Gå til innhold

Sårt å ta innover seg at man har tapt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men man må nesten gjøre det nå.

Historien er slik, at jeg har vært forelsket i en mann i ca 1.5 år. Det har vært masse sårende ting som har skjedd siden vi møtte hverandre - hans vingling og likegyldighet vekselsvis med hengivenhet, graviditet og abort, savn osv osv.

For å gjøre historien kort, har han tatt opp kontakten for litt over 1 uke siden og begynte for første gang siden vi ble kjent, å si at han er glad i meg. Han var også hos meg på besøk i forrige uke, noe som aldri har skjedd før (før var det bare jeg som dro til ham). I går sendte jeg en søt melding til ham, bare innfall fra min side. Så fikk jeg en telefon fra han, plutselig, i går kveld. Der han ikke bare sa at han er glad i meg, men også at kanskje vi skulle satse på oss to. Han var nok litt brisen (vært på fest i nabolaget), men ikke full. Vi prata sammen 2 ganger i telefonen - selv om han vanligvis ikke er slik som ringer, og han sa mange ganger at han var glad i meg, hvor flott jeg var osv. Da jeg ringte ham opp litt senere, virka han avvisende igjen. I dag har jeg ikke hørt noe.

Hva er lurest for meg å gjøre nå? Vente og håpe, eller bare gi ham ultimatum om at enten så satser vi her og nå, eller så må han slutte å ta kontakt med meg? Jeg blir bare såret og forvirret av hans vingling, og ingen kan si at jeg ikke har gitt ham god tid - 1.5 år - på å bestemme seg.

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ville bare ha gått videre. For meg virker han som en mann som ikke vet hva han vil, men kun "bruke" deg. Du fortjener bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi seg! Han har det på beite, skjønner du. Han synes nok du er "bra nok" som fremtidig kone, men føler fortsatt han KANSKJE kan finne noe bedre.

 

Så ja, et ultimatum KAN være på sin plass, men du kan ikke tvinge en mann til å bestemme seg, så tror ikke han vil slutte og se etter "Noe bedre" om han SIER han satser på deg. Og selv om han nå skulle velge og "satse på dere", så har han tross alt brukt 1,5 år, en voksen mann ville ha funnet ut slikt lenge før. Jeg tror har er av typen som alltid vil være på utkikk etter noe bedre og benytte sjansen hver gang han får sjans på noen han TROR er bedre. Desverre...

 

Man kan nok leve med slik mann, men må bare innse at man må dele ham i perioder til han finner ut at gresset ikke VAR grønnere på andre siden alikevel. Men han kommer til og prøve gresset på andre siden igjen og igjen...De ganger han finner det grønnere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Denne mannen har vært i flere seriøse forhold tidligere, og etter det JEG vet ikke vært utro mot noen av disse eksene. Jeg har tidligere ikke opplevd at noen som helst menn synes at jeg var bra nok - så det kan hende at det er noen store feil ved meg som gjør at jeg ikke duger. Han sier at han ikke hadde noen andre damer mens vi holdt på i 1.5 år fram og tilbake, selv om jeg har gitt ham opp flere ganger før og prøvd å etablere meg med noen nye.

Jeg stusser over at hans ekser var verdt til å satse på, selv om ikke alle av dem var like snille, mens jeg ikke duger til noe.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi han et ultimatum ;-)

Jeg hadde i allefall ikke funnet meg i mer vingling! Som du sier er 1,5 år mer enn alng nok tid på å bestemme seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret. Tenker også slik, at selv om mannfolk kan bli "skremt" av ultimatum om at man må satse her og nå, ellers er løpet kjørt, så har jeg egentlig ikke så mye å tape...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ett langt svar i sted, men ser det ikke her nå.

Men : det er ikke deg det er noe feil på.

Spill hard to get en stund, og se hva som skjer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt "hard to get" før (uten at jeg helt skjønner vitsen med det) - da tror han at jeg har mistet interessert og lar være å ta kontakt.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ultimatium er på sin plass! Det er ofte noe med det at man vet at man kan få noen og at den andre personen alltid står på pinne for en som gjør at han føler han kan "herse" med deg. Gjør det klart at sånt tull finner du deg ikke i. Han kan enten satse alt eller finne noen andre han kan kaste bort tiden til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultimatum!!!! Ingen tvil. Han har vinglet før, du har erfart, du vet hva som kommer.

 

 

Vil du fortsette å vingle frem og tilbake eller vil du ha et stabilt liv? Ditt valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si at dette må være en vanskelig situasjon å være i...

Men om du gir ham et ultimatum, hvilket svar vil du egentlig ha?

Hvis han vil satse på dere to, hvordan vil livet ditt bli fremover med en mann som ikke kan bestemme seg nå? Jeg tror jeg ville vært konstant usikker, og redd for å gjøre noe som kanskje gjør at han ombestemmer seg igjen.....

Og om han sier nei, hva da? Greier du å glemme ham og gå videre i livet ditt?

 

Du fortjener kun det beste, vet du... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver at han virket avvisende da du ringte. Første som kom fra min magefølelse var at han var oppteken med ei anna dame da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for IKKE ultimatum. Hvorfor skulle du det? Det eneste som skjer er at du gir ham muligheten til å avvise deg nok en gang, så det er helt poengløst.

Kutt kontakten, slikk dine sår og kom deg videre. Først da vil du finne en som faktisk kan bygge deg opp heller enn å få deg til å føle deg mindre enn god nok. Vær din egen venn, du vet hvilket råd du ville gitt en venninne.

 

Og ut fra selve overskriften på innlegget vet du selv hvordan situasjonen ligger an..

 

Veldig kjipt mens det står på, men du vil være glad for valget ditt innen kort tid, jeg lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, han virka bare avvisende/kompisaktig, og satt og chatta med noen av våre felles venner på facebook i flere timer etterpå - litt vanskelig å få det til når man har dame på besøk :D

 

Men takker for svarene. Antaglig er det jeg som ikke fortjener bedre, men orker ikke finne meg i sånt lenger.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...