Gå til innhold

Hva solfaktor og hvem hund....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva i huleste er det som skjer med den oppvoksende generasjonen, som påstås å skal overta Riket?? Står det virkelig så dårlig til med den norske skole at man ikke makter å lære barna selv de enkleste norskskrivingsregler?

 

Jeg leser innlegg etter innlegg her inne med de mest utrolige skrivefeil, både hva gjelder grammatikk og rettskriving for øvrig. Og disse som skriver innlegg driver altså og oppdrar barn! Hvem i alle dager skal hjelpe disse barna med lekser når den tid kommer? Må staten overta omsorg og oppdragelse så som hjemmelekser?

 

Hvem er disse mødrene som skriver nesten som analfabeter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig!

En ting er at det kan snike seg inn enkelte stavefeil når man skriver raskt, det reagerer jeg ikke på. Men grove grammatiske feil av den typen du snakker om, blir noe helt annet. Jeg har også lurt på om disse mødrene hjelper barna sine med leksene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er hårreisende at man ikke kan de enkleste spørsmålsformuleringer som 'hvilken' og 'hva slags' nå til dags. Noe ganske annet synes jeg det er med alle skrivefeilene (kj/sk/sh og å/og-feil+dobbeltkonsonant), for det skyldes nok i mange tilfeller dysleksi. Sistnevnte synes jeg det er en uting å lage mobbeinnlegg av (sier ikke at hi gjør det her, men mange gjør det her inne), da dette er uforskyldt. Man ser rett og slett ikke feilen (jeg synes begrepet ordblindhet derfor er passende i den sammenhengen). Kjenner selv noen som sliter med dette, og det er fryktelig vanskelig å lære seg å skrive grammatisk riktig når man ikke har evnen til å SE feilen selv. Det er tungt for den det gjelder, som ofte er helt klar over problemet selv.

 

Men igjen- å skulle stille spørsmål og ikke kunne greie å formulere en noenlunde spørsmålstilling a'la "hva slags", det er rett og slett sløvt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som enda ikke har lært seg forskjell på et/ ett...

For ikke å snakke om orddeling... eller ord deling som mange her ville ha sagt...!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt dysleksi og det dukker opp endel feil, men til og med jeg reagerer på hvordan folk ordlegger seg her!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enige med dere her. Små skrivefeil er ok, men orddelingsfeil og dårlig grammatikk vitner om lite kunnskap for det norske språket. Dessverre skrives ikke alle ord slik vi kanskje uttaler de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA :)) Ja, husker et innlegg som handlet om "honkle", og det måtte jeg lese mange ganger før jeg skjønte hva det dreide seg om :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I could not agree more :P jeg irriterer meg over de feilene med hun/henne.. det kommer nok av dialekt eller talemåte vil jeg tro. det samme gjelder disse spørsmålene med hvem hund osv.. folk skriver rett og slett et for muntlig språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...