Gå til innhold

nazitendenser på min arbeidsplass


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

arbeidsgiver krever at pcen er skrudd på og vi er klare til å begynne å ringe ut kl 10.( jeg er IKKE telefonselger.) kl 10 ,det er når arbeidsdagen begynner. arbeidsgiver krever også at uniformen er på kl 10, det er forsåvidt greit.

 

men alvorlig talt, skal det være så firkantent ? har de lov åkreve dette? eller er det greit om vi skrur på pcen kl 10, og begynner å arbeide når den er oppe og går?

 

jeg blir helt matt, har begynt i ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når vakten begynner kl.10 så skal man være i uniform og klar til å begynne kl.10. Er ikke noe nazi eller urimelig det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så ille krav.

 

Når man begynner kl 10, så skal man begynne arbeidet da. Den regelen har sikkert komme etter at flere har sluntret unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arb.giver kan kreve at du er på plass, ferdig pålogget når arb. dagen begynner, dvs kl 10. Jeg begynner kl 0800, og skal da være klar med pålogget PC. Har vi telefontid fra klokken 0800, så åpner vi ikke telefonen kl 0805....Ikke nazitendenser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du f.eks på et postkontor som åpner kl.10, er det dumt at kunden må vente fordi pc`en ikke ble slått på før. Åpningstiden er kl10 - og da regner man ikke med ventetid. Så jeg kan forstå sjefen din at man skal være klar kl.10. Er det så mange minutter ekstra det er snakk om da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg får jo ikke betalt for de få minutte før jeg begynnerpå jobb. og sitter jeg i telefonen med en kunde 1759 så kan jeg jo ikke akkurat legge på kan jeg vel? men i følge naziregenel så burde jeg det. for da er min arbeisdag slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det din første jobb? Dette er absolutt ikke nazi, det er sånn det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som er livredde for å jobbe litt mere enn de trenger?også GRATIS?!?øh altså begynner du 10 så skal du være klar med ALT, slik er det på vår arbeidsplass også!Og nei du kan ikke legge på til en kunde...uansett hva klokken måtte bli, da får du heller la en annen ta over om du MÅ forlate akkurat på minuttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. men skjønner dere ikke poenget mitt. dvs at når klokken er f.eks 1800 så burde jeg bare skru av pcen. for da er jo min arbeidsdag over. og den jeg prater med på telefonen må jeg bare si ha det bra til, for nå er dagen min over. det blir jo akkurat det samme som at jeg MÅ være klar, og DA vil jeg gå når jeg skal gå. eller ha hundre prosent overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nazi? Nå får du gi deg!

Sånn er det på alle arbeidsplasser!

 

Har du akkurat begynt å jobbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får betalt for å være klar kl 10. Så nei skjønner ikke den der....

 

går det over en halvtime så har du rett på overtid.

 

Men er du såååååå fryktelig redd for å komme 5 min over tiden så ikke svar telefonen 5 min før du er ferdig. Så kan du glede deg til noen forbanna kunder som tar kontakt med deg senere...

 

Hva er det du jobber som egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snu på det HI.

Hvis du har time hos frisøren, legetime, venter på håndverkere hjemme, skal handle i butikken fra den åpner forventer ikke du at du skal få service fra det tidspunktet det gjelder, eller er du så rund i kantene at du ikke forventer at det skal skje da heller?

 

Merkelig innstilling...

 

Er arbeidstiden din i fra kl 10 så skal du være klar kl 10.

 

Ellers er det du nevner flisespikkeri i forhold til et minutt eller to over arbeidsdagens slutt.

 

Sånn er arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pc på jobb er nylig bytta ut, og godt er det ellers ville jeg ha måttet komme et kvarter før dersom min arbeidsgiver hadde krevd noe sånt! I mitt tilfelle (helt til forrige uke) tok det over ti minutter å få steinaldermaskinen i gang. Ikke faen om jeg kommer et kvarter før bare fordi utstyret er utdatert.

 

Hvis arb.giver vil ha det effektivt kan han kjøpe inn mac. Slår seg på i løpet av sekunder. Uniformen bør du ta ansvar for selv og være kledd i kl 10.00, men at maskinen er treig er ikke din skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI på min tidligere jobb måtte vi møte opp 15 min FØR vi startet.

 

Å vet du hvorfor? Vi skulle nemlig være klar UTE i butikken når vi skulle begynne og jobbe, for kundene KREVDE det.

 

åpne 2 min for sent og de var forbanna på oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste pcer tar det ikke så lang tid å skru på at det her kan være noe problem. Jeg jobber i en butikk som åpner kl10 og jeg har arbeidstid fra kl 10-18, likevel blir det forventet at alt av lys og pcer skal være på når vi åpner og oppgjøret skal selvfølgelig ikke tas før vi har stengt, dvs at jeg hver dag er noen minutter lengre på jobb enn arbeidstiden min egentlig er. Helt normalt i en sånn jobb og det vet man når man sier ja til en sånn jobb. Hvis det derimot er en kunde som er i butikken en liten stund over stengetid, så har vi krav på overtid. Regelen hos oss er at hvis vi er et kvarter over stengetid, så har vi krav på en halvtime overtid.

 

Hvis du er så redd for å jobbe et par minutter mer enn fra vakta di begynner eller litt over, så får du begynne å jobbe i nav. Der fikk jeg beskjed om en gang jeg ringte kl.15.40 at han på sentralbordet ikke kunne sette meg videre, for telefonen stengte om 5minutter... Antagelig stenger de for telefoner inn kl 15.45 for at de skal slippe å sitte over arbeidstiden sin som antagelig er til 16.00, så da må de jo for all del unngå å ta i mot telefoner frem til den stenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er sånn i de fleste yrker..jeg jobber i barnehage.. og vi åpner kl 7... jeg kan ikke komme på jobb kl 7, kle av meg og ta på meg innesko og gå gjennom huset og skru på lys og sette ned stoler og gjøre avdelingen klar for barna fra 7 og til 7.10.... kl 7 står barn og foreldre på døren og venter at jeg og barnehagen skla være klar.....

Bare smil og bli vant med det...smålige arbeidstakere som deg vil man jo strengt tatt ikke ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...