Gå til innhold

Hva kan jeg servere til svigers?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Middag?

 

Lettsaltet torsk med kokt mandelpotet, eggsmør, gulrotstuing og stekt bacon. Evt kokt klippfisk med samme tilbehør. ;)

 

Helstekt svin/okse indre/ytrefilet (gjerne marinert), med soppstuing, fløtegratinerte eller hasselback poteter, grønn salat og en god saus.

 

Skinkestek med brun saus, kokt potet, brokkoli, gulrot og rødkål.

 

Hjemmelagede karbonader med stekt løk, kokt sommerkål (med smør på!), tyttebærsyltetøy og kokte eller stekte poteter.

 

 

Dette er alle tradisjonelle middagsretter som i hvertfall mine svigerforeldre liker godt. Enkle å lage er de også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye tid du ønsker å bruke på tillagingen.

 

Om mine svigerforeldre kom til middag i dag, hadde de fått pannekaker og ertesuppe, som er dagens meny. I morgen hadde de fått laks med poteter, brokkoli og en eller annen saus, ifølge planen (og planen er ikke for å være rigid, men for å få et variert kosthold til en rimelig penge, kjøper på tilbud og hiver i frysen).

 

Men om de var invitert til søndagsmiddag, hadde jeg nok planlagt og kjøpt inn spesielt for dem, evt tatt opp en hjortesteik fra frysen. Da er alternativene mange, og det hadde kanskje blitt dessert til også. Jeg synes røkt svinekam er super mat, de aller fleste liker det. Og sviskegrøt til dessert og sitronkake til kaffien. Det er lettvindt å lage, og restene holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...