Gå til innhold

Inspirert, hvor ofte dusjer/bader deres 1.klassinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eventuelt vasker dere dem de dagene de ikke dusjer? Eller vasker de seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi jente på 6 år (begynner på skolen til høsten) bader jeg 1-2 dager i uka. De dagene hun ikke bader vasker vi bare med en klut i rumpa. Jeg pleier å vaske henne, men er det kanskje på tiden at hun vasker seg selv nå?

Skrevet

Dattera mi på 7 vasker seg selv,har nok i allefall gjort det et år nå. Dusjer 2-3 ganger i uka. Vasker håret 1 gang i uka.

Skrevet

Guten min på seks har dusjet selv siden han var fem år gammel. Og vasker seg selv. Det varierer jo litt det der, for gutten min sin del ville det vært helt uaktuelt å bli vasket av meg, han vil ha tissen og rumpen mest mulig i fred :) Han dusjer og vasker håret to-tre ganger i uken, eller etter behov hvis han blir ekstra skitten.

Skrevet

Han dusjer annenhver dag. Vasker han nedentil og i ansiktet morgen og kveld.

Skrevet

Dusjer hver dag,alltid gjort det.

Skrevet

Min 7-åring dusjer hver dag; på kvelden om han har trent eller "rullet seg i søla", ellers om morgenene.

Han ordner selv, og har gjort det i et par år. Jeg må selvsagt minne ham på å gå i dusjen - og på å gjøre det han skal (ellers blir han bare stående under vannet med dagdrømmene sine). Han har sin egen shampoo, dusjsåpe og underlivssåpe. Det hender jeg hjelper ham med å skrubbe overarmene da han har lett for å få litt nuppete hud der. Iblant smører han seg etter badet, men bare om jeg ber ham gjøre det. Han treffer det meste sånn passe.

Skrevet

Prøver og bade/dusje annenhver dag. Vasker seg selv, men hjelper til med håret. Har langt hår ned til rumpa og det er ikke lett selv.

Skrevet

Han dusjer 2-4 ganger i uka, og vasker seg selv i fjeset og nedentil hver morgen! Det gjør også 4-åringen selv :)

Skrevet

vi prøver å huske det en gang i uka. Han utfører dusjen selv, men vi veileder verbalt. Hver kveld vaskes han nedentil med klut, og bytter truse.

Skrevet

Han dusjer 2 til 5 ganger i uka, alt ettersom.

Han dusjer selv, og vasker seg selv de dagene han ikke dusjer. Men jeg tar en skikkelig runde på han en gang i uka tenker jeg, masserer og vasker hodebunnen skikkelig, en klut rundt halsen og anklene osv. Han både spiller fotball og er glad i å være ute, så han kan lett bli litt "skjoldete" om jeg ikke skrubber huden skikkelig ren for han jevnlig.

Møkka gror jo fast om han bare skal feie over med en innsåpet hånd sånn som han gjør, det må skrubbes ;)

Skrevet

Her dusjer snuppa 2-4 ganger i uken sånn ca.

Hun dusjer selv og klarer fint å vaske og skylle håret selv også selv om det er langt.

Ellers vasker hun seg med klut morgen og kveld om hun ikke dusjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...