Gå til innhold

noen som har blitt stevnet for retten av barnefar her? :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnefar har sendt begjæring til retten og vil kreve hele hovedomsorgen.

Han krever også at barnet bor hos han til eventuell avgjørelse / dom blir fastsatt. Dette startet med at jeg ønsket å flytte til en annen kant av landet....

 

 

Kan si til mitt forsvar at flyttingen ikke ville gått utover samværet dems, da han kun hadde annenhver helg, og ikke mulighet til annet samvær da han ukependlet og kun var i byen der jeg og barnet bodde, i helgene.

 

Etter jeg formidlet ønske om flytting, har han skaffet seg ny leilighet, og PÅSTÅR å ha planer om å få seg fast jobb her i byen, og ikke pendle mer.

men dette er jo ikke noe man kan ta stilling til vel? han må vel først og fremst HA en jobb han kan dokumentere? vi har jo ingen garanti for at han faktisk får en jobb?

 

jeg er så utrolig sliten av det han holder på med... skjønner ikke hvorfor han vil meg så vondt som å ta fra meg barnet vårs........jeg har bodd med barnet fra dag 1 det ble slutt, gjort ALT for at barnet skal ha dt godt...prøvde flere ganger å være sammen med barnefar igjen for at barnet ikke skulle ha skilte foreldre, men det gikk ikke...

jeg har tilbydd far masse samvær, men han har prioritert fest og damer...

men NÅ, NÅ skal han plutselig gå gjennom ild og vann...

 

jeg kjenner jeg blir helt syk...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han rasler med sablene.

 

Det er meeeeget liten grunn til å tro at han har noen sak - med mindre han har noe på deg som kan ligne omsorgssvikt eller manglende omsorgsevne. Hvis det bare er at han vil bestemme hvor dere skal bo, du og barnet, så har han ikke noe å komme med.

 

Uansett kan han ikke stevne deg med mindre han først har prøvd mekling. Et meklingsmøte skal handle om barn og samvær, og skal ta minst en time. Da får dere en meklingsattest. Uten den kan han ikke trekke inn rettsvesenet.

 

Råder deg til å minne hans advokater på at det er de som burde vite prosedyrene. Dessuten råder jeg deg til å gå på meklingsmøtet - det er veldig, veldig dumt å utebli, fordi da regnes du som lite samarbeidsvillig.

 

Dersom din flytting ikke vil innvirke på hans samvær slik det er i dag, og dersom han ikke allerede har slutta å pendle og begynt å ha mer samvær enn før, er det liten grunn til å tro at noen vil gi ham medhold. Han må jo argumentere med at dette er det beste for barnet, og når han ikke kjenner henne så godt som du gjør, ei heller har hatt henne på heltid før, virker dette usannsynlig.

 

Stabilitet er det beste for henne, og det får hun selv om dere flytter, forusatt at alle andre elementer i livet hennes er uforandret: stabile samværsavtaler, gode nettverk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var i meklingsmøte, han bestilte denne timen, han prøvde ikke å formidle noe samvær eller noe, var kun interessert i dette stempelet og det å få en meklingsattest. Nå skjønner jeg jo hvorfor!!

 

sleip en faen!

 

men takk for svar, jeg føler jeg fikk litt mer god og nyttig info her fra deg, det senket roen litt hvertfall, takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...