Gå til innhold

Såret over uttalelse fra mannen min, ang mitt særkullsbarn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Storm i et vannglass. Hva får deg til å tro at sønnen vil bli fornærmet, har han ikke allerede en familie på farssida? SIN farsside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sært at han mener at broren til hans barn ikke har noe å gjøre på et slektstreff. Om søsken ikke er slekt og familie så vet ikke jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetteren min har en stesønn. Han er like selvfølgelig i familieselskap og slektstreff i vår familie som halvbroren han som fetteren min er pappa til. I vår slekt ville det, heldigvis, vært veldig rart at han skulle vært utelatt, kun fordi han er stesønn, han er jo likevel en del av fetteren min sin familie og dermed vår slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt tilfelle kan på ingen måte sammenlignes med det HI opplever.

Her er det snakk om et barn på 11 år som har vært i familien i mange år, ikke en som er fremmed for alle i slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans kones barn er ikke i slekt med farmora hans, for å si det slik. Syns faktisk det er mer unaturlig at man skal late som om folk er i slekt når de ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke å sammenligne kusiner med søsken blir det samme. Når hans barn har noe på et slektstreff å gjøre har hans barns bror noe der å gjøre også. De er guttungens slekt.

 

Søsken står nærmere enn søskenbarn.

 

Forøvrig enig i at da gutten også er familiemedlem at det da er naturlig at han blir med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal man holde familiene adskilt da?? Har ikke han like mye rett til å være med på de samme selskapene som sine søsken, selv om han har en annen far??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hennes barn er i slekt med hans barn. Og jeg vil tro at slekta til hans barn også er velkommen? Det er nettopp det et slektstreff er: At slekta og familien kommer sammen.

Det er nok lang flere som ikke er i direkte slekt med farmora som også kommer, og det er da ikke bare hennes stevne, men et stevne for de som er i slekt med hverandre. Derav navnet: Stektstreff / stektstevne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, veldig ofte er slektstreff ( i alle fall her i regionen) organisert som "etterkommerne etter Hans og Katrine Ebbesen på Leira", som da er beste- eller oldeforeldre til initiativtakerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mannen din er en skikkelig tulling!!

Du får spørre han om han virkelig synes det er feil at HANS barn tar med SITT søsken på et slektstreff!!??

Hva er ellers poenget med et slektstreff?!?!

Vedder på at det kommer flere andre dit som er i samme situasjon, det er ikke akkurat uvanlig med halvsøsken i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da bør HIs barn dra på slektstreff med eksmannens familie, fordi deres eldste bror er del av den familien? Skal de holdes atskilt fra halvbrorens slekt? De er jo litt i familie med ham (selv om de ikke er det minste relatert til noen andre i slektstreffet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hva som er praksis, eller hvem som inkluderes, jeg refererer bare hva jeg ser. I lokalavisen står det jevnlig gruppebilder av "etterkommere etter den og den som var samlet til slekstreff i juni" osv, så hvorvidt folk er sære der aner jeg ikke. Selv har jeg bare deltatt på ett eneste i mitt liv, og det var pappas familie, dvs de som var i slekt med hans far og hans fars søsken.

 

Tanta mi hadde bedt med seg en kusine også - men det var en kusine fra morssida, så hun var dermed ikke i slekt verken med farfar, farfars søsken eller de øvrige deltakerne, unntatt da pappa, tante, og deres familier. Jeg kjente henne fra før og satt sammen med henne ved maten, hyggelig det, men jeg skjønt at hun følte det unaturlig, og hun var over 60! Da regner jeg med at en 12-åring som ikke er i slekt med noen som helst på en sånn happening, unntatt sin egen mor og to halvsøsken, vil føle at dette er mindre interessant.

 

Let's face it: andres familiebilder er ikke halvt så spennende som våre egne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten bor 50% hos sin far, så han er ikke akkurat "faderløs" - og stefar har ikke trådt inn i fars rolle på noe vis. Hvorfor tror alle han føler familietilknytning til dem? Jeg regner med han kjenner farens familie så godt at det er dem han vil ønske å dra på slektsstevne hos?

 

Jeg har barn med 2 menn jeg også, og har ikke gjort noe forsøk på å overbevise min 12-åring om at han er del av slekta til de to minste. Han er det i forhold til alle MINE familiemedlemmer, når vi gjør noe med morssida, og i forhold til alle sin fars familiemedlemmer. Ikke noe speielt mht stefars.

 

Han skal i år på ferie med farmor, farfar, tante, tantes mann og alle søskenbarna, pappa og pappas frue og pappas øvrige barn. Men MINE øvrige barn skal ikke med, selv om de er i slekt med sin bror. Og så vidt jeg vet er ikke barna til pappas frue med. HUN er bedt, som gift med pappaen, men ikke hennes store barn fra tidligere forhold. Syns ikke det er noe rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiotisk ting å si!!

Sønnen din er da vel like mye en del av slekta som alle inngifte familiemedlemmer - han "fulgte med på lasset" da mannen din giftet seg med deg. Akkurat slik du følger med på lasset når familien skal på slektstreff med SIN slekt...

 

Hadde blitt rimelig forbanna om min mann så mye som hadde ymtet frempå noe lignende hva min særkullssønn angår. (Noe han forøvrig aldri ville gjort, han anser ham omtrent som sin egen..) Og hadde iallfall IKKE byttet helg og blitt med på slektstreffet uten gutten!! Bli hjemme og finn på noe gøy og kos deg med sønnen din du, så kan han ta med de andre barna? Og hvis noen lurer på hvorfor du ikke kom, så sier du bare som sant er; du ble hjemme med eldstemann, siden han ikke var invitert...!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kusine giftet seg med en mann som hadde to barn fra tidligere ekteskap, de barna har alltid vært med på familiesammenkomster i vår familie. de var en del av min kusines familie, og skal man på slektstreff bare invitere de som er slekt og etterkommere av noen, så har ikke HI noe der å gjøre heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...