Gå til innhold

Noen som jobber shift og kan svare meg på dette? eller evt noen som er arbeidsgivere og lager vaktlister


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1, går en vaktplan over 6 uker? altså den er på 6 uker?

 

2. hvis jeg jobber annenhver helg, hvor mange fridager har jeg da den uken jeg jobber helg? eller, for å si det sånn, hvor mange fridager skal jeg ha i løpet av en 6 ukers periode?

 

3. takk for at du svarte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Ja hvis det er en 6-ukers turnus, går den over 6 uker. Det finnes også andre lengder på turnusen, feks 8 og 12 uker.

 

2. Det kommer jo an på hvor stor stilling du jobber. Jobber du full stilling, så skal du ha en fridag før arbeidshelg og en fridag etter arbeidshelg. I snitt skal du jobbe 35,5 timer pr uke i full stilling, men den uken du har arbeidshelg vil timeantallet være høyere, uken etter helg er det lavere. Se på turnusen din om det er satt inn F1 og F2 dag. Disse er vanligvis på lørdag og søndag, men de ukene du har arbeidshelg, vil de være plassert på andre dager.

 

3. Vær så god:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar,

 

kan du fortelle meg da hvor mange fridager jeg skal ha i løpet av en 6 ukersperiode? når jeg jobber annenhver helg. dette er 100 stilling ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire ukers turnus, men jobber bare dag og kveldskift, ikke natt.

 

Vi har en fridag for hver arbeidsdag i helg, en fridag uka før lørdagsjobbing og en fridag i uka etter søndagsjobbing. Er bare i travle perioder av året vi jobber søndager.

 

Jobber altså 5 dager i uka uansett, så på en 4 ukers turnus jobber vi i 100% stilling 20 dager.

 

Hvilken bransje er du i da? Er jo ikke bare helsevesen som jobber turnus og skift, jeg er ikke i helsevesenet, men i industrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg tenkte i forhold til helsevesen da jeg svarte deg. I andre bransjer kan det jo være andre ting som gjelder.

Du skal vel i utgangspunktet ha 2 fridager i uka i snitt, men den uka du går på helg vil du mulighens ha 1 fridag, og uka etter 3 fridager. Hvor lange vakter du jobber er også med på å avgjøre hvor mange fridager du har i uka. Jobber du mange lange vakter i løpet av 6 uker, kan det hende du har "jobbet inn" en vakt slik at du får en ekstra fridag på 6 uker pga dette.

Vanskelig å svare mer eksakt da det er mye som spiller inn på fridagene. Råder deg til å ta kontakt med tillitsvalgte på din arbeidsplass dersom du mener det er noe feil med turnusen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...