Anonym bruker Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Vi har valgt fire stykker til å være faddere/gudforeldre til vårt barn. Ingen av disse er sammen. Blir det dumt?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Nei. Det er ganske vanlig i disse skilsmisse tider.
Nutte87+ februar spire! Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 syns det hørtes flott ut jeg =) vi kommer nok til å gjøre det samme når det er vår tur =) man ønsker jo de beste til barna =)
Bergenser1 Skrevet 11. august 2011 #5 Skrevet 11. august 2011 Syntes ikke det er teit i det hele tatt. Kommer faktisk til å gjøre det samme selv (Holder fremdeles på å overtale mannen da, men...). Det er fra "gammelt av" at fadderne automatisk ville få ansvaret for barnet/barnene dersom foreldrene ikke ville være i stand til å ta vare på disse selv. Nå vil ansvaret for barna gå mer eller mindre automatisk over til nærmest (og best egnede) familie. - Har man sterke ønsker om hvem som skal ivareta barnet/barnene bør dette fremkomme i et testament... "Fadder-virksomhet" har med andre ord gått over til å nesten bli en hyggelig gest for venner/familie som man ønsker å inkludere (litt mer enn vanlig) i barns liv. Mannen min ønsker å ha et par i familien (hans søster) som fadder, mens jeg ønsker å ha steforeldrene våre (vi har begge dette). Grunnen til dette er at vi har begge vært så utrolig heldige å har verdens beste steforeldre (på begge sider) og jeg syntes det ville vært ekstra fint for disse steforeldrene å komme litt nærmere barna, - som trossalt blir deres barnebarn. Dette er personer som jeg ønsker skal være en del av livet til vårt barn, uansett hva som skjer i deres egne ekteskap... Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 jeg kommer til å velge min søster som heller ikke har noen kjæreste. syns det er viktigere at det er en person som bare vil alt godt for barnet mitt og alltid kommer til å være der for den lille enn at det må være et par. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå