Gå til innhold

Jenta mi ble bitt i ansiktet av et annet barn...ikke første gangen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir litt frustrert nå.Barnet som biter er 5 år og jeg syns det bør ha gitt seg med å bite nå.Jenta mi på 3 fikk et stort rødt merke på kinnet..Har lyst til å kreve at barnet som biter skal ha tilsyn hele tiden når det er med min datter..Kan man kreve det i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om barnet er 5 år og biter så bør de voksne i barnehagen ta affære. De bør virkelig passe på denne jenta. Er det fler ho biter eller bare din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen har nok allerede inne tiltak for å unngå dette, men ta det gjerne opp på et møte med styrer. Hvis du føler at barnet ditt ikke blir skikkelig passet på eller er trygt i barnehagen bør barnehagen absolutt ta tak i problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt drit forbanna!Verste jeg vet er unger som biter.

5år gammel så burde hun ha lært det for lenge siden!

Krev at bhg setter en til en på denne jenta til hun kutter ut bitinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn biter og blir bitt innimellom, slik er det bare.

Er det en kronisk biter det er snakk om er nok barnehagen klar over det allerede. Men med mindre man sitter bak og holder fast hodet hele dagen er det umulig å unngå at det aldri skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist det er noe som her skjedd flere ganger ville jeg tatt det opp med barnehagen! så kan de ta det opp med foreldrene til h*n som biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du kan kreve det. Men si klart i fra til styrer at du ikke akse. Hvis dette barnet på 5 år har denne vanen må de ta tak i det, og det blir mer alvorlig hvis du sier i fra.

Barnehagen er sikkert fullstendlig klar over det, men har ikke midler til å gjøre noe. Har altfor lite ansatte til slikt forfølging.

Hvis det bare er en uting kan man ikke få spesialpedagog inn i bildet. Og om så det er noe muffens med barnets oppførsel tar det lang tid før de kommer inn i bildet. Vedtak tar tid..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ikke kreve at barnehagen har en-på-en på barnet som biter. De må få tildelt ekstra ressurser fra kommunen hvis det er ekstra behov (kanskje de allerede har det), det er ikke normalt at en 5 åring biter og det bør være (er helt sikkert fra før) spesifikke tiltak for å forhindre at barn blir bitt.

 

Spør barnehagen hvilke tiltak de har og hvordan de håndtere slike situasjoner, får du ikke et svar du er fornøyd med så krev et møte med ped.leder og daglig leder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tror bhg kan sette en til en på en femåring som biter så får dere ta en titt på budskjettet til barnehagen. De har nok allerede satt inn tiltak om dette er et kjent fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du ikke kreve. Du har intet grunnlag for å kreve dette, eller noen rett til å kreve dette. Hva som gjøres i forhodl til andre barn enn ditt eget er ikke din sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempesint dersom dette har skjedd før!

Du bør absolutt ta dette opp med styrer, klart barnehagen har ansvar for barnas sikkerhet! Og når det gjelder bitt, så går dette under sikkerhet, spør en hvilken som helst ped.leder eller styrer!

JO, det er faktisk slik at bhg har plikt til å sette inn tiltak og om nødvendig fotfølge en unge for å ivareta sikkerheten til de andre ungene!

Og en femåring som biter er forresten langt utenfor normalen, det er sikkert snakk om en diagnose e.l. her, men det har du selvfølgelig ikke krav på info om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva barnehagen har plikt til er en diskusjon. En helt annen ting er hva en annen forelder kan kreve at skal settes igang av tiltak overfor et annet barn. Det er heldigvis ingenting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...