Gå til innhold

Huff, jeg fant en liten småmark i avføringen til babyen min i dag:-( Kjipt å måtte spørre dere om dette, men noen som har noen erfaring med småmark?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

En liten 1 cm lang levende mark...

 

Har storebror i barnehagen, så må nok sjekke der også, for å se om begge er smittet, er vel en stor sjangs for at det er den veien smitten har kommet.

 

Medisin kjøpes reseptfritt på apoteket har jeg forstått. Noen som har erfaring med behandling av så små barn? Eller større barn for den del?

 

Synes dette var kjipt for babyen min, og vil gjerne høre fra andre som har vært i samme situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt kontakt med legen jeg... for det er ikke alle medisiner som små babyer kan ta..

 

Uff, stakkars lille babyen din, og deg.. ikke lett når det blir slik.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uproblematisk, men husk, HELE familien må behandles. Medisinen heter Vermox, og jeg tror det holder å ringe legen, du trenger ikke vise fram makkene. Helt banal lidelse uten noen større plager for dem det gjelder unntagen kløe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

 

Dette er visst veldig vanlig, og ikke noe farlig, bare ubehagelig med kløe, så er vel mest det at det er ekkelt...

 

Skal til legen i dag, han ville gjerne at vi kom inn. Vet ikke hva han skal gjøre, for har ikke funnet noe mer å vise frem, men, men. Babyen er 9 mnd, og straks 10 kg, så på apoteket sa de vi kunne behandle med Vermox. Så blir vel det etter vi har vært hos legen. Gjør klar til hysterisk rundvask her hjemme, og håper krypa holder seg unna i fremtiden! Småen kravler jo rundt og sutter på alt han finner, inkl storebrors leker, så er vel ikke unaturlig at han er smittet. Men har ikke funnet noe hos ham enda da... Heldigvis virker det ikke som han har noen kløe, sover godt hele natten begge to.

 

Nå skal alle dusje hver morgen, håndklær, kluter, undertøy, og lignende havner i egen skittentøykurv og vaskes etter en gangs bruk, badet vaskes hver dag, støvsuge hver dag, skifte sengetøy ofte, holder på å vaske alle leker, KJEMPENØYE og ofte håndvask, korte rene negler... Hva annet å tenke på?

 

Ingen som har erfaring med behandling? Var den vellykket - forsvant fanenskapen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn under tre år må behandles med den medisinen som farger avføringen rød! Husker ikke hva den heter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det trodde jeg og, men på apoteket sa det at neida, Vermox gikk fint... Får spørre legen om det når jeg skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ogås blitt invadert av småmark!!!!

Herregud så ekkelt det er !

Oppdaget det for 2 dager siden, i bleia. Det var en død mark i bæsjen. Jeg skvatt skikkelig, for det er jo ikke noe vanlig syn.

Jentungen fikk medisin en time etter, men i går kveld da hun bæsjet på potta, så jeg flere levende mark som kravlet rundt i bæsjen...Veldig kvalmt syn.

Jeg fikk det også, så nå er vi alle medisinert, og holder på med samme sanering av huset som du gjør...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at v ikke merket noe på jenta. Det er i grunnen snålt, for hun er 3 år og kan fint gjøre rede for seg. Underlig at hun ikke har sagt noe om kløen, eller hatt problemer med å sove pga. det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra felleskatalogen:

 

Vis forsiktighet ved bruk av Vermox

dersom det er nødvendig med behandling av småbarn. Barn under 2 år skal kun behandles i samråd med lege.

 

Det betyr ikke at en på 9 mnd. ikke kan bruke Vermox, men at en lege er den som bør anbefale behandlingen.

 

Det andre preparatet heter Vanquin, og skal heller ikke benyttes av barn under ett år uten samråd med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med vaskingen du også, håper du får ut alt utysket:)

 

Rart det var levende mark i bæsjen enda. Men det tar vel kanskje litt tid før det tar knekken på alle? Grunnen til at så mange kom ut er kanskje at de ikke trives så godt lenger pga medisin og det er jo hvertfall bra...? Håper det!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at medisinen skal gis ti to omganger, da blir du kvitt neste runde også, de som er egg nå og ikke tas av første runde medisin.

 

Vi har også hatt det i hus, ikke noe problem å bli kvitt.

 

Alle tok medisin, skiftet på alle senger og byttet alle håndklær samme dagen. De ble borte og kom ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen, og fikk anbefalt Vanquin til babyen, og meg siden jeg ammer. Hadde vært registrert noen få sjeldne tilfeller med krampeanfall hos babyer ved bruk av Vemox.

 

Nå går vaskemaskina i ett, badene blir skubbet med klor, snart er alle leker vasket. Sofaen er støvsuget kjempegrundig. Nå står støvtørk i alle krinker og kroker for tur. Da ble det ordentlig vårrengjøring i år også! Puh!

 

Hører jo aldri om dette, men må jo være flere jeg kjenner som har vært i samme situasjon i og med det er så vanlig. Men en holder det vel for seg selv da det ikke er så kjempekult å ha fått dette i hus...:/ Gav beskjed i barnehagen i dag ved levering. Lurer på om det er mange som sier ifra der, eller om en lar være med det...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...