Gå til innhold

Hva ønsker man seg i bryllupsgave når man egentlig har alt..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har bodd sammen i mange år og har pent servise, vinglass, vaser, bestikk, kasseroller og alt sånt. Noen som har forslag til hva vi kan ønske oss av ting til hjemmet? Har moderne stil. Huff, dette er jo egentlig et luksusproblem.

 

Noen som har fått noen ekstra fine/minneverdige ting til sine bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns faktisk det er litt kvalmende å skulle ønske seg noe bare for å ønske seg noe. Har dere alt, så er dere heldige, og sånn sett burde gavene deres gå til noe annet.

Jeg foreslår leger uten grenser eller tilsvarende ordentlig organisasjon som kan dra nytte av at dere har vært heldige.

Eventuelt går det an å si at dere har alt, og ikke trenger mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to forslag i farta:

 

1. Sølvbestikk - mye mer festlig enn stålbestikk.

 

2. Ønsk dere penger til et maleri - blir ikke penger til det store sluket, slik at dere ikke har et minne fra dagen og noe dere kan peke på som gave, men noe dere plukker ut selv og liker, og som dere kanskje ellers ikke ville tatt dere råd til. Dere kan godt opprette en konto til formålet, er ikke frekkere enn bryllupslister på butikkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt til de som har spurt at vi ikke kommer på noe vi ønsker oss, men de fortsetter å spørre og har tydeligvis veldig lyst å gi oss noe. Har tenkt på dette med veldedige organisasjoner ja, men vi er litt usikre på hvordan det hadde blitt mottat av de som vil gi gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunst, teaterbilletter, konsertbilletter, operabilletter, sushikniver, kano og ny sykkel.

 

Gaver til et godt formål er en fin tanke, men jeg har inntrykk av at mange føler at de da både må gi til formålet og gi en gave til dere - for det gjør man liksom ved bryllup. Det blir jo litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...