Gå til innhold

Hva når ungene ikke vil ta vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har vært borti det? At ungene nekter? Nå skal selvfølgelig ikke det være et valg barnet skal ta, men det finnes jo begrensninger for hva helsesøster kan klare også. Hun må jo være sikker på at hun faktisk treffer og at nåla ikke forsvinner langt inni armen....

Noen tips? Har prøvd å lokke med ALT, si at vi MÅ ta vaksinen, at vi ikke kan reise hit og dit hvis ikke, at vi ikke kan ha katter (stivkrampe) osv osv....

Ingenting hjelper!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tar man ungn på fanget og holder fast. Deter fort unnagjort.

Skrevet

Det blir som med tannpuss; tvang om alt annet er prøvd. Bruk emlakrem/plaster slik at det ikke gjør vondt. Det kan kanskje hjelpe?

Skrevet

Du skal ikke "overtale" barnet til å gå med på å ta vaksine.

Det er du som forelder som BESTEMMER om barnet skal ha vaksine eller ikke - og ja; mange barn har blitt fysisk holdt fast når de får sprøyte hos helsesøster. Sånn er det bare. Ingen barn vil ha vaksine om de får VELGE selv....:S

Skrevet

Jeg har ikke gitt noe valg heller. Jeg har sagt at hun skal. Emla-plaster var på, men det hjalp ikke. Holdt henne fast så godt jeg kunne, men det begrenser seg faktisk for hva jeg klarer og... hun var på nippet til å sparke helsesøstra i beinet....

HI

Skrevet

Utenom mine kansje. De synes faktisk det er stas ;-)

Skrevet

Da sier du: "Dette er IKKE noe du kan velge. Det er mamma, pappa og helsesøster som bestemmer dette. Det gjør litt vondt, men er over før du har telt til 10. Om du ikke klarer å sitte stille, så må jeg holde deg fast."

Ikke antyd engang at ungen har noe den skulle ha sagt på dette. Evnen til konsekvenstenking er ikke ferdig utviklet før h*n er 25, så dette er ikke noe å lure på en gang.

Skrevet

Jeg har ikke gitt noe valg, og ahdde det vært opp til meg så kunne jeg stroppa hu fast på en benk for å få det til. Men det er umulig å holde henne fast, og helsesøster vil ikke sette den når hun kaver sånn. Armer og bein overalt.

Jeg hadde henne på fanget, hadde mine armer rundt hennes, og beina mine over hennes bein, og holdt fast hennes hode med mitt...det endte med at hun skalla meg i hodet.

Men som sagt, ingenting hjelper, hva gjør jeg da??

Skrevet

Da kan det være lurt å være to om å holde. Rart ikke helsesøster har noen forslag til løsninger her.

Skrevet

Sende ungen med pappan eller bestemoren eller noe sånn! Det kan av og til være lettere når noen andre enn mamma er med.

Skrevet

Jenta mi er en bestemt dame, som sliter med mer enn bare motviljen til å ta vaksine. Kan være derfor hun ville vente. Vi har vært hos helsesøster igjen for å prøve idag, men det gikk ikke denne gangen heller.

Hun har til neste skoleår på seg, men da MÅ hun. Vet ikke hva helsesøster tenker utover det, hune r jo enig i at hun må, på et eller annet tidspunkt. Kanskje vi får prøve på nytt til høsten og heller være 2 da, hvis hun ikke gjør det frivillig...

HI

Skrevet

Kanskje en ide` å fortelle alt dette i hovedinnlegget. Ikke vits å komme med vanlige generelle råd når det meste tydeligvis er prøvd.

Skrevet

Jeg skrev vel at alt var prøvd og at ingenting hjalp. Sorry at jeg glemte å skrive at jeg har prøvd å holde henne fast og. Trodde det sa seg selv i noen av de linjene.'''

HI

Skrevet

I hovedinnlegget hørtes det ut som dere enda ikke hadde vært for å ta vaksinen, men at hun nå i forkant hadde sagt hun ikke ville. Du hadde prøvd alt for at hun skulle ha lyst. Det er litt forskjell på at dere har vært der 2 ganger, at hun faktisk har fysisk kjempet i mot og skallet til deg med bakhodet.

Skrevet

Jo, men jeg sa jo og at helsesøster ikke. Unnskyld at det tydeligvis var dårlig formulert...

Jada, prøvd 2 ganger, men nei.... men vaksine MÅ hun jo ha....

HI

Skrevet

Herregud, hvor gammel er denne ungen?? Siden du som voksen ikke klarer å holde henne fast mener jeg. Da får du ta med pappaen og da. Sammen må dere vel klare å holde fast en liten unge?

Skrevet

Da begynner du på helsestudio eller tar med en som er sterkere.

Skrevet

Jøsses... hun er 7 år gammel. Og når hun ikke vil, og helsesøster nekter å sette den på henne når hun er som hun er, så er det ikke så lett.

Ta med pappaen er ikke et alternativ, men jegk an ta med mannen min. Og jada, vi klarer å holde henne fast om vi er flere, men det hadde vært fint om det fantes en annen løsning.

Skrevet

Hva er det for noe svar? Det handler ikke om å være sterk nok eller ikke, det handler om at jenta går i vranglås, og hvis jeg skal holde noe stort mer enn jeg gjorde kommer hun til å knekke en arm! Jeg kan jo ikke holde så hardt at hun får vondt heller

Skrevet

Når hun opplever at det ikke nytter, gir hun seg etterhvert. Og noen ganger må en kanskje holde så hardt at det gjør vondt. Hun skjønner nok etterhvert, at det ikke gjør vondt om hun slutter å stritte imot.

Skrevet

Om du holder riktig så får ikke barnet vondt. Det er mye teknikk.

Skrevet

Uff- for noen dumme svar du får! Det er ikke BARE å holde henne fast!

Har selv en datter som har angst for blodprøver.

Hun har vi alltid vært 3 personer som har holdt fast for å få tatt de årlige blodprøvene på sykehuset når hun er der til kontroll.

I år så var hun for sterk gitt!

Hun blir 9 år og har virkelig panikk for blodprøver!

Ble med at hun fikk beroligende denne gangen. Stakars- var jo helt "neddopet", men disse blodprøvene er viktig at hun tar, så legen mente at vi heller skulle gjøre det slik.

Datteren vår var kjempefornøyd da hun kom til seg selv:)

Det er IKKE bare å holde fast!

Men du får nok ikke noe beroligende til datteren din for å ta vaksine tenker jeg så da vet jeg ikke, men ville bare svare så du ser at det ikke bare er din datter som er "vanskelig".

Hs burde jo vært borti denne problemstl. før?

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...