Gå til innhold

Søskenkrangel..Blir gaaaaal.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mine to små på 5 og 3 år krangler hele tiden. om alt...Vet det er normalt å krangle litt,men de krangler om hvor de skal sitte, hvem som skal prate først,om leker, ja for det meste.Noen tips for hvordan vi kan snu dette, for nå tilter jeg snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme problemet som dere og de er også like gamle. De leker veldig fint sammen også altså, men hu minste er så slem med hu elste mange ganger :/ Kan slå, klype og bite blant annet.. Merker jeg har så kort lunte nå når jeg går gravid og jeg syns nesten ikke jeg gjør noe annet enn å kjefte. Hva gjør dere? overser dere dem når de krangler, eller griper dere inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. skulle tro det var jeg om skrev 17.36. mine døttre er akkurat likedan, og jeg kjenner også at lunta er litt kortere når jeg nå er gravid :P noen ganger griper jeg inn hvis det er slk at en av dem er slem med intensjon om å bare være slem liksom, men er det småkjekkling lar jeg dem noen ganger få ordne opp selv også. er vanskelig å få dem til å forstå at om de bare deler og leker sammen så er alt så mye hyggeligere. men mye kommer nok av at minste ikke kan alle lekekodene enda. som at man ikke river barbiedokka ut av hendene på storesøster om hun hadde den først f.eks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe huff ja, noen ganger får man nesten lyst å rive av seg håret :-p Men det går jo som oftest fint =) Det er vel best om man får la dem ordne opp selv. Tror man kan skape mer konflikter om vi voksne blander oss oppi alt. Det blir vel bedre med tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...