Gå til innhold

Med under to mnd til termin har eg herved pakka fram dei gamle babyklena til storebror!:-)


Sjørøveren&Brumlen

Anbefalte innlegg

Klarte berre ikkje vente lenger! ;-) hihi

 

Kjekt å gå gjennom, men ser eg har vert litt sløv og tatt vare på flekkete kle og. Så var like greit eg tok det fram allerede så eg får kasta det som ikkje er fint lenger og vaska resten. :-)

Rart å sjå kor liten han engang har vert, tida går jammen fort!:-)

 

No gleda eg meg vertfall til august <3 Håpa tida går kjempe fort!! ;-)

 

Andre som smått har begynt med forberedelsa eller er det kun eg som er tidlig ute? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo så koslig å finne frem og ordne i stad litt:):) Måtte også ta frem alt i dag, følte ikke jeg hadde oversikt over hva vi hadde og hva som skal skaffes osv... dermed kommer også den nye stellekomoden opp i kveld slik at jeg har en plass å legge ting og tang etterhvert:):) gidder ikke "spare" opp en hel haug arbeid til slutten, husker fra sist at jeg var sliten og trøtt da og det ble mer et tiltak å komme seg avgårde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det eg tenkte og. Gjere ferdig mest mulig no så eg kan slappe fullstendig av på slutten :-)

 

her er det meste komt i hus no, mangler kun eit par småting som stelleprodukter o.l. Men det er kanskje litt tidlig å kjøpe endå ;p

 

Gleder meg masse til å skru opp senga og lage den klar, men det og får vel avvente nokre veker til endå :-) veldig koselig med alle dissa forberedelsane! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja,jeg er også tidlig ute. termin 31.8,men babytøyet har stått klart(vaska strøket og bretta) i 3 ukernå:o

hadde såå masse energi,så da var det like greit.sist fikk jeg babyen 3uker før og senga var ikke skrudd sammen engang.. så iom at det er sommer snart,så skal alt være ferdig i god tid denne ganga! har igjen å male barnerommet,satser på å få det gjort iløpet av ett par uker. så mangler jeg litt småting,strømpebukser,stelleprodukter osv.. ja-så må jeg vel etterlyse ting jeg har lånt bort... å gjøre klar vogna..litt tidlig det enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å sjå det ikkje berre er eg som er tidleg ute ;)

Det er jo så koselig å styre på og stelle i stand! Så er det jo greit å kunne ha ting tidlig klart så man kan slappe av dei aller siste vekene og heller lade batteria og være klar til fødselen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er også veldig tidlig ute. Ul-termin den 7.august.

Er nesten i boks med alt. Er førstegangs og veldig spent og utålmodig, så jeg monterte sprinkelsenga i går, redde opp og hengte opp sånn prinsesse-ikea-netting over, så den skal holde seg fin og ren og uten insekter eller rask oppi.

Mangler vel kun stellebord nå, men foreldrene mine ville kjøpe det i gave til meg neste uke, så har valgt meg ut et på barnashus. Når det er i hus, så skal klær og bleier legges i skuffene og jeg kan sette meg tilbake og nyte resten av svangerskapet!!

 

Kos dere med redebyggingen, det gjør hvertfall jeg og jeg nyter hvert sekund der jeg får stelt istand til min kommende prinsesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har også satt igang... har holdt på en stund allerede. Storesøsters klær tok jeg frem og gikk igjennom en dag i vår, mellom kvalme og kvalme... Var så godt å bare gjøre noe, få et slags bevis på at det faktisk skulle komme en liten baby etter alt lidende..

 

Jeg måtte sortere bort alt det jentesøte, med prikker og sløyfer og oj, så mye rosa det var! Jeg som trodde jeg var mer kjønnsnøytral imitt valg av klær til henne når hun var mindre... men ikke det nei;) kommer jo en liten gutt denne gangen og han skal slippe å ærve for mye av søster, hi, hi.

 

Ny (funn fra finn) vogn står i garasjen hos svigers og venter. Vugge (minisprinkelseng) står på soverommet vårt og jeg skal ordne sengetøy mm neste uke. Gleder meg! :)

 

Sen skal jeg prøve å bli klar med det meste den nærmeste tiden.. husker også at jeg ventet litt for lenge sist, og det var virkelig ikke gøy da. Føler det er bedre å ta det nå, når jeg synes det er koselig og fortsatt har litt energi og overskudd innemellom.

 

Så visst, jeg er redebygger deluxe - eller kanskje mere rederydder - har gått igjennom skuffer og skap, høyt og lavt i noen ukers tid :D sortert og kastet og ordnet.

Og i går begynte jeg rydde på jobbet!!! Hi, hi, jeg såg at de andre så litt rart på meg... men så fint det blev!! Deilig, aaaah. Jeg bare måtte gå igjennom gamle papirer. Jobber i grafisk bedrift/trykkeri, så kan love at papirer er det fullt av.

 

Jeg synes at det var 100 dager igjen for ikke lengesiden, og nå er det snart bare 50... Gleder meg! Tenk at det snart er dags jenter. :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går vasket jeg og hang opp klær i str 50 og 56:-) Ble overrasket over hvor smått str 50 var, turte ikke å tørke de i trommelen:-O

Er det mulig at hun er så liten, det er jo dukkeklær. Jeg har sikkert sett for få små babyer i det siste.

 

Jeg skal vaske Emmajunga vogna (kjøpte brukt) og skal kjøpe hard-bag, mangler babydyne til vogn og Leandervugga, men det er fort gjort å skaffe:-) Ja så må jeg ha alt små plukk til stell, salve, brystpumpe mm.mm

 

Tror jeg må skrive det ned:-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Etter å ha lest dette innlegget her, så måtte jeg også bare sette i gang! Nå er klærne etter storebrødrene sortert. Jeg har fått plukket ut det som er nøytralt, og resten står klart til å gies bort.

 

Har arvet en del klær til jente, og nå går vaskemaskinen for fullt her også! Det er sååå koselig med disse forberedelsene!:-)

 

Jeg har ikke termin før 30. august ifølge ultralyden, så er jo absolutt tidlig nok ute.

 

Nå må jeg ut å handle kommode, så jeg har en plass å legge alt sammen!

 

Ha en fin sag alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag monterer jeg babysengen! Kjøpte en Stokkeseng, den runde, med "minikittet" så den får plass i soverommet vårt. Fikk tak i en brukt på finn, da jeg synes den er altfor dyr ny.

Måtte dessverre gi opp monteringen da det mengler en skrue(!) er det ikke typisk va, masse skruer, og så mangler det EN. Så nå skal jeg reise til svigers og se om svigerfar har skruen jeg trenger.

 

Ha en fin dag videre jenter!

 

Hvordan går det med "redebyggingen" ;) ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 6 uker igjen til termin, og har fortsatt ikke kommet i gang med forberedelsene. Alt ligger flatpakket, og klærne ligger klare til å bli vasket. Skal begynne å male barnerommet snart, og forhåpentligvis blir vi ferdige før uka er omme.

 

Er det bare jeg som er treig og fortsatt tror jeg har all verdens med tid? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så typisk! Men heldigvis ikkje vanskelig å få tak i :)

Eg skulle egentlig pusse opp den senga eg brukte som liten, men hadde rett og slett ikkje ork til å begynne på det. Så her vart det kjøpt ny seng i dag;) Blir sikkert skrudd opp om ikkje lenge, må berre rydde litt plass på soverrommet ;)

 

Ellers er eg nesten ferdig med redebygginga. Einaste eg mangla på lista er nye vaskekluta til babyen, ellers er alt komt i hus og vaska.

Godt å være så tidlig ferdig egentlig, husker fra sist at ting vart gjort litt i siste liten. :)

Fødebagen skal i allefall pakkast tidligare dinna gongen.

Sist pakka eg mens eg hadde rier og eg fekk med meg et par unødvendige ting, pluss at eg mangla diverse :P Fekk og heilt panikk for at eg mangla lue til babyen. Ringte min mor og var helt på gråten, så det første ho gjor dagen etter var å kjøpe ei lue. Hehe :P

Så no er eg allerede begynt å skrive ei detaljert liste over ting eg må huske til meg og babyen ;) hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...