Gå til innhold

Angående å få lengre sykemelding...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Eg har vert 30% sykemeldt i to uker nå på tordag, men eg trenger lenger sykemelding, syns ikke at ryggen har blidt bedre =/

Bestiller eg ny legetime hos samme lege eller kan eg gå til en annen lege på samme legekontor? Eller kan eg bare komme uanmeldt?

Vurderer kansje å spør om 40% sykemelding? Jobber egentilgt 100%.Etter en 8 timers arbeidsdag er ryggen veldig vond, noen med erfaringe om å forlenge sykemeldinga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må selvsagt ordne deg time hos legen og aller helst hos den legen du allerede har vært hos ettersom han jo kjenner din sykehistorie.. En sykemelding fikser jo ikke ryggen din på sikt så om du ikke har fått det burde du få henvisning til fysioterapeut slik at du kan få behandling og bli bedre.. Målet er jo å få deg tilbake i jobb, har du snakket med arbeidsgiver om tilrettelegging??

Skrevet

Ring legekontoret å hør. Mulig legen skriver ut forlenging over tlf.

Skrevet

Eg går til kiropraktor og skal begynne hos fysio etterhvert + gjør ryggøvelser:) Får litt tilrettelegging også ja..Takk for svar, ringer med en gang:)

Skrevet

Når jeg skal ha forlengelse av min sykemelding sender jeg bare en sms til legekontoret og stikker innom og henter sykemeldingen neste dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...