Gå til innhold

Jeg vet mange her inne er slemme som bare juling, men dette kan da ikke stemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

De der babyforumene er ILLE. Ei venninne av meg mistet babyen sin i krybbedød, på julaften av alle dager.. og hun som er ung hadde ikke råd til gravstøtte en gang. Så ei venninne av henne startet en kronerulling på facebook. Mange engasjerte seg, og gledet den jenta som ellers lever i et helvete. MEN, babyforumene fikk jo med seg dette. "herregud, jeg har sett henne på byen liksom. DET har hun råd til" "omg. hun kjøper seg klær liksom. egoist!" "hva brukte hun pengene hun fikk fra staten da hun døde på liksooom" .. jeg ble så forbanna da jeg leste alt det der. De aaaner ikke hva en begravelse koster, og INGEN andre enn de som har opplevd det vet hvordan det er å miste et barn. Skjønner ikke at de kan si slike ting, og likevel tro at der er flotte forbilder for sine barn. Bortskjemte rumpedilterunger er det de kommer til å skape.

 

 

 

 

 

 

fra kommentarfelt på line viktorias blogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, det kan nok dessverre stemme. Det er mange ekle damer her inne også, som slenger med leppa over alt og alle.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer og sorry ass, men man flyr ikke på fylla på byen samtidig som man tigger penger på nett. Den blir for dum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tror du at du har oppskriften på hvordan andre skal forholde seg til en stor sorg?

 

Jeg har opplevd å være sørgende selv, jeg klarte ikke være alene mens det stod på som værst. Jeg gikk rundt på kjøpesenter og var på kafe med venner bare for å se at verden var normal der ute, selv om min raste sammen. Eller jeg vet egentlig ikke hva jeg tenkte, men i ettertid så tror jeg at det var noe slikt som drev meg.

 

I følge din definisjon var jeg sikkert likegyldig til det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

MEN HERREGUD; sånn sier man bare ikke!! Uansett hva man tenker inni seg, så er det LOV Å BRUKE HUET!! Aiaiai... Blir helt matt, jeg........ Ingen er vel så slemme??!!

 

INGEN som ikke har opplevd dette selv kan forutsi hvordan man vil reagere om tragedien rammer oss selv. Kanskje vi nettopp trenger en natt på flatfylla, bare EN natt hvor man ikke gråter seg i søvn?? tror man skal være jæææææævlig forsiktig med å uttale seg om dette, gitt.

 

Stakkars jente, hun har opplevd alle foreldres verste mareritt, send henne en trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt barn døde også. skjønner veldig godt at hun trenger å bruke litt penger på seg selv. det er en så vond sorg. tror ikke de som pepprer henne for å bruke penger på seg selv noen gang har mistet et barn. det er så grusomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trengte også flatfylla etter jeg mistet barnet mitt. bare koble ut og være med venninner. men nå sier vel folk at jeg heller ikke savnet barnet mitt fordi jeg måtte tenke på meg selv før jeg ble helt borte i sorgen gogogo dere mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desverre så stemmer det :( Folk er utrolig slemme her inne til tider .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravferdsstønaden i Norge er nesten 20 000 kr dersom hun har liten inntekt.Denne stønaden vil dekke en helt normal begravelse. Gravstøtte er dyrt ja, men du får trekors med navnplate for rundt 400 kr. En fin gravstein får du for rundt 10 000.

 

Uansett dødsfall, sykdom eller andre tragiske hendelser så synes jeg det ikke sømmer seg å ha kronerulling/innsamling og så bruke penger på fyll eller shopping! Også om man ikke selv har startet innsamlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen venninner startet kronerullingen.

 

hun må da for pokker bruke penger på fyll og klær etter barnet hennes har dødd. tdet er så sterk smerte at det overgår alt annet. da må man kunne unne seg slike ting som kan gjøre livet levelig, koble ut ikke gå ned og miste seg selv helt i deprisjon. til tross for om vennene dine driver kronrulling eller ei.

 

hadde ikke jeg gått ut og koblet ut da jeg hadde mistet barnet mitt, hadde jeg ikke levd i dag for å si det sånn. tenk dere litt om før dere prater og rakker ned på andre som har mistet barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18000,- og noe smått for tre år siden. Når barn dør får en den stønaden uavhengig av inntekt.

 

MEN begravelsesbyråene er forferdelig dårlig til å fortelle hva som koster penger og hvor mye. Vi fikk beskjed om at stønaden kom til å dekke begravelsen+dødsannonser og at det ville være penger igjen til å legge i gravstein.

Vi valgte å ha hjerteformet dødsannonse uten å vite eller bli fortalt at det er horrubekt dyrt. Itillegg hadde vi annonsen i to aviser, en her vi bor og en på hjemstedet til min mann (noe som er naturlig) bare de to annonsene kom på nesten 8000 kroner! Så skal de ha for kjøring til kirken (tok 2000,.) pynting i kirken (altså sette ut blomstene og bordet der kondolanseprotokollen lå) 2500 kr, LEIE av vasene til blomstene og bordet + ett par lysestaker 1500 kr. Itillegg kom honoraret på 3000 kr ca.

Så kommer blomster, kiste, trekorset, program, orgel musikk i kirken (ja, måtte betale for at oransisten skulle begynne å spille 15 min før selve begravelsen startet).

 

Husker nok ikke alle utgiftene men begravelsen + annonsene til barnet vårt kom på 24000 kr, så kom steinen ITILLEGG.

 

Hadde vi tenkt lengre og spurt mer dirkete er det mye vi kunne gjort selv og dermed spart penger på. Men i den situasjonen vi var tenkte vi ikke på å spørre etter alle prisene, vi tenkte heller ikke på at vi kunne kjøre jenta vår selv til kirken eller pynte.... Ingen fortalte oss dette heller. Desverre.

 

Og en ting er at en får terkorset til en billig pris, men det er noe med det å kunne gi barnet en personlig gravstein.....Det blir så uendelig mer personlig enn trekorset. Og det betyr masse for en del foreldre som står igjen med tomme armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisten skal dere IKKE betale ekstra for, da er det noen som har svindlet dere!

 

Mannen min jobber som organist og er alltid på stedet en time før, og spiller preludium ca 20 min før selve seremonien begynner. Han skal IKKE ta noe i tillegg verken for preludiet eller postludiet, det hele inngår i stillinga hans og lønnes av Den norske kirke.

 

Jeg er også musiker, og bidrar ofte i begravelser. (Da er det solonumre som de pårørende har bedt om selv, utenom organistens arbeid.) I så fall betaler de samme sum uansett om jeg framfører ett eller to numre; det er 1500 kroner (men dette er altså utenom organisten, for han betales via skatteseddelen vår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...