Gå til innhold

Er det noen her som mottar svangerskapspenger istedet for sykepenger??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hvorfor gjør dere det?

 

Er det en tungvindt prosess å få svangerskapspenger istedet for sykepenger?

Jeg har inntrykk av at Nav vet lite om sin egen ordning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg har en jobb som kan skade fosteret, og de kan ikke legge til rette for meg. (Jeg jobber i et prosjekt som ibefatter mye maling, lim etc.)

 

Du, jordmor/lege og arb. giver må fylle ut et skjema hvor dere søker om sv. skapspenger.

 

Om man søker og legger ved den dokumentasjon som kreves er det jo ikke så tugnvindt

 

Om nav vet så lite som du påstår (noe jeg betviler) så får du jo sjekke selv på nettsidene til nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fastlegen ordnet det for meg. Jeg jobber som sykepleier, og grunnet jobben jeg har så var det ikke noe alternativ. Fastlegen sendte inn skjema og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva om legen mener at jobben er til fare for fosteret, og jobben er drit-kje og mener den ikke er det.. hva da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.... Hva betyr det på norsk, 17:33? "og jobben er drit-kje og mener den ikke er det??" Det er jo legen og nav som vurderer om jobben er skadelig for fosteret. Kan jobben tilrettelegge så skal du selvsagt ikke ha sv. skapspenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått det i de to siste svangerskapen. Jobber i industrien, og gravide har ikke lov til å jobbe der.

Fikk arbeidsgiver til å ordne papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svangerskapspenger tilsvarende 60 % og 40 % jobb (siden de kunne tilrettelegge noe for meg, men pga helseplager ble det sykemelding i "jobbprosenten).

Det har egentlig ikke vært noe problem.

Jordmor fylte ut papirene for meg og etter et møte med arb.giver, så ordnet dette seg.