Gå til innhold

Når sluttet deres små å sove på dagtid??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min blir 3år i høst.

Sover 1 time i barnehagen.

Men har i det siste tullet litt ved leggetid, aldri noe skrik eller hyl men hun synger og leker på rommet sitt..kanskje 1 time..

Hun har alltid lagt seg 18.30 og har sovnet med det sammen.

Siden hun ikke sovner med det samme nå så kanskje hun ikke trenger den timen søvn på dagtid?

Problemmet er det at de dagene hun har vært lenge i barnehagen, og ikke sovet noe så har hun vært veldig sur og ikke minst sovnet kl. 17.00..og det går jo ikke!

 

Jeg vurderer å la henne ikke sove på dagen å se hva som skjer, men synes så synd i henne hvis jeg henter henne kl 16.00 og hun er kjempe trøtt og sliten..har hendt mange ganger...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min ble to i februar ( orker ikke telle mnd ) og han sover fortsatt en times tid på dagen enda =) Han kunne nok klart seg fint uten ( går i barnehage), men ville da lagt seg halv 7 tipper jeg.

 

Da lar jeg han heller sove, for så å være oppe til rundt halv åtte- åtte =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten her blir tre år i sommer og sover fortsatt en time på dagtid. Leggingen går greit, men han legger seg ikke så tidlig som din datter. Syns det hørtes veldig tidlig ut?

Vi går på badet ca kl. 19.00, før vi leser, og så er det natta ca. 19.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør jo ingenting at ho synger og laller på sitt eget rom, bare la ho sove på dagen, mye bedre det enn en sliten survete jente om ettermiddagen... Det fikk vi anbefalt av erfarne barnehage tanter når våres sønn var rundt 2,5 år... nå er han akkurat blitt 3 år og sover noen dager i barnehagen, andre dager ikke.. men sover ikke om dagen i helgene mere.. da sover han heller til han våkner, rundt 8 og i seng igjen 7-8 tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er litt tidlig, men hun har alltid vært trøtt og sovnet med det samme 18.30....det samme gjorde eldstemann som nå legger seg 19.00

Vurderer å legge henne fra 19.00 nå..vi får se fremover....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på nesten 3,5 sover fortsatt, men har sovet 30 min siden nyttår. Da slokner hun som et lys mellom 19-19.30.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...