Gå til innhold

Å fortelle om gravidiet på jobb, uten kontrakt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ansatt på jobben siden begynnelsen av januar, å har i det siste jobbet 100%. De siste par/tre mnd. Vi har ikke skrevet noe kontakt, ennå jeg har mast om det. Nå for litt over en uke sida, jugde jeg redd å slett, å sa jeg MÅTTE ha kontrakt, fordi vi skal i banken å søke om lån. Han skulle ordne dette, så vi skulle skrive under når jeg er hjemme fra ferien, om en uke. Jeg er jo altså gravid da, er 11+5 i dag, å føler jeg må fortelle om graviditet ganske snart. Formen har ikke vært på sitt beste akkurat, å jeg må jo ha kontrakt så han ikke setter meg ned i timeantall osv, er veldig redd for det! Men til spørsmålet mitt da, har jeg noen rettigheter, sånn i tilfelle han skulle lage noe krøll? Når jeg har skrivd under på kontrakten, så er jeg vel sikra? Vi har et godt forhold altså, han er helt ålreit, men tenker bare "hvis":..

 

Hvordan hadde dere lagt det frem? Etter å ha tatt en hvit løgn som det jeg har gjort? Må jo si at vi må jo ha noe større nå, nå som vi skal bli 3, noe i den duren.. Off nei jeg gruer meg kjempe mye, kommer hjem fra ferie om en uke, så da skal vi vel skrive kontakten, hvor lenge bør jeg vente??

 

Veldig takknemlig for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har mange rettigheter selv uten kontrakt.. Hva er du ansatt som?? Du sier du har jobbet 100% de siste par mnd, er det noe du har fast eller jobber du som tilkallingsvakt/ekstravakt? Om det er snakk om å ha en stilling fast har du alt å tjene på å få en kontrakt som spesifiserer det, men jobber du som tilkallingsvakt har du få rettigheter selv med kontrakt.. Arbeidsgiver står fri til å bruke de ekstravaktene han vil og har ingen forpliktelser overfor deg og antall timer han gir deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...