Gå til innhold

Skal, skal ikke... Bringebærbladkapsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Optimist som jeg er klarte jeg ikke å dy meg og fikk kapret meg billetter til Prince-konserten i juli sammen med kjæresten nylig. Og alle hjerter gledet seg da de var i boks! :-)

Med et ørlite forbehold...

For konserten er på selveste termindatoen min. Jadda, optimistisk, I know. Men jeg har hele veien tenkt at jeg mest sannsynlig følger samme fødemønster som søsteren og moren min. Nemlig føder 13-14 dager over tiden. Så da tok jeg sjansen på å dobbeltbooke termindatoen.

Men... Samtidig har jeg altså veldig lyst til å prøve bringebærbladkapsler, nå fra uke 34-35 og frem til fødsel. Og ett eller annet sted i den tåkete hjernebarken min demret det noe gammel info om at bringebærbladkapsler kunne redusere sannsynligheten for forsinket fødsel.

Så littegrann dumt da å knaske kapsler OG samtidig håpe på å gå over tiden....? Eller?

Jeg vil jo at Knøttet skal komme når Knøttet er ferdig og klar. Men helst ikke før ETTER termin, så mor får i både pose og sekk og får med seg selveste Prince også! ;-)

Noen som vet om det med bringebærbladkapslene stemmer, eller er det jeg som surrer? Fremskynder de fødselen/gjør den mer presis ift. termindato...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, tror ikke de fremskydner fødselen, men kan gjøre at du modner lettere/får mer effektive rier etc. Men er ikke helt sikker..

Skrevet

nope det fremskynder ikke fødselen. det hjelper til en lettere fødsel,modning og livmoren etter fødselen. :) har tatt de selv denne gangen, begynte i uke 35 og ble ferdig i uke 39...er nå 39+5 og fortsatt gravid :)

kos deg med konserten, dra hvis du føler du har det bra..men siste 2 ukene er tunge og hvem vet om du orker en konsert da....lykke til hvertfall da...

Skrevet

Tror det er helt trygt med de kapslene ja.. Drakk masse te og brukte kapsler de siste månedene, og fødte 12 dager på overtid. På termindatoen min spilte jeg i sørlandsmesterskapet i poker, og det var ikke noe problem. Skjønte jo når termindatoen nærmet seg at jeg kom til å gå over. Hadde ikke så mye som en kynner engang før noen timer før fødselen.. Ganske morsomt når folk spurte når jeg hadde termin forresten, hehe.. De var vel redd ungen skulle poppe ut under pokerbordet (-; Om du er i fin form kan du bare kose deg å gjøre akkurat det du vil!

Skrevet

Takk for svar! :-)

Da ser det ut som jeg prøver likevel, uten å bekymre meg for at kapslene setter igang noe før tida.

Aner jo ikke om jeg orker konsert i det hele tatt når jeg er "kommet i mål", så planene er med forbehold, selvsagt. Men skal passe på å hvile maaaaasse i forkant, slik at jeg bare har den ene 'anstrengelsen' den dagen! :-)

Har jo vært grisheldig med hele svangerskapet fram til nå og er slik sett i topp form, alle kiloene tatt i betraktning.... Skulle ikke forundre meg om formen varte helt ut. Håper det i alle fall!

Skrevet

Jeg har testet disse kapslene i en av to svangerskap og har ikke troen på at de har noe annet for seg enn å være bortkastet bruk av penger.

Likevel regner jeg med at du for alltid vil lure på om det var dem som hadde skylden om du nå går glipp av konserten din! ;)

Jeg ville droppet kapslene og heller kjøpt meg noe fint for pengene du sparer!! :))

Krysser fingre for at det blir konsert på deg da! Lykke til

Skrevet

Funker ikke. Har tatt de, ble overtid og igangsetting begge graviditetene. Bortkasta penger.

Skrevet

Jeg knasket disse kapslene før jeg fødte de to guttene mine i 07 og 08. Nummer en gikk jeg likevel 16 dager over tiden med og ble igangsatt, og nummer to ble igangsatt 5 dager over tiden pga kraftige bekkenplager. Så jeg tror igrunnen bare jeg dropper disse kapslene denne gangen. ;)

Når det er sagt så skal du ikke stole på at du føder over termin pga at din mor og din søster gjør det. Selv gikk jeg godt over tiden og måtte igangsettes, det samme gjorde min mor, mens søsteren min har født begge sine barn en uke før termin. ;)

Skrevet

Bringebærbladkapslene skal jo ikke hjelpe til å starte fødselen tidligere... De skal hjelpe til med modning og at livmor har mer effektive sammentrekninger osv. De har ingen ting med når fødselen starter å gjøre... De skal også hjelpe slik at livmoren trekker seg raskere sammen etter fødsel. Jeg har tatt disse i begge mine tidligere svangerskap og gjør det også nå. Født både før og etter termin. Som så mye annet får man jo ikke noe bevis på om de hjelper eller ikke.... Lar man være å ta dem vet man jo ikke om det ville blitt noe annerledes om man hadde tatt dem, og tar man dem vet man jo ikke om det hadde blitt det samme om man hadde latt være;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...