Gå til innhold

Noen andre som er tungpusta allerede i uke 18?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg puster og peser som en hvalross om jeg må gå i bakke.. Blir helt flau over hvor dårlig formen er, men dette er jo helt sprøtt..

Og når jeg ligger på ryggen blir det tyngre å puste, må bygge meg litt opp med puter for at det ikke skal bli ubehagelig. Er ikke overvektig og er til vanlig i ganske god form, så dette føles ikke riktig.

Kan babyen presse på lungene allerede? Eller om den dytter opp andre innvoller som presser på lungene?

Rart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, puster og peser som er storrøyker etter å ha gått trappen hjemme:P

Skrevet

Puster og peser her også, men så er jeg forkjølet i tillegg da.. :-(

Men kan ennå ligge på magen da, så hjelper en del, det.

Skrevet

Jeg har gjort det siden uke 6. Er ikke først og fremst pga. press på lungene o.l. Det kommer oftest senti svangerskapet, men det skyldes blant annet økt blodvolum.

Skrevet

Kondisen forsvant omtrent samtidig med at mensen også forsvant. ;-)

Skrevet

Hehe, jeg har vært tungpustet leenge allerede! Er i uke 21 nå; og orker knapt gå i trappa hjemme.. Og snakker jeg for mye, må jeg stoppe og hive etter pusten.. *ler*

Økt blodvolum, slimhinner som er helt i ulage, press på lunger; svarene er mange, og konklusjonen er at jeg er helt tom for pust.

Lykke til, og vit at du er ikke alene! Tvert imot :o))

Skrevet

Ikke for å skremme noen, men blir det veldig ille og føles unormalt, så ta kontakt med lege! Jeg ble veldig anpusten av å gå i trapper etc, og dette var i 1. tri., så tidligere enn dere da. Poenget er i alle fall at jeg gikk slik i flere uker, avfeide det med at det var normalt i en graviditet - og endte opp på akutten med det som viste seg å være store blodpropper i begge lungene.... Det eneste jeg merket før det virkelig smalt var at jeg ble anpusten av å gå trappen etc, ble litt blå på neglene når jeg ble kald, og var en del små-svimmel og hadde hjertebank (fikk beskjed av legen at dette var helt normalt da jeg tok det opp på første kontroll)

Så føles det unormalt, så er det bedre å ta en ekstra tur til legen for sikkerhets skyld. Hos oss kunne det gått veldig galt med både den lille og meg - men det gikk heldigvis bra denne gangen :-)

Skrevet

Gikk i skogen istad. Skulle tro jeg hadde løpt maraton :P Er 20+1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...