Gå til innhold

Søknad til nav-se hit lærere (Samme som terminklubb august)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an at vi søker en fedrekvoteuke til far høstferieuka, en uke mellom jul og nyttår, vinterferieuka etc? Hvis dette ikke er mulig, i så fall hvorfor ikke. Jeg skjønner ikke hvordan vi skal søke på dette her...Nå er det så mange uker far har permisjon, skal jeg ut i jobb igjen feks etter tre måneder, og så tilbake i permisjon?... Jeg blir litt tullete av disse reglene, jeg skjønner ikke helt hvordan folk ordner seg. Jeg har termin 11 august og har da litt av permisjonen min før fødsel i ferieperioden, hva skal jeg gjøre med disse dagene feks? Spare de og legge de til i etterkant av endt permisjon? Vi søker den lengste permisjonsformen, den med 80% utbetalt penger... Ja, veldig mange spørsmål og jeg kunne ha gått til nav, men jeg synes det er veldig mange her inne som skjønner dette like bra... :-) Og som kan hjelpe meg til å ta lure valg... Forrige gang var jeg raskt ute igjen i jobb, og det vil jeg for all del unngå denne gangen for å komme tilbake til hektene igjen - hjelp meg til å ta noen lure valg, da jenter ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gi en lyd om du finner ut noe lurt:)

Jeg tenkte jeg skulle være i permisjon til ca uke 8, så jobbe frem til sommerferien mens far har permisjon. Men får jeg da lønn i juli? er mange spørsmål

Hilsen en som snart kommer inn til 3. trimester:)

Skrevet

Hei, vet rett og slett ikke om det er mulig å ikke ha permisjon i de ulike feriene (høstferie, jul osv) og la far ta fedrekvote da, sjekket ikke opp det selv for samboeren jobber offshore og er på jobb i flere av disse feriene så sånn sett ville det ikke vært aktuelt for min del.

Når det gjelder det at du har permisjon i sommerferien, så er det noe som gjelder meg også. Jeg har termin 18.juli og skal også ta ut 80% dekningsgrad for å være hjemme lengst mulig. Jeg ringte kommunen og fikk følgende beskjed: Siden jeg har permisjon i sommerferien har jeg 5 uker ferie jeg kan ta ut. Disse kan jeg f.eks legge til etter permisjonen. Da forlenger jeg på en måte permisjonen med 5 uker, men får utbetalt vanlig lønn. Så for min del så skal jeg ha permisjon fra 27.6 og fram til starten på mai. Da skal jeg ha 5 uker ferie der jeg får vanlig lønn. Så begynner jeg på jobb et par uker før skolen slutter og jeg får ferie igjen. og når juni kommer, får jeg vanlige feriepenger :o)

Skrevet

Når du har perm har du ikke høstferie, juleferie og påskeferie.

Alle uker blir oppfattet som like.

Når far har perm har du muligheten til å jobbe, bruke ferie eller ha ulønnet perm.

Du får altså ikke betalt i disse ukene med mindre du jobber.

Så far kan fint ta perm en uke her og en uke der, men da får ikke du betalt om du også er hjemme.

Om dere ikke bruker noe av årets ferie i sommer kan dere forlenge permisjonen med ukene. Husk at at man har en måned man ikke får lønn gjerne juni og så får man feriepenger i stedet.

Er det slik at dere feks har juni ulønnet og har fått feriepenger for 2011 da, så vil dere ikke få noe utbetalt når dere så tar disse ferieukene.

Om det er midt inni permisjonen eller på slutten spiller ingen rolle, men det blir ikke lønn, permisjonspenger eller feriepenger utbetalt.

Husk også at man egentlig kan utsette kun 2 uker av ferien over nyttår, sjekk så derfor med deres nav kontor om dere må ta ut noen uker før 31.12.2011.

Et siste ting: det er 4 uker og 1 dag som er lovfestet ferie og det er kun lovfestet ferie som kan utsette permisjon.

Dvs at de 4 siste dagene av ferien må tas etter endt permisjon.

Skrevet

man kan bruke alle ferieukene sine i ÅR også, om du ønsker det. jeg har spredt mine utover et par i hver mnd, slik at jeg vil da få betalt for 3 uker, og ikke 4. om du skjønner hva jeg mener... Men du kan også velge å spare alle til neste år også. Men klart, da får du heller ikke noen feriepenger i år.

Skrevet

Kom ikke på nett igjen i går, men skulle rette opp en feil i det jeg skrev.

Om man går ut i perm så man ikke har en månded uten lønn i sommer det er da man ikke får noe utbetalt i perioden man tar ferie.

Klart man ikke blir trukket to ganger.

Feriepengene som utbetales i 2011 er opptjent i 2010. De aller fleste får disse utbetalt i juni uavhengig om man har tenkt å ta ferie i juli eller sparer til neste år.

Så om man IKKE tar ferie i år men likevel har blitt trukket for det så skal man ha lønn i perioden man har ferie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...