Gå til innhold

Flere som har fibromyalgi som er redde for å gå til legen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff, jeg tør ikke går til legen uansett lenger jeg. Er så redd for å bli sett på som hypokonder. Samtidig kan jeg jo aldri vite om det er fibromyalgien eller noe annet som feiler meg når jeg har vondt eller er utslitt/ikke sover om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke være redd for det. Legen er der for å hjelpe deg vettu:) Jeg har også vært til mange legetimer og utallige undersøkelser med røntgen, MR og CT - uten at de finner noe spesielt, kun noe småtteri. Men disse undersøkelsene har vært nødvendige for meg for å lære meg hva som skyldes fibromyalgien og hva som evt. kan ha andre årsaker. Kan jo være at du trenger hjelp til å få sove skikkelig om nettene også.

Jeg er ikke så ofte til lege lenger nå, og det er fordi jeg er tryggere på at de smertene jeg har skyldes fibroen, og vet da av erfaring hva som skal til for at jeg skal bli litt bedre.

En person med fibromyalgi kan også få andre sykdommer, derfor er det viktig å gå til lege når nye smerter/symptomer dukker opp for å utelukke andre sykdommer. Så ikke vær redd for å bruke legen din, hvis legen er av den typen som mener at fibromyalgi bare er innbildning så finn deg en annen lege som tar deg alvorlig!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem, men dette med Fibromyalgi er faktisk litt "shady"...

Jeg synes det er noe påfallende at så mange med denne lidelsen er fra lavere samfunnslag, og vanker i kretser der "alle" er arbeidsledige eller trygdet på annen måte. Har selv en slektning som har fått "diagnose" fibrolyalgi. I realiteten er det kun en diagnose som settes fordi man ikke finner andre årsaker, det kan jo ikke bevises på prøver e.l.