Gå til innhold

Noen som har blitt strippa her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer akkurat? Hva er det jordmora gjør? Er det vondt? Og framfor alt, er det effektivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg vart strippa med nr 3..... Jordmora røsker oppi der...hehe:)prøver å tøye og strekke litt.... På meg var det ikkje vondt,men det trur eg er forskjellig fra person til person....!!

Eg vart strippa ein fredag,gjekk med rier heile laurdag, og gutten kom mandagsmorning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble strippa (uten at jeg visste det) når jordmor skulle sjekke åpning, hadde 3 cm åpning når hun gjorde det. Merka ingenting, er jo litt ubehagelig i seg selv når jm sjekker åpning så tenkte ikke noe over det i det hele tatt :)

 

Har en venine som ble strippa når hun ikke var moden, eller hadde åpning, og det gjorde vist forferdelig vondt, men tror det er sjeldent de stripper uten at du har åpning fra før! I dette tilfelle gjorde de det for å sette i gang fødsel siden ungen var ganske stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lagt inn med prematur vannavgang i uke 34, så livmorhalsen var hard og overhodet ikke moden. De prøvde å sette modninsgele på meg to-tre ganger, uten særlig hell. etter en av gangene ble jeg forsøkt strippet og jeg nærmest hylte av smerte og slo til legen på armen (!) fordi det var så smertefullt.. Den modningen hade altså ingen effekt på meg, og å strippes når kroppen ikke er klar er bare vondt! han prøvde med en lillefingertupp, ikke mer... Men uuuuff auuu. Men som du ser over, så trenger det visst ikke være vondt når vevet e modnet og mykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble strippet da jeg hadde 2 cm åpning. Var ikke behagelig, men ikke veldig smertefullt heller. Ingenting å grue seg til i alle fall.

 

Ble strippet i 10-tiden på morgenen tror jeg. Hadde småvondt hele dagen/kvelden. Vannet gikk kl 2230 og 0130 var babyen ute. Så det var veldig effektivt for meg, men vet ikke om det var strippingen som gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

at lege/jordmor utvider åpningen i mormunnen med fingrene for å skynde på åpningsprosessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har. Jordmora "røska" litt oppi der. Jeg kjente ikke noe mer ubehag enn ved vanlig undersøkelse. Jeg fikk vonde maserier litt senere på dagen. Dagen etter gikk slimproppen og på natta starta fødselen. Om det var strippinga som hadde effekt vet jeg jo egentlig ikke. Kanskje hadde det starta uten den strippinga også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...