Gå til innhold

Er det flere som sliter med sorg fordi dere ikke blir gravide?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi prøvde i 8 mnd før vi fannt ut at jeg ikke kun få naturlig. Har PCOS. Det er faktisk en sorg, og i tillegg så hadde jeg veldig dårlig samvittighet ovenfor mannen min som ønsket seg barn over alt her i verden. Han er en del eldre enn meg i tillegg.

 

Men etter ca 1 år med hormonkurer og operasjon så satt spiren. Var da i kø for prøverørsforsøk.

 

Jeg skulle nok ønsket jeg hadde greid å levd livet litt mer da vi prøvde. Det ble veldig altoppslukende til slutt. Men det er etterpåklokskap. Det er ikke så lett å ikke tenke på det når det står på. Det verste var venninner og familie som ikke visste at vi prøvde og som fikk unge på unge, og som i tillegg kom med kommentarer om at de som ikke unne få barn hadde seg selv å takke pga at de sikkert gjorde noe feil. Spesielt dette med at man stresset for mye ble dratt frem. Ingenting tyder på at man ikke kan få pga normalt stress (krangel, travelt på jobben, tenker mye på kommende graviditet/mens).

 

Hvis du kun er 26 år så har du jo god tid (selv om det sikkert ikke føles slik). Prøv å kos dere med hverandre og gjør hyggelig ting sammen. Når spiren først sitter (for det kommer den til å gjøre) så kommer alt til å være verdt det og da kommer du nok som meg til å tenke at du burde ha levd litt mer underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Løvemusene

Hei og takk skal du ha for gode råd..

 

Ja kan tenke meg det er lett å være etterpåklok... har brukt de siste dagene til å innse hvordan jeg har kasta bort så mange år nå på noe som ikke hadde kommet til nå uansett, jeg kunne vært lykkelig istedet for ulykkelig disse årene.... ikke søren om jeg gir ulykkeligheten denne sommeren også, hva ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvordan dere har det. Jeg var i et forhold i fem år, med en som slettes ikke ville ha barn. Så møtte jeg han jeg er sammen med nå, og vi var sammen i 2 år og brukte aldri prevensjon før jeg plutselig ble gravid, den måneden jeg minst ventet det. Hadde egentlig tenkt å bestille legetime og få startet utredning da, men kom aldri så langt.

Vi har en nydelig jente på 1 1/2 år nå, og vi prøver på nr 2. Har prøvd siden jul uten hell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...