Gå til innhold

Trenger råd: PIGMENTFLEKKER i ansiktet!!!!:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Ser at jeg har fått litt pigmentflekker når jeg soler meg, nå som jeg er gravid, hvordan unngår jeg disse? Har ikke lyst til å bruke høy solfaktor sunblock i ansiktet...

 

Og hvor lang tid tar det før hormonene er helt ute av kroppen etter fødsel?

 

Tar imot alle råd og tips, takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste du kan gjøre er å bruke høy solfaktor og unngå sola.. Og det er slettes ikke sikkert at pigmentflekkene blir borte etter fødsel heller.... Jeg fikk mange sist svangerskap og unngår derfor sola denne gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også sånne når jeg er gravid, blir rett og slett ujevnt brun pga hormonene. Dessverre har ikke alle blitt borte etter endt graviditet heller - de fleste har forsvunnet, men noen er igjen (dog heldigvis mye mindre synlige enn da jeg var gravid forrige gang).

Eneste måten å unngå det på er å holde seg unna direkte sol i ansiktet eller å bruke høøøøy solfaktor, er jeg redd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 22:23. Vil du unngå pigmentflekker, så unngå sola eller beskytt deg godt med høy faktor.

Ved min første graviditet visste jeg ikke dette, og fikk masse pigmentflekker. Andre graviditet brukte jeg høy faktor. Fikk fremdeles litt pigmentflekker, men ikke så mye som første gangen. Skal du unngå det totalt må du holde deg unna sola.

Det er noe dritt, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den... Har selv fått en nydelig pigmentbart i løpet av og etter graviditeten. Jeg har ingen gode råd annet enn å bruke høy solfaktor og å være forsiktig i solen. Jeg har i tillegg fått en krem på resept som virker litt blekende på mustasjen.

Ps. pigmentflekkene blir ikke bedre når man bruker hormonprevensjon som f.eks p-piller :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Kay har en krem jeg fikk anbefalt av ei vennine, og de ble ikke borte men veldig mye bedre!

Den heter nattserum eller noe sånt?

 

Se på marykay.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bruk en solstift faktor 50+ på lepper, kinn, nese, ører og alle andre steder huden er ekstra tynn. og bruk en solkrem med høy faktor i resten av fjeset også på halsen/brystet for der er også huden tynn. smør mye og ofte:D husk å smøre en halv time før du går ut i sola:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sol deg uten sunblokk mens du er gravid!!!! Jeg solte meg som alltid, fikk massevis av pigmentflekker, særlig på panna. De forsvant IKKE etter babyen var født. Det er 10 år siden nå og som jeg angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått pigmentflekker under nesa - ser faktisk ut som bart :( blir ikke borte uansett hva jeg gjøre- Født for et år siden.

 

Forferdelig flaut og jeg finner ingenting som dekker over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jo fjernes da på diverse hudpleieklinikker etc.. Så det er jo ikke riktig å si at "det eneste man kan gjøre er å bruke solkrem". Men det er selvsagt langt dyrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22:34, det eneste man kan gjøre for å unngå Å FÅ pigmentfekker er å bruke solkrem. At man kan gjøre noe i etterkant for å fjerne flekkene er en annen sak. Det beste er vel uansett å unngå å få dem, så slipper man å bruke masse penger på kremer eller behandlinger som kanskje virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips!!! :)

 

Jeg blir også spesielt plaget av den brune markeringen på overleppen( så stygt) og den blir så mørk i sola(bruker faktisk sunblock på overleppen, men det hjelper ikke så veldig)

 

Blekningskrem, ja , det SKAL jeg prøve!!!

 

Takk takk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ENESTE som hjelper er å bruker faktor 50 eller høyere. Dette er en direkte beskjed fra hudlegen min;-)

Smør deg ofte, og vit at du blir LIKE brun med høy faktor. Det hjelper ingenting å brenne seg eller utsette seg for kreftfremkallende stråling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et godt råd til pigmentflekker er fersk ananas!!! :-) Ferske multer har mye av samme effekten, men litt vanskeligere å få tak på ;)

 

Bruk saften av fersk ananas på pigmentflekkene ofte så forsvinner de etter hvert! Faktisk fint å bruke som snill peeling også! Har man sensibel hud så ikke la det sitte på for lenge på for stort område.

Jeg ble kvitt store (!) pigmentflekker i pannen i løpet av noen måneder med ananas, og de har faktisk aldri kommet tilbake, dette er ca 5 år siden. Har ikke brukt over faktor 15 i ansiktet etter dette, ofte ingen faktor eller bare faktor 8. Men passer på å ikke bli brent.

 

Jeg brukte saften av fersk ananas som ansiktsmaske en gang i uken på hele ansiktet, og smurte på litt direkte kun på flekkene i noen dager etterpå også. Gjentok dette ca med 1-2 ukers mellomrom, alt etter tilgang på fersk ananas og ork. Det er nok lurt å gjøre det på kvelden og bruke en fuktighetskrem etterpå slik at huden får hvilt seg over natten. Jeg sitter med det alt fra ti minutter til en halv til en time hvis jeg har det i hele ansiktet (min hud tåler det godt, men start forsiktig). Da jeg skulle bli kvitt flekkene hendte det at jeg tok det kun på flekkene og lot det være på et par-tre timer mens jeg så på tv eller gjorde ting i huset.

 

Kan svi litt i småsår og sprekker, så prøv deg frem. Jeg oppdaget dette tilfeldig for mange år siden, men har hørt at flere dyre kremer i dag har multeekstrakt eller ananasenzymer i seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det må jeg prøve! Jeg ser helt for jævlig ut, men skal ta A-vitaminkur til høsten. Solte meg ikke når jeg var gravid men etter fødselen klikka huden helt. Det detter av nå, flekkvis:/ Men dette tar måneder kjenner jeg og jeg klarer ikke vente over 6 mnd på time til hudlege på sykehuset.

Jeg har prøvd med sitronsaft men det hjalp ikke:( (har hørt det skulle hjelpe.)

Ikke HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde også sitron før jeg kom på å prøve ananas. Jeg syntes ikke sitron hjalp meg noe, og i tillegg syntes jeg den tørket ut huden veldig.

 

Prøvde forresten en god kombinasjon for noen uker siden... Først ananas som hel ansiktsmaske, deretter vasket jeg ansiktet med vann og klut. Og så smurte jeg avokado i ansiktet. Utrolig god og myk hud etterpå!! Greit å være alene hjemme når man prøver ut avokado, ser ikke bra ut ;) Og slapp av, selv om du ser rimelig grønn ut så blir ikke grønnfargen sittende.. he-he!

 

Jeg oppdaget først multer, fant ut at hendene mine alltid ble så myke etter å ha plukket og renset multer. Så fant jeg plutselig ut at ananas gjorde det samme, og dermed måtte jeg prøve det også. Pigmentflekkene, vel, da var jeg desperat og prøvde ananas i ren desperasjon siden jeg hadde oppdaget at det hadde en peelingeffekt. Avokado kom jeg på å prøve etter at jeg hadde fått litt på hendene og merket at jeg var myk i huden selv etter at hadde vasket det bort.

Mulig jeg er litt rar som tester ut alt dette ;-)

 

En venninnes venninne hadde kjempeeffekt på sine pigmentflekker rett før bryllupet sitt, hadde visstnok prøvd mye forskjellig uten effekt. Bare vær litt tålmodig, så får du nok resultat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...