 1 år nå i juni, og jeg ammer henne bare morgen og kveld, men det er liksom både hyggelig og praktisk, så jeg hadde tenkt å fortsette en stund til. Men går det? Jeg er 5 uker på vei, så ingen endring i melkeproduksjonen enda i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammer ikke nå, men det er ca 20 mndr mellom nr 1 og 2. Da ammet jeg noen mndr. Det sies at melka skifter litt smak når du blir gravid og at nr 1 derfor kan reagere med å avvise puppen. Det gjorde ikke min.

 

Kan også få red melke prod., tror jeg.

 

Hvis du fortsetter lenge så kan vel brystvortestimulering føre til kynnere, men det er jo lenger ut i graviditeten.

 

Hos meg merket jeg ingenting. Sluttet å amme fordi det var praktisk. Var da ca 3 mndr på vei med nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg har heller ikke merket noe til at hun ikke liker smaken enda, i hvert fall. Heller motsatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid med nr.2, og har frem til nå ammet min førstefødte som snart er 15 mnder. Har trappet mer og mer ned og kun ammet på morgenen de siste ukene, men da jeg var bortreist i helga som var tenkte jeg det var ei grei anledning til å slutte helt. Tullemor synes ikke dette var greit i det hele tatt, og har reagert med sinne og frukstrasjon på at morgenkosen er borte... Så jeg tror ikke hun har merket noen forskjell på melka, heller tvert i mot, som du sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...