Gå til innhold

hvordan kan jeg få BF til å forstå??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har 7 uker igjen av graviditeten og nå plutselig har BF begynt å ta kontakt igjen. Jeg var sammen med BF i over ett år og så ble jeg gravid,klarte ikke å ta abort da svarte han med å gjøre det slutt å bli sammen med ei annen en som han visst nok hadde møtt en liten stund sa han. Noen uker gikk så ringte telefonen og da ventet han barn med henne og og de skulle flytte sammen. Med meg var han skikkelig slem fordi jeg ikke klarte å ta abort ville helst ikke ha noe mer med han å gjøre.

 

Nå plutselig vil han være en del av dette. BF mener fremdeles ikke han har gjort noe galt med å være utro (hun andre dama venter unge før meg så han har levd ett dobbelt liv lenge). BF bor på andre siden av landet og forventer at han skal ha vår unge annenhver uke fra nyfødt slik at den kan gå i to barnehager og to skoler, uansett hva jeg sier så skjønner han ikke at dette ikke er godt for det barnet som kommer og blir sur på meg....hvordan skal jeg få han til å forstå at dette er helt urimelig?

 

 

Vil heller helst ikke ha kontakt med han før etter barnet er født pga det er utmattende å ha en slik person i livet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en flott person du, vær glad du er kvitt han nå får du aleneansvar for barnetså du slipper hans signatur og annet om han ikke går til retten. Gå for all del ikke med på at han får foreldreansvar uten at du må. Hvis han har så lite forståelse for barnets beste og så dårlig moral så vil han bruke det til å gjøre livet ditt vanskeligere i de neste 18 åra.

 

Samvær har han jo krav på men han får ikke annen hver uke. Med at han bor på andre siden av landet har du ingenting å bekymmre deg over der, han vil jo ikke kunne ha gjevnlig kontakt med barnet en gang så vil det ta årevis før han kan få overnattingsamvær engang og selv da må han bli kjent med barnet først.

Gi han beskjed at du ikke er intresert i kontakt med han før barnet er født.

At han vil få beskjed når barnet er kommet til verden og at all prat om samvær vil foregå gjennom familiekontoret eventuelt advokater. Deretter tar du ikke telefonen når han ringer og svarer ikke på brev fram til den dagen barnet er født. Han har ingen krav på at du skal prate med han og styre med dette her og nå. Du har ikke barn med han ennå og rett til å velge bort kontakt med han fram til den dagen du har det.

 

Ikke bekymre deg for at han får 50/50 og det at han mener barnet skal flytte fra en kant av landet til en annen hver uke og ha to barnehager og to skoler senere haha, ja det viser at han hverken klarer å tenke på barnets beste eller hvordan ting i hele tatt funker. Tror han virkelig at et barn kan bytte mellom to skoler?

Ta vare på allt av slikt som kommer skriftlig det er godt å ha når du skal bevise at han ikke tenker på barnets beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan faktisk ikke kreve stort..

 

50/50 får han heller aldri så lenge dere ikke bor på samme sted. Han kan ikke kreve overnatting før barnet er nærmere 2 år.

 

Klart han får samvær med ikke før barnet er større og 50/50 får han aldri om han truer med rettsk så bare la han gjøre det for ingen rettsal gir han så mye smvær. Han kan nok kreve 50/50 når barnet kommer i skolealder men han vil aldri få det nettopp pga av at barnet da må gå på 2 forskjellige skoler.

 

Truer han deg med advokater og rettsak så bare gi han beskjed om at det må han gjerne gjøre men at du vet at du har ditt på det rene og at 50/50 ALDRi blir akuellt og at overnatting får han ikke før barnet er over 1,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retten har ikke hjemmel i lov til idømme 50/50 før barnet fyller 7 år. Etter fylte 7 år kan de idømme 50/50 men det skal være ekstremt gode grunner for at de skal kunne gjøre det. Ergo har du ingenting å frykte og så lenge han velger å bo på andre siden av landet vil han få minimalt med samvær de nærmeste årene. Rettslig sett har du INGENTING å bekymre deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...