Gå til innhold

Ny tråd til termin 17. juni-gjengen:) Den andre ble så lang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen endringer hos noen i løpet av kvelden i går/morgenen idag? Her er alt ved det samme. Jeg ønsker meg nå baby 18. juni, dagen etter termin, bare sånn for å fokusere på noe etter termindatoen;) Hehe... Men ser jo at jeg ikke er så veldig tålmodig i og med jeg bare "planlegger" for 1 dag overtid:P Hehe... Ellers står fortsatt fødebagen min tom, til min manns store fortvilelse, men pakkelista til den er klar;) Dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null endringer her.. Ønsker meg baby i løpet av de nærmeste dagene da den nærmeste fødeavdelingen har sommerstengt fra 17 juni.

Begynner faktisk å bli litt utålmodig..!:-)

Skrevet

Lurt med ny tråd, ble slitsomt å skrolle ned hver gang man skal lese et nytt innlegg :)

Intet nytt her heller, ny natt med lure-rier i går, lå våken fra 02 til 06.30, våkna etter 40 min og da var det hele over.. Plutselig låst bekken igjen (har ikke vært vondt siste to ukene etter babyen la seg godt nedi der) så gårsdagen var min lengste synes-skikkelig-synd-på-meg-selv-dag til nå. Heldigvis noe bedring i dag, og minner meg selv på at jeg faktisk har menstermin 22 juni og jeg KAN risikere å gå over UL termin 17de.

Men satser på til helga, jeg er jo MER enn klar!!! ;)

Skrevet

menstermin min er 11 og har født begge de andre to før termin så har vært innstilt på det here gangen også...så hvor blir du av?:-)

Skrevet

Ikke noe endring her heller.. fortsatt de samma "taka" i magen, som tydeligvis ikke har noe effekt og mye nedpress.. ikke hatt menssmerter i dag...

Men de sier jo at nr 3 er en luring å at man kan gå slik en stund før det plutselig er i gang.. håper på at noe skjer i løpet av denne uka!!

hordan ligger dere på symfysemåla? i uke 37 var jeg 34 cm, men nå i går (da var vi vel 39+1) var det plutselig 37 cm. så har jo økt masse på to uker...

Skrevet

Amy75: Usj, så slitsomt med de lureriene, da! Får virkelig håpe de har noe for seg og at fødselen går lett når den først setter ordentlig i gang. Fryktelig slitsomt når hele natta går bort til å ligge våken... Får du sovet noe på dagen, da? Håper du slipper å gå sånn så veldig mye lenger...

Majamor: Krysser fingre for at det skjer ting hos deg snart:)

summer85: Får håpe at takene i magen har en modningseffekt selv om det ikke har gitt utslag enda... SF-mål for min del har ligget på 35-36cm de siste 3 ukene, så det har ikke vært noen kjempestor endring...

For min egen del har det vært en hel haug med ubehagelige bevegelser fra tulla i magen idag... Spesielt langt ned i magen. Dagen begynte med at jeg følte at bekkenet var litt mer stabilt når jeg gikk og satt iallfall idag, så tenkte i grunnen at ho hadde lagt seg litt mer ned i bekkenet i løpet av kvelden i går/natta. Men nå syns jeg i grunnen det er som i dagene tidligere denne uka, så all romsteringa kan jo ha gjort at ho har flytta seg litt opp igjen... Har jo god plass i og med dette er tredjemann, men all romsteringa er virkelig ikke behagelig å ha i magen, altså... Ellers er det ikke stort som skjer;)

Skrevet

En ting til denne romsteringa har ført til er en kjempehyggelig (NOT!!) halsbrann...:S

Skrevet

Da sitter jeg her da, hadde håpa noe skulle skje i dag, men ser foreløpig ikke slik ut....

Bestemor har bursdag i dag så hadde jo vært en super bursdagsgvae til henne om snuppa ble født i dag! men jeg får nok bare vente... hehe =)

hvordan går det hos dere?

Skrevet

Jeg sitter på sykehuset og venter på legen. Har vært innlagt i to netter med høyt blodtrykk og lett svangerskapsforgiftning. Blir gal av å vente....

Skrevet

Ingen endring her i grunnen. Mulig ho har lagt seg litt lenger ned i bekkenet ettersom bekkenet mitt virker noe mer stabilt nå enn tidligere. Det er vondt, men liksom ikke så ille som før ifht noen bevegelser iallfall. Spennende med dere som er litt mer i gang med noe, da!;)

Skrevet

Som vanlig tak her og der, av og til regelmessig men mest i hytt og pine. Felles for dem er at de (foreløpig) bare lurer meg til å tro at noe faktisk er på gang. I wish!

Begynner å bli mektig lei å sove sittende pga halsbrann og måtte rulle mitt vonde bekken ut av senga for ørten nattlige tisseturer..

Litt bekymra for navlen min også, begynner å bli heftig stram hud der nå! Akkurat nå koser jeg meg med hunden ved siden av meg og pus på fanget, dyra slår virkelig ring rundt meg nå når det nærmer seg ;)

Skrevet

Noe nytt?:) Har gått skikkelig tregt her noen dager nå, så har ikke vært innom så mye. Ser ut til at det er litt bedre nå. Innlegg kommer opp nesten med en gang og svar får man også gitt!;)

Her er ingen ting nytt. Alt som vanlig. Ikke utålmodig heller... Vet jo at jenta kommer ut snart uansett, så noen dager fra eller til gjør ikke så mye;)

Skrevet

her skjer det heller ikke så mye... bare det samma som det har vært hver dag i det siste.. mye kynnere, nedpress og menssmerter....

håper virkelig noe skjer snart og er gla jeg får skikkelig kontroll på torsdag.... er jo da 14 dager over min termin.

Ingen av dere jenter som har født enda???

Skrevet

ENDELIG kom prinsessa!!! etter to uker med maserrier og to lange dager med rier kom hun.....enn lang og slitsom fødsel siden kroppen og livmora var så sliten at de ikke ble noe effektive rier ..... mye røsking og riving der nede for å få ting i gang... gang på gang og vannet måtte tas for igjen å få fart på ting!!! . så det er absolutt ikke bra å gå forlenge med disse falske riene

GLAAAAA jeg er ferdig!!:):):.

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta!! =)

godt å høre du er endelig ferdig...

håper snart det er min tur, går her med menssmerter, VOND nedpress og tak i magen hver dag, så håper jo hver dag at noe skal skje, men neida...

Kos dere masse i tiden fremover!!! =)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta, v <3 <3 <3! Så stas!:) Håper dere koser dere masse og lykke til i tida framover:)

Selv har jeg vært hos jordmor idag og alt var bare fint. Hodet har nå festet seg igjen;) Fikk ny time igjen om ei uke og rekker jeg den blir jeg evt henvist til sykehuset for overtidskontroll neste fredag. Jeg har fortsatt en veldig sterk følelse for 18. juni som tullas fødselsdag, så jeg satser på at jeg ikke rekker neste jordmortime og en evt overtidskontroll... Skjer fint lite i kroppen som viser tegn til snarlig fødsel, men de to andre har bare startet uten noe særlig forvarsel, så jeg tenker nå at ting kan starte når som helst uansett:) Har fortsatt ikke rukket å bli skikkelig lei og tenker som så at nå er det vel uansett maks et par uker til tulla er her uansett, så et par dager fra eller til gjør ikke noe:) Bekkenet er litt mer stabilt nå ettersom hodet er festet, men nå på slutten er det uansett såpass tungt for kroppen at jeg fort får vondt uansett...

Gleder meg til å se flere melde om ferdige svangerskap i dagene framover:)

Skrevet

Bare meg igjen nå?? ;) Hehe... Syns det er rart at jeg snart skal ha en ny baby og bli trebarnsmor! Et snev av panikk sniker seg liksom inn på meg innimellom;)

Hvordan går det med dere andre? Lenge siden jeg har sett Amy75 her nå... Har babyen kommet??;)

Skrevet

jeg går her enda jeg også.... spent på hva som skjer fremover nå!

venter veldig på den lille og er veeeeldig sliten =( så skal bli godt å bli ferdig snart!!

Er spent på hvordan hu er, hvordan hu ser ut og hvordan gutta reagerer når hu har kommet til =)

Er veldig spent på kontrollen i morgen da de tar ul og div av meg.. er en liten sjangs for at de setter meg igang, men jeg prøver å forbrede meg på at jeg må gå litt til....

Skrevet

Å nei da, 2 små og en spire... Jeg er fortsatt her med kjempemagen min, jeg. Bekkenet verker, halsbrannen gjør meg sprø (min mann ler godt av meg på kveldene når jeg sitter på sengekanten med struttemagen og tygger link-en min med fortennene som en kanin... Orker ikke ha smaken i tennene og må ta den etter tannpuss ellers blir det bare ny runde med magesyre etter få timer..) og nå er virkelig ALT klart for at bebisen skal komme og forenes med familien sin.

Storesøster på 3 år sa det så dekkende i dag morges: Jeg er SÅ fortvila! Når kommer egentlig bebien vår????

Skal til jordmor i morra, hun sjekker ikke åpning eller modning så aner fortsatt ikke om disse 16 ukene med gjevnlige maserier har hatt noen som helst effekt. Og SÅ fornøyd jeg var for snart 3 uker siden da slimproppen gikk!! Hahah, den har fortsatt å gå gjevnt og trutt og nå er det altså 2 dager til termin. Men jenter, vi snakker DAGER nå, så fortsett å oppdatere. Det hjelper å følge denne tråden og andre som er i samme ventesituasjon!!

Skrevet

Der var du:) Jeg håpet at du skulle ha fått babyen nå! Får håpe kanskje fullmånen hjelper til litt i kveld/natt, da;) Storesøster er også utålmodig, ja? Hehe... Så skjønn:)

Lykke til hos jordmor i morgen! Sjekker jordmor du går til aldri modning osv? Jeg har ikke fått gjort det noen av de tidligere svangerskapene mine, men i går sa jordmor at hvis jeg rakk timen i starten av neste uke kunne hun sjekke modning og evt strippe, og så henvises jeg til sykehuset for videre oppfølging. Håper jeg slipper og at følelsen min for at ting kommer til å skje på lørdag stemmer;) Er vanvittig mye aktivitet i magen idag. Rimelig ubehagelig, men kan kjennes ut som tulla gjør seg klar og kommer seg litt lenger ned i bekkenet, så sånn sett er det vel bare positivt?

Vi får holde hverandre oppdatert vi som er igjen, de kommende dagene. Veldig spennende å se når disse knøttene syns det er passelig å gjøre sin entré;)

Skrevet

Hei igjen, tilbake fra jm og status er den samme: Hodet er så godt som festet (blir nok ikke mer enn dette siden jeg er andre gangs, mente hun), masse forstervann og fin fosterlyd.

Ny time onsdag 22 og da vil hun sette meg opp til overtidskontroll på sykehuset i slutten av neste uke.... Men jeg holder en knapp på fødsel på søndag, det er tradisjon i min familie med søndagsbarn og min lille prinsesse er også født på en søndag så tvi tvi!!!

Vil så VELDIG gjerne slippe igangsetting.

Tror ikke det blir snakk om å sjekke modning/åpning etc før evnt på overtid på sykehuset. Hadde en vill aktivitetsdag i går jeg også, det var sprelling og romestering av en annen verden! Normal aktivitet i dag, så er vel bare å følge med og håpe at sparkene hans kan kickstarte frk Livmor :)

Skrevet

oppdatering fra meg...

JEG HAR FØDT PRINSEN MIN :-)

fødselshistorie kommer

Skrevet

Gratulerer majamor!

Litt missunnelig... ;) Gleder meg til historie!

Kos deg masse med Lillegutt!!

Skrevet

Hurra, majamor!:) Gratulerer så mye! Gleder meg til å høre mer og ønsker deg masse lykke til i tida framover og kos deg så mye med prinsen din:)

Her har ingen ting skjedd... Ikke en gang fullmånen dro i gang noe;) Hehe... Begge mine to fra før er torsdagsbarn, så da må enten noe skje veldig fort idag, eller så blir det ikke før neste uke:( Men jeg håper på lørdag, da! Det passer liksom så fint;) Hehe... Begynner å miste litt troa på at det skal skje noe til helga i og med det liksom ikke er NOEN tegn i det hele tatt, men vet jo at plutselig kan det bare sette i gang. Begynner å kjenne litt på utålmodigheten nå, men kunne vært verre;) Lykke til videre alle sammen!

Skrevet

Oppdatering: uregelmessige rier i hele kveld, menssmerter og nedpress. Har prøvd en runde i halmen med mannen siden det var eneste tipset jormor hadde for litt fortgang, og har lagt meg for å se om jeg får sove litt.

Mest lyst til å vandre rundt så det ikke skal stoppe opp som det har gjort ørten ganger før, men er det virkelig igang vet jeg at jeg trenger å sove mens jeg kan. Krysser alt av fingre og tær...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...