Gå til innhold

Fysio


lisstupp

Anbefalte innlegg

I dag har jeg min andre time til fysio. Han gjorde underverker med min lyske sist, mye mindre vondt i en uke nå. Men forsiktig er han ikke, han dytter og sliter, men det hjelper da,selv om det er vondt når det står på. Spent å se hva han finner på i dag. Men sist sa han at selv med bekkenløsning kan man være så aktiv man greier, og sitte rolig var det værste man kunne gjøre. Jeg har faktisk klippet gresset etter sist gang jeg var hos han, det gjorde vondt etterpå, men gikk over etter et døgn ca. Forventer ikke underverker, men deilig og ikke være alfor redusert i mange dager etter at man har prøvd å gjort tyngre huslige aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også bekkenløsning, og går til fysioterapeut.. dog syns ikke det hjelper så masse. Merker jeg er helt ubrukelig etter bare en halv arbeidsdag i barnehagen. Har gått ned i 50% så lenge jeg klarer. Jeg prøver å ikke være for mye i ro.. og turer syns jeg går greit. Det er mest bøy og tøy og lange skritt og trapper jeg merker det mest i.. og jo, noen ganger kan merker jeg det godt etter 20 min gange. Syns det er så stor forskjell fra dag til dag. Har du også det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir verre etter lange gåturer. men går veldig greit med annentype bevegelse som går over 20 min, ute i hagen, leke med ungene, husarbeid. men tunge løft er ikke heldig får veldig vondt i etter tid da, kan gå et døgn før jeg er meg selv igjen. Men har fått noen øvelser av fysio som jeg gjør etter at jeg har vært mye aktiv. Ligger da på rygg med bøyde knær og vrir knærne over på sidene, først høye så venstre osv, ligger slik i 4 -5 min. Synes det hjelper og så går jeg litt rolig rundt etterpå. min fysio har videreutdanning, han har velig mange gravide pasienter. Han har manipulert bekkenet mitt, symfysebenene sto for symetriske. Nå er høyre side litt lavere enn venstre. Skal ikke ha for mye vridning overkropp i forhold underkropp de neste ukene før alt har stabilisert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...