Gå til innhold

Huff.. Hvordan finne nye venner etter man har passert 30?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi flyttet til mannens hjemsted for snart 3 år siden, og jeg slet veldig i starten med å få meg en omgangskrets.

 

Mannen har jo omtrent hele sin gamle vennegjeng fra barndommen boende her, så for han var det ikke noe problem. Jeg har aldri fått noe særlig innpass i den gjengen, venninnene og damene til kompisene til mannen min har dannet en egen klikk etter så mange år sammen, så det virker ikke som om det er plass til fler.

 

Etter hvert ble jeg veldig godt kjent med en dame på jobben, og vi har en veldig god kjemi og passer godt sammen personlighetsmessig. Men nå skal hun flytte, 10 timer unna med bil. Fikk vite det forrige uke, og jeg har gått rundt med en stor klump i magen siden hun fortalte det, men prøver virkelig å være glad på hennes vegne!

 

Jeg liker ikke å være alene, har alltid hørt til en stor gjeng fra hjemstedet, og alltid hatt mange kollegaer i rundt meg. Men etter vi flytta hit, så har jeg virkelig slitt med å få innpass noe sted.

 

Noen som kan gi meg noen råd her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har flyttet mange ganger og måttet bygge opp nettverk der. Flyttet for 2 år siden til en ny by pga jobb. Kjente ingen fra før. Ble med noen kolleger ut på byen, og ble introdusert for venner der. Møtte også andre ute. Men må si det løsnet skikkelig når jeg fikk bekkenløsning og måtte til fysioterapi. Der var det mange hyggelige jenter. Inviterte noen på cafe og ble litt kjent der. Det var starten. Er også flink til å invitere folk hjem til meg på lunsj, grilling, spillkvelder etc. Dette gjorde jeg med disse jentene. Så ble jeg invitert til de og introdusert for deres venner osv.... Har fått en fin omgangskrets som jeg trives godt med.

Cluet er å møte noen med like interesser. Gå på kurs. Meld deg inn i en forening ettellerannet. Bruk ungene for å komme i kontakt. Du må være aktiv! Ingen som kommer å ringer på av seg selv.

 

er 34 år, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet mange ganger og måttet bygge opp nettverk der. Flyttet for 2 år siden til en ny by pga jobb. Kjente ingen fra før. Ble med noen kolleger ut på byen, og ble introdusert for venner der. Møtte også andre ute. Men må si det løsnet skikkelig når jeg fikk bekkenløsning og måtte til fysioterapi. Der var det mange hyggelige jenter. Inviterte noen på cafe og ble litt kjent der. Det var starten. Er også flink til å invitere folk hjem til meg på lunsj, grilling, spillkvelder etc. Dette gjorde jeg med disse jentene. Så ble jeg invitert til de og introdusert for deres venner osv.... Har fått en fin omgangskrets som jeg trives godt med.

Cluet er å møte noen med like interesser. Gå på kurs. Meld deg inn i en forening ettellerannet. Bruk ungene for å komme i kontakt. Du må være aktiv! Ingen som kommer å ringer på av seg selv.

 

er 34 år, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn? Åpen bhg, bhg, skole, barnas fritidsinteresser. Selv om du ikke liker foreldrene til alle på fotballaget så er det garantert noen der du "klikker" med.

 

Har du hund? Jeg har ikke, men har forstått at det da er umulig å ikke komme i kontakt med folk.

 

Fritidsinteresser? Noe du kan begynne med? En sport, type idrett f.eks? Eller et kurs? Jeg tok et hagekurs en gang, lærerikt og spennende og utvidet bekjentskapskretsen mye.

 

De beste vennene mine nå har jeg fått via barna, etter at jeg fylte 30.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synst det er lettere å få venner i voksen alder, enn da jeg var yngre. Det kommer kanskje av at mine barn begynner å bli sosiale med egne venner. Nå er de 4år og 6år, og jeg blir kjent med naboer, mødre som blir med på fotballtreninger, gjennom bhg og skole. Man kommer ganske langt med et smil. Du må også komme igang med en samtale - og ikke bare tenke på at andre skal komme til deg. Inviter hjem på kaffè.

Kontakt Røde Kors ang. frivillig arbeid om du har tid/lyst. Her treffer du maaange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn? Åpen bhg, bhg, skole, barnas fritidsinteresser. Selv om du ikke liker foreldrene til alle på fotballaget så er det garantert noen der du "klikker" med.

 

Har du hund? Jeg har ikke, men har forstått at det da er umulig å ikke komme i kontakt med folk.

 

Fritidsinteresser? Noe du kan begynne med? En sport, type idrett f.eks? Eller et kurs? Jeg tok et hagekurs en gang, lærerikt og spennende og utvidet bekjentskapskretsen mye.

 

De beste vennene mine nå har jeg fått via barna, etter at jeg fylte 30.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI; jeg har ikke noen flere råd å komme med, det er kommet mye bra!

 

Men ville bare si at jeg sliter med det samme som du, så du er i hvertfall ikke alene :-) I tillegg er jeg ikke i fast jobb enda... Så det er vanskelig å treffe nye venner...

 

Jeg er gravid nå og håper at jeg etterhvert vil treffe noen i barselgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, for så mange fine svar :)

Har barn med han er bare 2,5 år, så er ikke så mye fridstidsaktiviteter på han enda. Går noen dager i barnehage, og har prøvd å snakke med foreldrene i barnehagen, men det blir for det meste hei og hadet.

 

Hund skal vi skaffe oss, nettopp fått vite at gutten vår ikke er allergisk. Og da skal jeg meldes oss på valpekurs og miljøtrening, så kanskje jeg treffer noen der :)

 

Handler vel mer om å se løsningene før problemene. Ble litt svart en stund da jeg føler jeg mister den eneste gode venninnen jeg har her. Men skal virkelig ta med meg rådene dere kom med å prøve de ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...