Gå til innhold

Litt inspirert her... Dere som ikke reagerer på at mennene deres er ute med en vennine eller en kvinnelig kollega..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og da BARE ute med den personen av motsatt kjønn.

Eller går tur sammen og andre ting...

Selv om dere stoler på mennene deres som dere sier, synes dere at det er normalt??

 

Jeg hadde aldri aksepert at mannen min gikk ut på byen med kun en vennine, greit hvis det hadde vært en gjeng da.

Eller dratt på besøk på kveldene til en singel kollega...det passer seg ikke, og det er iallefall ikke normalt i min vennekrets..heldigvis..

Er så mye utroskap rundt etter...føler mange damer er blinde....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mannen min og jeg har en felles venninne. tidligere ekskone av en felles kamerat. Vi var mye sammen alle fire bør bruddet. Nå kan vi være på besøk hele familien, bare jeg eller bare mannen. Ser ikke problemet med det i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg hadde aldri aksepert at mannen min gikk ut på byen med kun en vennine"

 

– Eh. Hvorfor ikke? Får ikke mannen din lov til å velge sine egne venner? Må du godkjenne dem først? Mener du at menn og kvinner ikke kan være venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ikke normalt i min vennekrets.. heldigvis..."

Du aner ikke hva du går glipp av med sånne holdninger. Jeg har flere mannevenner som jeg bruker masse tid sammen med, både med og uten mannen min.

Og han har ei venninne fra ungdomskolen som han deler alt med og som han rådfører seg med. Hun visste om a han skulle fri i 4 uker før det skjedde, og hun hjalp han med detaljene rundt det hele.

Og vet du... Det er helt greit!

Det er ikke alltid lett å snakke med venner av samme kjønn om alt, ei heller sin partner. Av og til er det utrolig godt å få luftet litt på ting og kanskje få råd, veiledninger og vinklinger man selv ikke ser før man tar ting opp med sin kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå en veldig god kompis som jeg traff leeenge før jeg traff min kjæreste. Vi har aldri så mye som kysset en gang. Så om min kjæreste skulle nekte meg å fortsette vennskapet med han så hadde jeg ikke godtatt det, for han betyr jo mye for meg han også. nå har jo di to også blitt gode kompisser, så har aldri vært noe problem her. Men hvis jeg nå ble kjent med en ny gutt, så hadde jeg nok ikke begynt å henge sånn utenvidere med han, alene. Ikke for at jeg er redd for at jeg kommer til å gjøre noe galt,men rett og slett av respekt til kjæresten min.

men kjæresten min jobber en plass hvor det jobber mange jenter, og jeg blir nå aldri sjalu eller nekter han å dra på jobbfester eller team fester bare for at jeg vet at mesteparten der er jenter. Dessuten så stoler vi på hverandre og har et veldig sundt og godt forhold. så andre personer har ikke vært i fare for å ødelegge for oss heller da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er situasjonen snudd på hodet. Jeg har kamerater som jeg treffer både sammen med mannen og alene. Hender en kamerat og jeg trener sammen, går turer eller går ut å tar en kaffe i lag. Har også skjedd at vi har sittet til sene nattetimer å drukket vin og snakket sammen, uten at mannen er hjemme. Skjuler det ikke for ham og hans synes det er greit.

 

Er ikke utro forresten! Hadde ikke reagert om min mann hadde besøkt en venninne, men ingen av oss er sjalu vi er utrolig trygge på hverandre og har et flott samliv på alle punkter. Vi er åpne, ærlige og gir hverandre full tillitt og frihet til å treffe venner uansett kjønn og sivil status.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå en veldig god kompis som jeg traff leeenge før jeg traff min kjæreste. Vi har aldri så mye som kysset en gang. Så om min kjæreste skulle nekte meg å fortsette vennskapet med han så hadde jeg ikke godtatt det, for han betyr jo mye for meg han også. nå har jo di to også blitt gode kompisser, så har aldri vært noe problem her. Men hvis jeg nå ble kjent med en ny gutt, så hadde jeg nok ikke begynt å henge sånn utenvidere med han, alene. Ikke for at jeg er redd for at jeg kommer til å gjøre noe galt,men rett og slett av respekt til kjæresten min.

men kjæresten min jobber en plass hvor det jobber mange jenter, og jeg blir nå aldri sjalu eller nekter han å dra på jobbfester eller team fester bare for at jeg vet at mesteparten der er jenter. Dessuten så stoler vi på hverandre og har et veldig sundt og godt forhold. så andre personer har ikke vært i fare for å ødelegge for oss heller da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg trodde mannen min kunne vært utro mot meg hadde jeg ikke vært sammen med han.

 

Og jeg vil faktisk heller ha høye forventninger og bli skuffa enn å skulle legge lista så lavt at man subber over den. Hadde jeg skulle gått rundt og tenkt på utroskap hadde jeg blitt gal etterhvert. Er det ikke slitsomt å ha det slik?

 

Og forøvrig: Mannen min har mange jentevenner, de har vært venner siden barneskolen og et par av dem har han vært kjæreste med, en av dem gjennom tre år. Jeg kan ikke gå rundt og bekymre meg om han skulle ut sammen med dem, eller når de ser fotballkamper sammen mens jeg er på jobb. Det handler om tillit, og jeg gidder ikke forhold med sære regler om hvem man skal få tilbringe tid sammen med og under hvilke forutsetninger. Den dagen noen av oss "setter ned foten" av latterlige grunner tror jeg vi har mista noe vesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt , takk for bra innlegg!

Fleste av dere som svarte virker jo både oppriktige og har gode argumenter..den skal dere ha:)

Men jeg er vel kanskje veldig skeptisk da av natur...tenker selv til bake når jeg var singel, kunne aldri ha guttevenner..de likte meg alltid..hørres ut som jeg er innbilsk her, men det er sannheten, så kanskje derfor jeg synes det hadde vært rart om min samboer hadde nær kontakt med ei vennine når jeg selv aldri har hatt det?

Så tenker jeg også at om jeg hadde hatt en guttevenn som jeg likte veldig godt, så hadde jeg nok vært redd for å få følelser for han..og det er vel frykten jeg gjenkjenner hos meg selv dette går i kanskje..

MEN av de jeg kjenner da så er det faktisk ikke vanlig å ha nære venner av motsatt kjønn så lenge man ikke er alle samlet i eg gjeng da...

 

Men...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...hva synes du min mann skal gjøre da. Han jobber med nesten bare kvinner. Skal han ikke ha venner på jobben han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.08

 

Leste du innlegget mitt?

Er jo vanlig at menn og kvinner jobber sammen, og også drar på jobbfester osv sammen??

 

Jeg mener når menn og kvinner som er i forhold møter hverandre ofte i fritiden, eller drar ut på byen sammen ALENE...

 

Min samboer jobber også med damer. Det samme gjør jeg.

Vi møter dem ikke på privaten, kanskje i jobbsammenheng, men da har vi partneren med oss eller vi er mange samlet.

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke godtatt i det hele tatt. Jeg er enig med deg, HI.

 

Unntaket hadde vært om det var barndomsvenner eller noe i den duren. Men ikke bekjente gjennom jobb og slike ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg leste innlegget ditt. Synes bare at det bør være lov å være like god venn med kollegaer med vagina som de uten. Hvis man jobber sammen mange kvinner så har man plutselig en veldig redusert vennekrets dersom det bare er mennene man kan treffe på privaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror litt sjalusi er sundt jeg. viser bare at man er veldig glad i partneren sin og ikke vil at andre skal ta han fra deg :P tenker at noen av de som ikke er sjalu kanskje ikke har så sterke følelser for hvernadre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ville vært rart å nekte ham å treffe venninner engang i blant, jeg har jo selv mange kompiser. Vi er ganske ærlige mot hverandre, deler veldig mye venner, presenterer nye venner for hverandre osv.

 

Jeg tror ikke det å ha venninner er den største risikoen, mannfolk som er utro er det kanskje oftere på byen, fester, gutteturer på typiske festplasser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevennen min er mann.

Vi har gått tur sammen.

Vi har vært på byen sammen.

Vi har sett film en kveld sammen hjemme hos han.

 

Hva så? Bare fordi at det er mange som er utro, så betyr ikke det at absolutt alle er utro. Noen av oss har faktisk vett nok til å velge mannfolka våre med omhu og har sørget for å finne noen med samme syn på slike helt elementære ting som det.

Og nei, jeg hadde ikke brydd meg om mannen min hadde hatt en venninne han brukte tid sammen med, samme søren om han møtte henne på jobb, på universitetet, eller utenfor dass på en kafe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt! Nå har jo jeg etterhvert blitt kjent med venninna til mannen jeg også, og ja, det er faktisk helt greit at de finner på ting sammen alene. Hvis mannen min hadde vært utro, så tror jeg faktisk ikke han hadde fortalt meg om det og latt som at det var en venninne.

 

Jeg hadde kamerater før i tiden, for jeg trives egentlig aller best sammen med gutter, men de har jeg stort sett mistet kontakten med på grunn av sjalu jenter som deg, og det synes jeg faktisk er veldig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...