Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det på medisinsk grunnlag?

Lille på 5 er plaget med infeksjoner innenfor forhuden på tissen og er nå på sin 2. antibiotika kur bare denne månden. Legen anbefaler å fjerne forhuden, men jeg er litt i tvil. Vi bor ikke i Norge så jeg er litt interessert i andre som evt har opplevd det samme hjemme og hva som ble anbefalt der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring selv, men en vennine hadde samme problem med sin gutt og der ble det vurdert å fjerne forhuden.

Det er ikke gjort enda, men det var ikke like "ille" som din gutt som har måtte ha 2 kurer på 1 mnd.

Så jeg ville nok hørt på legene i det tilfelle, men kanskje noen andre her inne har flere erfaringer med dette :))

Skrevet

Jeg hadde nok hørt på legen, kanskje bedt om en annens leges mening i tillegg.

Skrevet

Hadde samme problemet og legen sendte oss videre til spesialist. Han ville gi det litt mer tid tross antibiotika og det gikk seg til.

Skrevet

Du trenger jo ikke fjerne den. Effekten blir den samme om man bare lager et kutt i den slik at den ikke blir så trang.

Da kan han evt. fjerne den senere om han vil det selv.

Skrevet

Ikke fjern den med mindre det er virkelig gode grunner til det. Det er ikke uvanlig at smågutter har trang forhud og noen har litt plager rundt det sånn som gutten din. Det er likevel synd å fjerne en kroppsdel som vil gi gutten glede senere i livet for noe som helt sikkert kommer til å gå seg til etterhvert. I Norge prøver de i tilfelle å snitte den litt opp i stedet for å fjerne den helt.

Skrevet

Minbror ble operert for trang forhud når han var en 5-6 år. Det ble gjort dagkirugisk og han hadde vondt det første døgnet. Han har ikke savnet denne kroppsdelen hehe.

Men som andre sier,hør med en annen lege eller helst en spesialist. Så har du ihvertfall ett bedre grunnlag til å ta en avgjørelse.

Skrevet

Takk for svar alle sammen

Hva er egentlkig trang forhud, at den sitter tett, at det er vanskelig aa dra den tilbake ? Min har ingen problemer med det i det hele tatt og ser ut som de to andre sønnene mine...

Skrevet

Stemmer.

Trang forhud er at den ikke lar seg trekke tilbake,men ligger stramt over penishodet.

Skrevet

Hvis det virker som at det er så stramt at det kan bli mye problemer for han hadde jeg fjernet det.

jeg har en god kompis. Han er veldig kristen da(blir prest) og ville ikke ha sex før han giftet seg. De var sammen i 6 år, så giftet de seg. Skulle ha sex og han klarte det bare ikke pga forhuden var for trang rett og slett. Så måtte han gjennom helsesystemet da, så nå har det gått 2 år siden han skjønte at han måtte fjerne det, og nå har han operert. Nå over 1 måned senere fortsatt hoven. Jo eldre man er jo verre er det... Ikke en kul opplevelse som han sa...

Så jeg hadde fjernet de mens min sønn var enda ung hvis jeg trodde det kom til å gi han problemer. De færreste venter tross alt med å ha sex til de gifter seg, og ikke kult å være 16 år å få den opplevelsen... Og enda mindre kult å fjerne det som 18 åring..

Skrevet

Så nå at HI skrev at det ikke satt stramt. Så da hadde jeg nok avventet det og sett det an..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...