Gå til innhold

Hvordan skrive et varsel om oppsigelse til leietaker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vi har en leietaker som er blitt så slapp med å betale husleie/strøm det siste halve året. Han har fått mange purringer, både personlig, på tlf og sms. Vi ønsker å gi ham en støkk, så kanskje han lærer seg å betale i tide. Men hvis han ikke lærer seg dette, så må jo denne advarselen være et ledd i å få avsluttet leiekontrakten.

 

Hvordan gå frem?

 

Blir veldig glad dersom noen vet noe om dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må levere skriftlig purring, de dere har gjort muntlig gjelder ikke juridisk.

 

Fra nå av sender dere straks leien har forfalt og ikke betalt (dagen etter) varsel om utkastelse (meld dere inn i huseiernes landsforbund så får du ferdig skjema for utfylling koster 400 kr for et år..mener jeg å huske). Da har leietaker 14 dager på seg på å betale før dere kan sende saken til namsfogden for begjæring om utkastelse. Etter flere forsene betalinger kan dere si han opp med begrunnelse at han ved gjentatte anledninger er for sent ute med betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 10.22 sier, dere må sende skriftlig purring og da IKKE på sms. Jeg har hatt advokat pga en vanskelig leieboer og ble da anbefalt å skrive purring pr brev. Dette funka bedre enn alle sms`ene jeg hadde sendt han tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...