Gå til innhold

Hvor sender man en klage på en skole?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var en hendelse i forrige uke, der et lekeapparat gikk i stykker, og to barn ble skadet. Lekeapparatet gikk i stykker fordi festet var slitt..

 

Dette vil jeg gå videre med, men aner ikke hvor jeg skal sende klagen... Å sende den direkte til skolen tviler jeg på hjelper, må vel gå til de over de igjen..

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er barneskole er det kommunen som eier den. Ville sendt klage til kommunen og kopi til rektor ved skolen det gjelder. Rektorer krangler svært ofte med skoleeier om penger til vedlikehold, så det kan godt tenktes du egentlig har rektoren på din side! (men utad har de ikke lov til å være kritiske mot skoleeier!)

 

Jobber som tillitsvalgt i fagforeningen på min skole og hva rektorer mener, og hva de har lov til å si er ofte ikke det samme, så derfor ville jeg sendt til begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over her.

 

Send brev til kommunen (hvis det er en kommunal skole) og send kopi til rektor på skolen. Send gjerne kopi av brevet til politikerne og lokalavisen hvis du vil gjøre et stort nummer ut av det eller hvis dette er noe som er et stort problem (f.eks andre lekeapparat som burde skiftes osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...