Gå til innhold

Trenger tips for å gå ned i vekt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjorde dere for å slanke dere? konkrete tips trengs... ønsker så veldig å gå ned i vekt, men føler det er så vanskelig å finne motivasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale deg å lese på lavkarbo.no og på bloggen til lenabeatrice.net.

 

Så vil jeg fortelle om mamma og pappa som gikk over til lavkarbokosthold fordi de hadde dårlig helse. De er over seksti begge to, men valgte likevel å kutte mye raskere enn det som er anbefalt på så godt voksne mennesker. De kjøpte bøker og satte seg grundig inn i det, og nå er de helfrelste. Etter bare fire uker på denne kosten er helsa og energinivået betraktelig bedre. og så har de gått ned henholdsvis 8 kg (mamma) og 6 kg (pappa). Og det helt uten å slanke seg, de har aldri spist så mye som de gjør nå.

 

Lykke til, uansett hvilken retning du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,

 

det kommer litt an på hvor mye du vil gå ned i vekt.

Hvis det er mer enn ti kilo vil jeg anbefale ketolysekuren, den er litt strengere enn lavkarbo men funker. Jeg tok av meg 10 kg på en mnd og da spiste jeg kun proteiner og fett omtrent og ja grønnsaker. Kan ikke spise noe søtt og den eneste frukt/bær er jordbær og bringebær og av noe salt er det bacongull.

 

gå inn på ketolyse.no og se.De har noen bilder der og før og etter og må si de er ganske motiverende :)

 

lykketil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,

 

det kommer litt an på hvor mye du vil gå ned i vekt.

Hvis det er mer enn ti kilo vil jeg anbefale ketolysekuren, den er litt strengere enn lavkarbo men funker. Jeg tok av meg 10 kg på en mnd og da spiste jeg kun proteiner og fett omtrent og ja grønnsaker. Kan ikke spise noe søtt og den eneste frukt/bær er jordbær og bringebær og av noe salt er det bacongull.

 

gå inn på ketolyse.no og se.De har noen bilder der og før og etter og må si de er ganske motiverende :)

 

lykketil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,

 

det kommer litt an på hvor mye du vil gå ned i vekt.

Hvis det er mer enn ti kilo vil jeg anbefale ketolysekuren, den er litt strengere enn lavkarbo men funker. Jeg tok av meg 10 kg på en mnd og da spiste jeg kun proteiner og fett omtrent og ja grønnsaker. Kan ikke spise noe søtt og den eneste frukt/bær er jordbær og bringebær og av noe salt er det bacongull.

 

gå inn på ketolyse.no og se.De har noen bilder der og før og etter og må si de er ganske motiverende :)

 

lykketil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar! jeg har jo 2 små barn, hvordan kombinerer man lavkarbo middag med middag til barna? jeg vil jo absolutt ikke slanke de! noen som har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk ned nesten 10 kilo for 2-3 år siden og de har vært borte siden. Jeg va litt lubben og ønsket en smalere, spenstigere og sunnere kropp. De jeg gjorde var å melde meg inn i vg sin vektklubb. (tror det er www.vektklubb.no) det kostet 300kr for 2-3 mnd. Der registrerer du din vekt og ønsket vekt samt aktivitetsnivå. Programmet regner ut hvor mange kalorier du skal spise om dagen for å nå ønsket vekt på ønsket tid. UD registrerer alt du spiser og får opp grafer for hvor mye kalorier du spiser pr.dag. Dersom du trener, registrerer d det i programmet og du kan da spise flere kalorier. Dette var veldig motiverende for meg samtidig som jeg lærte mye om hvilke matvarer som er sunn og usunne. Du trenger ikke følge noen kurer, men kan i prinsippet spise hva du vil. Dette ha gjort at jeg har endret vanene mine over tid. Eks. Spiste jeg sjokolade nesten hver dag, men reduserte mengden veldig. Kuttet ut juice, fete sauser, spurte om lettmelk i kaffe latte istedet for hmelk og kuttet ned på alkohol i helgene. Fikk helt sjokk når jeg forsto hvor mange kalorier det faktisk er i alkohol. Etter de 2-3 mnd med vektklubb sluttet jeg for da hadde jeg så god kontroll selv og hadde gått ned ønske vekt (5kg). Neste halvår gikk jeg ned ytterligere 5 kilo uten å strebe det va rett og slett mine nye vaner som gjorde susen.

Jeg har aldri hatt lett for å gå ned i vekt og ha insett at det er vaner over tid som gir vekttap.

 

Denne måten er lett å kombinere med familie og du trenger ikke la være å spise på cafe og i selskaper. Det var faktisk ingen som visste jeg "slanket meg".

De er litt stress å fylle inn hva d spiser hver dag, men det bli fort en vane og er det noe du spiser ofte, kan du skrive "samme som i går"

 

Jeg har termin om et pa uker og har bestemt meg for å melde meg inn til høsten dersom babykiloene er vanskelig å få bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gå ned i vekt er faktisk ikke så hokus pokus som mange skal ha det til.

Hvis du forbrenner mer enn du spiser, så går du ned i vekt. På med joggeskolene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange "dietter", både fettfattig mat og lavkarbo, men det er ikke noe artig i lengden å skulle passe på hver minste ting man stapper i seg, så jeg lagde mitt eget regime som har fungert bra. BMI har gått ned fra 26 til 21, og jeg føler meg mye bedre:

 

Jeg har aldri spist så mye kornprodukter, poteter og meieriprodukter som nå, men velger de sunneste alternativene innenfor hver gruppe.

 

Frokost består av enten axa go' dag Blåbærmusli med skummet kulturmelk og et eple eller havregrøt med banan og cottage cheese eller polarbrød ekstrem med makrell i tomat og et glass summet kulturmelk.

 

Jeg spiser en frukt som mellommåltid før lunsj, som består av polarbrød ekstrem med makrell i tomat, peanøttsmør eller skinke og avocado (ingen av påleggene er kalorifattige, men rik på sunt fett), 3 knekkebrød med brunost, hvitost eller skinke, 2 skiver grobrød med samme pålegg som jeg bruker på polarbrød eller havregrøt, alt etter om jeg spiser hjemme eller ute, og hva jeg spiste til frokost. Jeg spiser en tomat eller en gulrot til.

 

Mellom lunsj og middag spiser jeg en skyr, en yoghurt eller noen kavringer med smøreost.

 

Middagen spiser jeg som vanlig, men jeg har kutta ut pommes frites til kosematen, og ovnssteker heller potetbåter. Jeg har bytta ut ris og pasta med fullkornsvariantene. Tacolefsene spiser jeg av originalvarianten, men har kutta ut ost og rømme på taco, det er skikkelig godt uten også. Jeg er bevisst på å spise mye grønnsaker.

 

Til kvelds spiser jeg stort sett knekkebrød eller kavring med smøreost, et glass skummet kulturmelk om jeg ikke har fått i meg tre porsjoner meieriprodukter og en kopp te.

 

Jeg drikker ikke kalorier, med unntak av skummet kulturmelk (greier ikke søtmelk, blir oppblåst og dårlig i magen), og spiser godteri kun på lørdager. Spiser ikke potetgull, men unner meg gjerne kake.

 

Det som utgjør den store forskjellen, tror jeg, er 30-60 minutter moderat fysisk aktivitet om dagen. Jeg går til og fra jobb, og på fridger går jeg en tur på 5 km. Det føles ikke som trening, og blir dermed ikke noe ork, men forbrenner et par hundre kalorier, hvilket gjør at jeg har sakte men sikkert gått ned i vekt til tross for at jeg spiser normalt.

 

Det har tatt et halvt år å gå ned, og nå har jeg ligget på en vekt jeg er fornøyd med i et halvt år også. Tror det har vært lurt å ha tålmodighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...