Gå til innhold

50/50 ordning og pendle ca 30 min- er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 3 år. Vi har 2 barn hver og kjenner nå veldig på behovet for å flytte sammen. Vi har barna 50 % av tiden begge to. Dette vil i så fall innebære at den ene av oss vil måtte pendle med barna- dette blir i så fall ca 30 min i bil til/fra skole. Noen som har erfaringer med å la barna pendle denne avtanden hver dag? Er jo redd det skal bli slitsomt for dem...

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres ganske slitsomt ut for små barn. Er de litt større takler de det kanskje bedre. Det kommer vel litt an på barna også, om de liker å kjøre bil, er tålmodige til å måtte gjøre det hver dag annenhver uke.

• 4 uker senere...
Skrevet

Det tror jeg virkelig ikke er noe problem!

Er jo ganske vanlig å ha litt reisevei til og fra skole/jobb.

Reiser man kollektivt, tar det fort 30 min!

Hadde rundt 30 min reisevei til skolen hele barneskolen. Tok buss.

Mindre slitsomt å sitte i bilen med mor/far og sösken.

Dette er en liten "pris" å betale for å få bo sammen.

Er nok heller andre ting ved å flytte sammen jeg ville bekymret meg for...

• 3 måneder senere...
Skrevet

Vi holdt ut å pendle 6 mil (det er lengre enn 30 min) annenhver uke i 1 år. Nå pendler barnet mitt 30 minutter når han skal til far, og det går helt fint :)

Skrevet

Tenker litt på barn som bor på landet... mange må pendle til skole/barnehage hver eneste dag fordi det er litt avstander noen steder. Det takler de nok helt fint :)

Da jeg var lita gikk vi 5km (tar tid når man går) til og fra barneskolen hver dag. Ikke like moro i all slags vær, men det var helt vanlig. Og vi ble helt normale! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...