Gå til innhold

Noen som vil være med å starte en nettbutikk/butikk? Som spesialiserer seg på fine klær til GUTTER!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Som mamma til to jenter og en gutt har jeg merket det sinnssyke gapet mellom jente og gutteklær. Jenter kan velge og vrake i absolutt alle farger, i alle butikker og sjangre. Gutter har ofte svært lite å velge i: I "kjedene" som h&m etc er det gjerne harry klær med stygt print, klær som er formløse. Enten er fargene grelle eller så er de kjedelige. I "spesialbutikker" hvor klærne er litt dyrere er utvalget noe "bedre" men fortsatt lite, kjedelig, og altfor dyrt.

 

Jeg ønsker å starte en butikk, gjerne åpne både på nett og som franchise. Bør ligge i oslo/akershusområdet. Kanskje strømmen storsenter eller lillestrøm et eller annet sted?

 

Denne butikken vil spesialisere seg på fine, kule klær til gutter i alderen 0-14.

 

Målet er å få inn gode tilbud fra amerikanske, asiatiske, danske, engelske etc-produsenter for å få inn et godt antall, og kunne holde en OK pris. Jeg syns ikke en genser fra katvig er verdt 500 kroner - og de færreste vil vel kjøpe noe som er så dyrt til en unge på 2 år også.

 

Jeg vil sette fokus på gode, komfortable klær som ser kule ut. Som har god kvalitet.

 

Men jeg vil gjerne ha en partner! Er det noen her inne som er interessert i dette?

 

Hilsen Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Dette har jeg også tenkt på LENGE!

 

Har to gutter og venter nå vår tredje gutt! Klesutvalget til guttene er helt tragisk!

 

Mannen og jeg har et vennepar som for tiden bor i Thailand, og vi har snakket om å få designet og sydd klærne billig der. Samt først starte nettbutikk og etter hvert åpnet en butikk hvis dette blir suksess.

 

Men foreløpig har det kun vært snakk.

 

Men kunne mer enn gjerne vært med på å importere klær fra andre land. Gjerne noe som ikke finnes i Norge fra før. Og gjerne noe fargerikt og sprekt!

 

Etter at jeg fant ut at vi venter gutt nr. 3 har jeg helt sluttet å kjøpe blått. Er drittlei fargen. Nå går det for det meste i grønt, rødt etc. Men er jo ganske dyrt å kjøpe i spesialbutikker... Enig i at det er helt tragisk utvalg i kjedebutikkene. Hva er greia med dødningehoder og spiderman på små, søte, uskyldige gutter?? Eneste Lindex jeg synes har litt bra klær.

 

Men er ikke bare bare å starte for seg selv heller. Har du lagt en forretningsplan? Man må jo spytte i en del penger på et slikt prosjekt også. Har du sett for deg hvor mye man burde ha i startkapital?

 

Skal man opprette AS osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

 

Jeg har en venninne som driver en nettbutikk for små føtter, hun har lokale hjemme hos seg selv. Det blir litt vanskelig for meg, så jeg må ha et lokale.

 

Jeg er faktisk ikke helt sikker. Regner med å starte enkeltmannsforetak og heller søke mva-godkjennelse m regnskap slik at man har dette i orden.

 

Det blir enten det eller starte firma. Tror faktisk ens er best.

 

Jeg ser for meg at 250-300 000 er en ok EK å starte med. Jeg regner med å først lansere nettbutikk og se hvordan dette går - det tror jeg er tryggest. Problemet er jo å få ordet ut. Det er jo det store problemet generelt når man starter noe nytt - få spredd ordet.

 

Noe EK bør gå til reklameoppslag. Dette er viktig. Jeg tror det er mange som er svært interessert i dette. Alle mine venner som har gutter sier det samme; hvor er klærne til gutta.

 

Som du sier, lindex har noe. Men det er jo 1 butikk. Ikke alle har lindex. Vi må ha som målsetting å sende landet rundt uten å ødelegge et godt kjøp med syk porto eller lang leveringstid.

 

Jeg er drittlei retromønster til gutter, virker jo som dette er det "fineste" man får, eller slike "skjorter" som gjør at alle gutta ser like ut. Jeg vil gjerne kjøpe inn såpass mange av et plagg at det ikke blir for dyrt å selge det, men ikke sånn at det blir h&mpreg over det. Altså delvis unikt og et godt kjøp.

 

Kjenner også noen som er glad i å lage klær som jeg gjerne vil ha med i butikken som håndsydd.

 

Min guttunge har sjukt mange sko. Det er jo det eneste "kule" man får til gutter. Jeg vil starte en ny era med fine klær til gutter også.

 

I første omgang skal jeg sende klær til engelske, kinesiske og amerikanske selskap. Dette gjør jeg idag.

 

Jeg er dønn seriøs med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har jeg ikke tid eller kunnskap til å være med å starte noe slikt, men jeg garanterer at jeg kommer til å kjøpe!!!

 

Er så lei Cars og Spiderman, guttene på 2 og 3 år vet jo ikke hvem de er, så jeg nekter å kjøpe klær med slikt på før de faktisk selv maser om å få sånne klær. Fysj og usj.

 

Ja til bedre utvalg i gutteklær!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her!

 

Det er helt utrolig at gutter har et hjørne av hele barneavdelingen på h&m mens jenteklærne fyller flere etasjer så og si. Litt overdrevet men dere forsåtr hva jeg mener.

 

Hvorfor er det så dårlig utvalg??? Jeg forstår ikke dette!!

 

Men det skal jeg få en orden på! Hva syns dere en slik butikk bør hete da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tror også det er et marked for spreke gutteklær der ute! Absolutt ikke lett å finne noe fint til gutter...

 

Du sier at du må ha lokale. Det koster jo også en god del penger å leie.

 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å drive nettbutikk hjemmefra. Vi har et tre etasjers rekkehus med en stor kjellerstue som nå bare står der ubrukt (blir brukt til gjesterom innimellom), så vi har nok av lagringsplass.

 

Jeg er nå på et stadie i livet hvor jeg ønsker å gjøre noe annet enn det jeg har holdt på med de siste 10 år. Derfor hadde det også passet perfekt meg for meg å starte med noe som dette. Det virker virkelig fristende! Jeg har tenkt på dette og snakket om dette i flere år... Og så dukker plutselig du opp?? ;-)

 

Men er samtidig redd for å gå med et stort underskudd... Jeg er en person som liker trygghet...

 

Anonym over her

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke guttelus har noe særlig fint jeg gitt. Litt lei småfolk og retro som jeg skrev her. Dette er ikke klær som er fine i mine øyne. Men for all del, liker du det så er det helt i orden.

 

Til deg anonym over her, jeg har en mer detaljert plan. Lokaler i oslo er svært dyrt, ikke så dyrt i Akershus.

 

Å starte som nettbutikk å se markedet er fint først. Så kanskje stand. Det er jo også greit for meg å starte butikk med een gang - jeg har nok EK og tåler å gå i tap selv med 1 ansatt en god stund. Dette er noe jeg brenner veldig for. Hvis noen skal være med meg å starte skal de vite at de ikke løper noen økonomisk risiko. De får betalt og jeg står ansvarlig slik at ingen taper på dette, utenom meg. Selv om jeg tror det er lite trolig å gå i tap på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør gjøre grundig markedsundersøkelse først! Jeg er mamma til 2 gutter og syns også at det er dumt med dårlig utvalg. Problemet er vel i veldig stor grad at det ikke er marked for det. Man bruker mindre penger på klær til gutter enn til jenter.

 

Annen etage på Lambertseter senteret har i ett år forsøkt å selge fine gutteklær typ Gant osv. Nå selger de ut alt og dropper gutteklær. Det har vært ett tapsprosjekt! Jenteklærne derimot selger veldig bra og det skal de fortsette med. Kanskje du kan kontakte daglig leder der og få høre hva de feilet med og hvordan du kan unngå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jeg sender deg muligens mail i morgen. Nødt til å legge meg nå... Og så må jeg sove litt på dette. :-)

 

Er veldig interessert i hva du ser etter i en eventuell partner.

 

Hilsen interessert anonym over her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier hurra til dette! Jeg venter en liten gutt, og merker allerede markant forskjell! og klærne til gutter er ofte harry, glorete og i dystre farger! Kommer absolutt til å handle!!:)

 

Håper dere får til dette.. kunne godt tenkt emg å være med, men tror jeg bor litt unna.. bor vel 1,5 time unna Oslo :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!

 

Jeg tenker at en butikk på lambertseter som selger merker som gant etc vil slite litt fordi det ligger på "østkanten" - lambertseter er heller ikke en handlemetropol for de som bor i Oslo.

 

Grunnen til lite marked for gutter er fordi vi er vant til at det er så lite å finne på til de.

 

Jeg har nå fått igang avtaler med fire amerikanske merker som enda ikke er i Norge + et fransk merke.

 

Du som bor 1.5 time unna - Vi sender den dagen vi er oppe og går :)

 

En eventuell partner må ha teft og hjelpe meg å plukke ut kolleksjoner. Være strukturert og til å stole på. Flink med tall og flink til å reklamere. Glad i å snakke med mennesker. Og også være forstå at i starten vil vi muligens gå i tap - dette skal gå på meg og ikke på partner.

Jeg vil gjerne leve av denne butikken så om driften går bra må du også være opptatt av å kunne leve av den og også jobbe deretter.

 

Jeg har regnskapsfører for hånd når vi kommer til å trenge det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...