Gå til innhold

kan jeg sove på sofaen mens baby ligger våken på gulvet??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har blitt syk og har lite energi. baby er i fin form heldigvis :D

jeg trenger å sove litt for å få litt energi.

er det farlig om jeg sovner på sofaen? baby ligger på gulvet ved siden av meg og koser seg.

baby er 4 mnd og har ikke begynt å rulle enda..

 

da burde det vel være trygt?

jeg våkner jo sikkert om h*n begynner å gråte?

 

huff ikke lett å være hysterisk førstegangsmor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det gjør du ikke.

Vent til babyen skal ta dagsluren sin i senga og sett på calling.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke skjønne at det er noe problem så lenge ungen ikke forflytter seg! Og du våkner GARANTERT av den minste lyd fra h*n! Jeg har selv 3 barn, og hat tatt meg maaange "barne-tv-dupper" siden førstemann ble født for 10 år siden. Og erfaringen min er at (ihvertfall jeg) sover ikke skikkelig, men slumrer liksom i sånn halvvåken tilstand! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det er mange som har svart.. men typisk så får man jo ikke opp noen omtrent :(

møkkaside egentlig!

 

 

baby pleier bare å sove noen 10 min dupper på dagtid.. så er ikke noe større hjelp i det heller.. nå sitter jeg her i halvsvime og skulle absolutt hatt noen få min på øyet..

 

er liksom redd for at jeg sover tyngre siden jeg er syk.. men vet ikke.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at du kommer til å sovne så forferdelig godt, så bare ta deg en power-nap du. Uansett; sett på klokkealarm på telefonen din, om noen minutter. Så er du heelt sikker på at du ikke sovner så dypt!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har duppa med baby ved sida av meg i storsenga ( ordna det slik at ho ikkje kunne dette på golvet) Eg sov jo ikkje tungt. Kan ikkje sjå den store faren, så lenge ungen ikkje kjem seg nokon stad. Og om babyar misstrivest, så pleier dei å gje grei beskjed om det. Mange babyar ligg då timesvis åleine på eige rom medan foreldra søv om natta. Så om babyen er vaken, men ikkje kjem seg nokon stad, og ser deg tett ved sida si, så trur eg ikkje den lid noko nød.

Ein treng å sove for å få energi, og eg kjenner til det med baby som berre tek korte smålurar. Eg har to tette, der den nyfødde ikkje ville roe seg før langt over midnatt, og storesøster sleit med tenner og sjukdom, og stod opp (hylte) kl 06. Då må ein berre snike seg til dei lurane ein kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to tette og minimalt med søvn over lang tid, så la jeg med aldri ned og sov mens ungene var våkne. Måtte pent vente til de sov samtidig, men det var jo sjeldent. Så sliten at jeg kunne spy. Men det er nå meg.

 

Om du småslumrer litt med et halvt øye åpent, så gjør det vel ikke noe, ellers så ville jeg ha spurt om noen kunne se etter ungen hvis det var et par timer jeg trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysikre gulvet, og legg deg ned på gulvet sammen med babyen og med en pute og ett pledd.

 

Ta deg en powernap med god samvittighet. Bebisen kommer jo seg ingen vei! Jeg ser ikke problemet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om ei som bodde i tilsyns bolig da foreldrene var under tilsyn av bv.

Moren tok en liten napp mens faren sto i dusjen.

Det kom ikke pent ut i papirene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby på 4 mnd sover vel fortsatt ganske mye på dagen? Min gjør i alle fall det.. Syns i prinsippet ikke man skal sove når babyen er våken. Om du er så syk så bør du prøve å få noen som kan avlaste deg litt. Skjønner det er slitsomt å være dårlig form med en liten en da. God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er vel ikke alle som har barnevernet på nakken...selv om det høres slik ut på dette forumet her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir sliten av alle de superperfekte folka her inne.. det er da vel bare å sove! Så lenge babyen ikke kommer seg noe sted er det ingen fare - og de sier som regel ifra når de vil ha noe..

 

Er du redd du skal sovne altfor tungt så kan du sette på vekkeklokken etter 10 min.. og så kan du slumre en liten stund! :)

 

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over. Bruk sprinkelsengen som lekegrind og SOV!

 

Ellers, så er det slett ikke alle barn som sover mens de er baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det stadig vekk jeg! ikkeno problem.

Hva kan skje der som ikke skjer i en seng da?

 

Hva hvis jeg sover samtidig med babyen og babyen våker før meg da? Hva i alle dager gjør man da liksom??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke du som er hysterisk her,men noen av de som svarer deg!

hva med å legge deg på gulvet ved siden av babyen din og så sove litt mens han/hun ligger der og koser seg?da våkner du garantert om han/hun skulle trenge deg,du får deg en høneblund og du ligger ikke så konfortbelt at du ikke våkner om babyen trenger deg:)

 

det går fint dette,om babyen ligger der på gulvet og har det fint så ikke vær redd for å ta deg en høneblund,det er lov,det går bra og du er IKKE en dårlig mor for det!

 

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det,og kjenner heller ingen som vedgår at de har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne du kan det! Barnet sover jo alene om natten, og du kan være sikker på at det gir beskjed når det synes mamma har sovet lenge nok:)

 

Men for å ha enda bedre kontroll tar du med deg puten på gulvet og legger deg ved siden av lille - det blir så koselig atte:)

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løste du dette, hi?

 

Jeg hadde tatt med babyen i senga, satt på vekkerklokka og tatt meg en liten lur. Babyen tar da ingen skade av å ligge og pludre for seg selv, vel? Den vil jo protestere når den vil ha litt oppmerksomhet?! Klarer faktisk ikke å se problemet med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er begunstiget med sovebaby, bare sånn at du vet det. Når du har en baby som bare tar smådupper hele dagen igjennom (maks 20 minutter) får du ikke alltid slappet av så mye selv, for de duppene bruker du til alt det andre du skulle ha gjort... satt på vaskemaskinen, gå i dusjen etc. Jeg håper jeg får en sovebaby denne gangen... jeg var så sliten at jeg grein hver gang mannen kom hjem de første månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du bør legge eg til å sove å sofaen med baby på gulvet...

Min sov heller ikke lenge om gangen og jeg fkk skikkelig influensa i påsken når alle var bort reist.

Jeg måtte bare lide meg igjenom det... jeg la meg i senga med ham når han slulle sove ellers lå jeg på gulvet med ham når han lekte, men jeg sov ikke, slappet bare av. husarbeid fikk bare vente.

 

Håper du gikk å la deg samtidig med babyen din og at du føler deg bedre i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...